Η μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και η βιώσιμη λειτουργία είναι θέματα ύψιστης σημασίας για την ΑΒ Βασιλόπουλος.
Η δέσμευση της ΑΒ Βασιλόπουλος για μείωση των εκπομπών αερίων του άνθρακα κατά 37% στο σύνολο της εφοδιαστικής της αλυσίδας έως το 2030, αλλά και το να έχει καταφέρει μηδενικό αποτύπωμα μέχρι το 2050, αποτελεί μέρος της πρωτοβουλίας Science Based Target (SBTi).
Σε αυτή την προσπάθεια, η ΑΒ Βασιλόπουλος καλεί όλους τους συνεργάτες και προμηθευτές της να θέσουν στόχους για το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα, παρακολουθώντας την πρόοδό τους σε ετήσια βάση.
Γι’ αυτόν τον λόγο, δημιούργησε τον ιστότοπο AB Climate Hub, ώστε να παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες και τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουν μικρές ή μεγάλες επιχειρήσεις, που συνεργάζονται με την ΑΒ Βασιλόπουλος, προκειμένου να μετρούν τις εκπομπές αερίων σε όλο το φάσμα των λειτουργιών τους και να λάβουν μέτρα για τη μείωση του διοξειδίου του άνθρακα.
Σε αυτή την κατεύθυνση, η εταιρεία πραγματοποίησε ενημέρωση προς τους συνεργάτες της αναφορικά με τη δέσμευσή της, αλλά και 1-2-1 συναντήσεις, για να δουν επιμέρους με τον κάθε προμηθευτή το θέμα τής από κοινού δέσμευσης.
Παράλληλα, η εταιρεία έχει δεσμευτεί για μείωση της σπατάλης τροφίμων και πλαστικών κατά 50% έως το 2025 και οι ενέργειές της εστιάζουν σε αυτόν τον στόχο. Με πρωτοβουλία της ΑΒ Βασιλόπουλος, ιδρύθηκε η πρώτη Συμμαχία για τη Μείωση Σπατάλης Τροφίμων στην Ελλάδα μαζί με την οργάνωση “Μπορούμε”.
Πραγματοποίησε 18μηνη έρευνα με το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, για να διερευνήσουν τη σπατάλη τροφίμων σε όλη την εφοδιαστική της αλυσίδα, από τους προμηθευτές της και τους πελάτες μέχρι και τις δικές της διαδικασίες. Τα στοιχεία της έρευνας σε επίπεδο νοικοκυριού και λιανεμπορίου χρησιμοποιήθηκαν από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ως baseline της χώρας μας για τη σπατάλη τροφίμων.
Ακόμα, ηγείται μιας προσπάθειας, μαζί με το WWF Ελλάς, με στόχο τις δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης σε όλα τα στάδια της εφοδιαστικής μας αλυσίδας. Παράλληλα, μέσα από το πρόγραμμα “Τρόφιμα Αγάπης”, αυξάνει τις δωρεές κοντόληκτων τροφίμων σε φορείς που στηρίζουν κοινωνικά ασθενείς πληθυσμούς.
Αξίζει να αναφερθεί πως, στο πλαίσιο του προγράμματος, μόνο το 2023 δόθηκαν περισσότερα από 13,8 εκατομμύρια γεύματα σε ανθρώπους
που έχουν ανάγκη, ενώ από την έναρξη του προγράμματος έχουν δωριστεί τρόφιμα αξίας άνω των 25 εκατομμυρίων ευρώ, αυξάνοντας διαρκώς τις δωρεές κοντόληκτων τροφίμων.
Εφαρμόζοντας αποδοτικές πρακτικές, που συμβάλλουν στον περιορισμό των αερίων του θερμοκηπίου, η εταιρεία χρησιμοποιεί όλο και περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα για την εξυπηρέτηση των αναγκών στα καταστήματά της, τα γραφεία της και τις αποθήκες της, ενώ διαθέτει για τους πελάτες της εκατοντάδες σημεία φόρτισης ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών αυτοκινήτων.
Η προμήθεια της ηλεκτρικής ενέργειας προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας με πιστοποιητικό εγγύησης προέλευσης παραγωγής ηλεκτρισμού από τον πάροχο και, ταυτόχρονα, θέτει τις προϋποθέσεις για τη χρήση περισσότερων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.
Η ΑΒ Βασιλόπουλος συνεχώς ανανεώνει τον στόλο των οχημάτων της με ηλεκτρικά αυτοκίνητα ή φορτηγάκια που εξυπηρετούν μέρος της παράδοσης κατ’ οίκον στην Αττική, αλλά και τις διοικητικές ανάγκες της εταιρείας. Παράλληλα, σε συνεργασία με τη ΔΕΗ Blue, έχει δημιουργήσει το μεγαλύτερο δίκτυο φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στη χώρα.
Ειδικότερα, στα κεντρικά της γραφεία έχουν εγκατασταθεί 80 θέσεις φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων για τους εργαζομένους και πάνω από 40 στις αποθήκες, ενώ διατίθενται πάνω από 770 σημεία φόρτισης ΔΕΗ Blue σε περισσότερα από 170 καταστήματα ΑΒ σε όλη την Ελλάδα για όλους όσοι αναζητούν έναν πιο “πράσινο” και “έξυπνο” τρόπο μετακίνησης.
Ακόμα, με το κεντρικοποιημένο σύστημα διακίνησής της, η ΑΒ φροντίζει το κάθε χιλιόμετρο να έχει αξία, ρυθμίζοντας τον αριθμό παραδόσεων των εμπορευμάτων προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί η περιβαλλοντική επιβάρυνση, αλλά και να εξοικονομηθούν καύσιμα μεταφορών.
Στο πλαίσιο αυτό, τα φορτηγά που βρίσκονται στα απομακρυσμένα σημεία, αφού έχουν παραδώσει το εμπόρευμα, επιστρέφουν στις κεντρικές αποθήκες, μεταφέροντας προϊόντα που παράγονται στις εν λόγω περιοχές.
Από τις προσπάθειες αυτές δεν πρέπει να παραλειφθεί το “Πράσινο Φορτηγό” της ΑΒ Βασιλόπουλος με σχεδόν μηδενικούς ρύπους, που κινείται με συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG), γεγονός που το κάνει –μεταξύ άλλων– να δημιουργεί χαμηλό θόρυβο, ενώ ο θάλαμός του ψύχεται με τεχνολογία ανακυκλωμένου CO2, παρέχοντας μεγάλη ψυκτική απόδοση, καθώς προστατεύει το φορτίο που διακινείται.
Η ΑΒ Βασιλόπουλος, με συνεχείς και ουσιαστικές πρωτοβουλίες, κάνει πράξη τη δέσμευσή της για έναν πλανήτη πιο βιώσιμο, έχοντας στο επίκεντρό της τον κοινωνικό αντίκτυπο.