Ο Δεκέμβριος του 2024 χαρακτηρίστηκε από τη στροφή των Ελλήνων καταναλωτών προς υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τα υβριδικά οχήματα σημείωσαν την υψηλότερη αύξηση πωλήσεων, καταγράφοντας ποσοστό 8% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2023. Συνολικά, το 45,6% των νέων αυτοκινήτων που πωλήθηκαν τον Δεκέμβριο ήταν υβριδικά, γεγονός που σημαίνει ότι σχεδόν ένα στα δύο οχήματα που κυκλοφόρησαν στους δρόμους διέθετε αυτήν την τεχνολογία. Για ολόκληρο το 2024, η κατηγορία αυτή κατείχε μερίδιο αγοράς 42,3%, αρκετά υψηλότερο από το μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης (30,7%).
Σταθερή άνοδος για τα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά
Τα ηλεκτρικά και τα plug-in υβριδικά οχήματα απέσπασαν το 20% των συνολικών πωλήσεων του Δεκεμβρίου, σημειώνοντας αύξηση 5,5% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Παράλληλα, το συνολικό τους μερίδιο για το 2024 έφτασε το 12,4%, αρκετά χαμηλότερο από το 20,4% της ΕΕ. Ωστόσο, η συγκεκριμένη κατηγορία θεωρείται ότι έχει σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης, καθώς οι πολιτικές της ΕΕ στοχεύουν στη σταδιακή κατάργηση των συμβατικών οχημάτων έως το 2035.
Συνεχής μείωση για τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα
Τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα παρουσίασαν πτώση της τάξης του 12,9% τον Δεκέμβριο, με το μερίδιό τους να περιορίζεται στο 22,4%. Για το σύνολο του έτους, η κατηγορία αυτή κατείχε το 35,7%, ενώ τα πετρελαιοκίνητα διατηρήθηκαν σε χαμηλά επίπεδα, καταλαμβάνοντας μόλις το 5,5% των πωλήσεων του Δεκεμβρίου και 7,2% για όλο το 2024. Αντίστοιχα, το ποσοστό της ΕΕ για τα πετρελαιοκίνητα ήταν υψηλότερο, φτάνοντας το 12,1%.
Οι προτιμήσεις στις κατηγορίες αυτοκινήτων
Η κατηγορία «Β» παρέμεινε η δημοφιλέστερη επιλογή για τους Έλληνες καταναλωτές, καταλαμβάνοντας το 46,5% των πωλήσεων, με τα SUV να έχουν σημαντική παρουσία (29,9%). Στη δεύτερη θέση βρέθηκε η κατηγορία «C» με 36,4%, ενώ ακολούθησε η κατηγορία «Α» με μόλις 5,5%. Τα SUV συνεχίζουν να κυριαρχούν στις πωλήσεις, επιβεβαιώνοντας τη δημοτικότητά τους.
Πληροφορίες από ΑΠΕ – ΜΠΕ