Πώς επηρεάζει η Τ.Ν. τα ακίνητα σε όλο τον κόσμο

Σύμφωνα με νεότερη έρευνα, η παγκόσμια αγορά της τεχνητής νοημοσύνης στο Real Estate θα φτάσει στο 1,3 δισ. δολ. έως το 2034, από 488 εκατ. δολ. το 2024

Η Τεχνητή Νοημοσύνη (Τ.Ν.) ήδη έχει εισβάλει δυναμικά στον τομέα του real estate, μεταμορφώνοντας τον τρόπο που οι ενδιαφερόμενοι αναζητούν, αγοράζουν και διαχειρίζονται ακίνητα και επηρεάζοντας, θετικά, την αξία όλου του κλάδου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα με νεότερη έρευνα της Precedence Research, η παγκόσμια αγορά της Τ.Ν. στη διεθνή κτηματαγορά αναμένεται να φτάσει, από τα 488 εκατ. δολ. το 2024, στο 1,3 δισ. δολ. έως το 2034, παρουσιάζοντας ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 11,52%.

Συγκεκριμένα, με βάση την έρευνα αυτή, η Τεχνητή Νοημοσύνη (Artificial Intelligence ή, σε συντομογραφία, Α.Ι.) ήδη προσφέρει ένα ευρύ φάσμα εφαρμογών στον τομέα του real estate, όπως:

Δημιουργία περιγραφών ακινήτων: Αλγόριθμοι Τ.Ν. μπορούν να αναλύσουν μεγάλους όγκους δεδομένων για να δημιουργήσουν περιγραφές ακινήτων που είναι πιο ελκυστικές για τους πιθανούς αγοραστές.

Ανάλυση δεδομένων αγοράς: Η Τ.Ν. μπορεί να προβλέψει τις τάσεις της αγοράς, να εκτιμήσει τις τιμές των ακινήτων και να εντοπίσει τις ευκαιρίες επένδυσης.

Προσωποποιημένες προτάσεις: Με βάση τις προτιμήσεις κάθε πελάτη, η Τ.Ν. μπορεί να προτείνει ακίνητα που τους ταιριάζουν απόλυτα.

Virtual επισκέψεις: Η Τ.Ν. επιτρέπει στους χρήστες να κάνουν εικονικές επισκέψεις σε ακίνητα από τον… καναπέ του σπιτιού τους.

Η κατάσταση στην Ελλάδα

Αν και η Ελλάδα βρίσκεται σε αρχικό στάδιο υιοθέτησης της Τ.Ν. στον τομέα των ακινήτων, εντούτοις παρατηρείται μια σταδιακή αύξηση του ενδιαφέροντος. Ηδη, ελληνικές εταιρίες αρχίζουν να υιοθετούν λύσεις βασισμένες στην Τεχνητής Νοημοσύνης για να βελτιώσουν τις υπηρεσίες τους και να αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Οι προοπτικές

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις αναλυτών, το παρόν και πολύ περισσότερο το άμεσο μέλλον της Τ.Ν. στον τομέα του real estate είναι λαμπρό. Καθώς η τεχνολογία συνεχίζει να εξελίσσεται, αναμένεται να υπάρξουν ακόμα πιο καινοτόμες εφαρμογές της Τ.Ν., όπως:

Προβλεπτική ανάλυση: Η Τ.Ν. θα μπορεί να προβλέψει με ακρίβεια τις μελλοντικές τάσεις της αγοράς.

Εξυπνα σπίτια: Η Τ.Ν. θα ενσωματωθεί στα σπίτια, επιτρέποντας στους κατοίκους να ελέγχουν τις συσκευές τους.

Βιώσιμα ακίνητα: Η Τ.Ν. θα συμβάλει στη δημιουργία πιο βιώσιμων ακινήτων.

Οι προκλήσεις για το παρόν και το άμεσο μέλλον

Η σταδιακή είσοδος-υιοθέτηση της Τ.Ν. στον τομέα των ακινήτων αντιμετωπίζει φυσικά και προκλήσεις. Μεταξύ αυτών, οι πιο σημαντικές είναι οι εξής:

Η ασφάλεια των δεδομένων: Η προστασία των προσωπικών δεδομένων των πελατών αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα.

Η έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού: Η εύρεση επαγγελματιών με τις κατάλληλες δεξιότητες μπορεί να είναι δύσκολη.

Το κόστος υλοποίησης: Η ανάπτυξη και η υλοποίηση λύσεων βασισμένων στην Τ.Ν. μπορεί να είναι δαπανηρές.

Φυσικά, παρά τις προκλήσεις που φέρνει μαζί της, σύμφωνα και με την πρόσφατη έρευνα της Precedence Research, οι ευκαιρίες που προσφέρει η Τ.Ν. στον τομέα των ακινήτων είναι τεράστιες. Οι εταιρίες που θα υιοθετήσουν έγκαιρα τις νέες τεχνολογίες εκτιμάται ότι θα αποκτήσουν ένα σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και θα μπορέσουν να προσφέρουν στους πελάτες τους πιο εξατομικευμένες και αποτελεσματικές υπηρεσίες.

Αλλωστε, η επίδραση της Τ.Ν. στην αγορά των ακινήτων είναι και θα εξακολουθήσει να είναι πολυδιάστατη. Θα εξαρτάται από διάφορους παράγοντες, όπως είναι η τοποθεσία, το είδος του ακινήτου, η κατάσταση της αγοράς και ο βαθμός υιοθέτησης της Τ.Ν. από τους επαγγελματίες του κλάδου. Σε κάθε περίπτωση, η Τεχνητή Νοημοσύνη αποτελεί και θα συνεχίσει να είναι ένας ισχυρός καταλύτης για την αλλαγή στον κλάδο των ακινήτων, προσφέροντας νέες ευκαιρίες και προκλήσεις τόσο για τους επαγγελματίες όσο και για τους καταναλωτές.

Πώς επιδρά στη διαμόρφωση των τιμών πώλησης

Η Τεχνητή Νοημοσύνη ήδη επηρεάζει βαθιά τον κλάδο των ακινήτων, με πολλαπλές επιπτώσεις στην αξία τους, όπως προκύπτει από την πρόσφατη έρευνα και από τις εκτιμήσεις αναλυτών.Με ποιους τρόπους; Τα «όπλα» της Τ.Ν., τα οποία όσο περνά ο καιρός θα διαδραματίζουν ρόλο και στη διαμόρφωση της αξίας των προσφερόμενων ακινήτων, είναι τα εξής:

Ακριβέστερες εκτιμήσεις: Οι αλγόριθμοι Τ.Ν. μπορούν να αναλύσουν τεράστιους όγκους δεδομένων, όπως ιστορικά στοιχεία πωλήσεων, χαρακτηριστικά ακινήτων, οικονομικούς δείκτες και τάσεις της αγοράς, για να παρέχουν πιο ακριβείς εκτιμήσεις αξίας. Αυτό ενισχύει την εμπιστοσύνη των αγοραστών και των πωλητών, οδηγώντας σε ταχύτερες συναλλαγές και… υψηλότερες τιμές.

Προσωποποιημένες προτάσεις: Η Τ.Ν. επιτρέπει στους μεσίτες να προσφέρουν στους πελάτες τους εξατομικευμένες προτάσεις ακινήτων. Αυτό αυξάνει την πιθανότητα να βρεθεί ο ιδανικός αγοραστής για κάθε ακίνητο, οδηγώντας και πάλι σε υψηλότερες τιμές πώλησης.

Βελτιωμένη διαφήμιση: Με τη βοήθεια της Τ.Ν. τα ακίνητα μπορούν να προωθηθούν σε ένα πιο στοχευμένο κοινό.

Παράλληλα, η Τ.Ν. μπορεί να δημιουργήσει συνθήκες μείωσης των βαρών (π.χ., του κόστους των μεσιτικών υπηρεσιών) για τους αγοραστές, με τους εξής τρόπους: α) Με την αυτοματοποίηση διάφορων διαδικασιών, όπως είναι η συμπλήρωση εγγράφων και ο προγραμματισμός επισκέψεων και β) μέσω της παροχής εύκολης πρόσβασης σε πληροφορίες και της δυνατότητα σύγκρισης πολλών ακινήτων ταυτόχρονα.

 

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ (10 Ιανουαρίου 2025)

 

 

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ