Ακτοπλοΐα: Έρχονται αυξήσεις εισιτηρίων 12%-15% από τον Μάιο

Επιβεβαίωση της DEALnews - Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), οι αλλαγές αυτές αποδίδονται κυρίως στην αύξηση του κόστους καυσίμων

Αυξήσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, της τάξης του 12%-15%, αναμένεται να τεθούν σε εφαρμογή από την 1η Μαΐου, σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ).

Οι αλλαγές αυτές αποδίδονται κυρίως στην αύξηση του κόστους καυσίμων, που επηρεάζεται από έναν νέο κανονισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη ναυτιλία στη Μεσόγειο.

Δείτε το αναλυτικό ρεπορτάζ της DEALnews από την έντυπη έκδοση της 10ης Ιανουαρίου 2025: Αυξήσεις έως 30% στην ελληνική ακτοπλοΐα λόγω «πράσινης ανάπτυξης»

Νέος κανονισμός για τα καύσιμα

Από τον Μάιο του 2025, οι ακτοπλοϊκές εταιρίες θα υποχρεωθούν να χρησιμοποιούν καύσιμα με χαμηλότερη περιεκτικότητα σε θείο. Ο συγκεκριμένος τύπος καυσίμου είναι κατά 35%-40% ακριβότερος, γεγονός που αυξάνει το λειτουργικό κόστος των πλοίων.

Όπως εξήγησε ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ, Διονύσης Θεοδωράτος, μιλώντας στην ΕΡΤ, το κόστος των καυσίμων αποτελεί το 45%-50% του συνολικού λειτουργικού κόστους ενός πλοίου. Παράλληλα, επισήμανε ότι οι νέες απαιτήσεις θα επηρεάσουν κυρίως τα μεγάλα φέρι που εξυπηρετούν δρομολόγια στις Κυκλάδες, την Κρήτη, τα Δωδεκάνησα και το Βόρειο Αιγαίο.

Περιβαλλοντικά τέλη και διαφοροποιήσεις

Ο κανονισμός περιλαμβάνει επίσης πρόσθετα περιβαλλοντικά τέλη για το διοξείδιο του άνθρακα. Πλοία που εκτελούν δρομολόγια στις γραμμές της Κρήτης και της Αδριατικής υπόκεινται ήδη σε αυτούς τους φόρους. Οι γραμμές με προορισμούς κάτω των 200.000 κατοίκων εξαιρούνται προσωρινά.

Για τις γραμμές που επιβαρύνονται με τα τέλη, η αύξηση στα εισιτήρια αναμένεται να φτάσει το ανώτατο ποσοστό του 15%.

Προτάσεις για την αντιμετώπιση του κόστους

Για τη διαχείριση των αυξήσεων, ο ΣΕΕΝ έχει καταθέσει προτάσεις που περιλαμβάνουν:

Επιδότηση καυσίμων: Η διαφορά τιμής μεταξύ του παλιού και του νέου τύπου καυσίμου να καλύπτεται από κρατικούς πόρους.
Ενίσχυση του μεταφορικού ισοδύναμου: Επιστροφή μέρους του ναύλου στους νησιώτες.
Επιδότηση εργοδοτικών εισφορών: Υιοθέτηση πρακτικών αντίστοιχων με την Ιταλία, όπου μειώνονται οι ασφαλιστικές επιβαρύνσεις για τις ακτοπλοϊκές εταιρίες.

Ανάγκη για λύσεις

Ο κ. Θεοδωράτος τονίζει ότι οι αυξήσεις στο κόστος λειτουργίας οφείλονται κυρίως στις ευρωπαϊκές πολιτικές και όχι στις ίδιες τις εταιρίες. Από το 2009 έως σήμερα, το κόστος λειτουργίας έχει αυξηθεί σημαντικά λόγω της ανόδου των τιμών καυσίμων, μισθών και ανταλλακτικών.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ