Η Axia αναμένει για το 2024 έσοδα ύψους 1,761 δισ. ευρώ για την Aegean Airlines, υψηλότερα κατά 4% σε ετήσια βάση. Επιπλέον, αναμένει EBITDA ύψους 395,4 εκατ. ευρώ και αύξηση της επιβατικής κίνησης για το 2024.
«Τα χαρακτηριστικά του 4ου τριμήνου του 24 παραμένουν i) η αυξημένη επιβατική κίνηση και ii) το γεγονός ότι ο ανταγωνισμός παρέμεινε ισχυρός, με την αύξηση της χωρητικότητας να προσφέρει περιοριστική δύναμη στην τιμολόγηση. Αντιμετωπίζουμε 3,7 εκατομμύρια επιβάτες το 4ο τρίμηνο του 24, καταγράφοντας αύξηση 6,3% σε ετήσια βάση, αντανακλώντας κυρίως την αύξηση τόσο στα δίκτυα εσωτερικού, όσο και στα διεθνή δίκτυα. Υπολογίζουμε ότι ο συντελεστής πληρότητας θα είναι ελαφρώς χαμηλότερος σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο. Το 2024 η αεροπορική εταιρεία προσέφερε περίπου 16,3 εκατομμύρια θέσεις, σημειώνοντας αύξηση 6% σε ετήσια βάση, και προβλέπουμε συρρίκνωση του συντελεστή πληρότητας (RPK/ASK) από 83,4% το 2023 σε 82,4% το 2024», αναφέρει η Axia.
Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω και λαμβάνοντας υπόψη τον αυξημένο ανταγωνισμό στις θέσεις που διατίθενται προς την Ελλάδα, ο οποίος μας οδηγεί να υποθέσουμε περιορισμένη ευελιξία στην τιμολόγηση (ετήσια μείωση 2% στο 4ο τρίμηνο του 24), η Axia προβλέπει συνολικά έσοδα στο 4ο τρίμηνο του 2024 ύψους 381,6 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 5,6% σε σχέση με πέρυσι. Αυτό οδηγεί σε αναμενόμενα έσοδα ύψους 1,761 δισ. ευρώ το 2024, υψηλότερα κατά 4% σε ετήσια βάση.
Όσον αφορά στις λειτουργικές δαπάνες (opex), στο τέταρτο τρίμηνο, η Axia αναμένει ότι αυτά θα διαμορφωθούν στα 313,1 εκατ. ευρώ (-6,5% σε ετήσια βάση). Βλέπει μια πτωτική τάση στο κόστος καυσίμων, δεδομένης της εξέλιξης των τιμών των καυσίμων αεροσκαφών, ενώ αναμένει επίσης μια ομαλοποίηση του κόστους προσωπικού (μειωμένο κατά 7,8% σε ετήσια βάση). Η καθήλωση αεροσκαφών στο έδαφος θα συνεχίσει να επηρεάζει το κόστος συντήρησης λόγω της λειτουργίας παλαιότερων αεροσκαφών (+6,9% σε ετήσια βάση), καθώς και τις μισθώσεις αεροσκαφών (8 εκατ. ευρώ έναντι 0,9 εκατ. ευρώ το 4ο τρίμηνο του 23). Η Axia αναμένει επίσης αύξηση κατά 4,7% σε ετήσια βάση στα έξοδα υπερπτήσης, αύξηση κατά 9% σε ετήσια βάση στα έξοδα επίγειας εξυπηρέτησης, αύξηση κατά 1,3% σε ετήσια βάση στα τέλη αεροδρομίου και αύξηση κατά 9,3% σε ετήσια βάση στα έξοδα διανομής.
Ως αποτέλεσμα των παραπάνω, η Axia προβλέπει EBITDA ύψους 65,5 εκατ. ευρώ το 4ο τρίμηνο του 24, αυξημένα κατά 98% σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο, οδηγώντας σε EBITDA ύψους 395,4 εκατ. ευρώ για το οικονομικό έτος 2024, μειωμένα κατά 1,2% σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο.
Κάτω από τη γραμμή EBITDA, το 4ο τρίμηνο του 24, προβλέπει αύξηση των αποσβέσεων κατά 22,6% σε ετήσια βάση σε 48,9 εκατ. ευρώ που προέρχεται από τις παραδόσεις νέων αεροσκαφών. Επιπλέον, αναμένει αύξηση των καθαρών χρηματοοικονομικών εξόδων στα 26,1 εκατ. ευρώ έναντι χρηματοοικονομικών εσόδων ύψους 4,3 εκατ. ευρώ το 4ο τρίμηνο του 23. Υποθέτοντας εταιρικό φορολογικό συντελεστή 23%, η Axia προβλέπει καθαρές ζημίες ύψους 7,3 εκατ. ευρώ το 4ο τρίμηνο του 24, έναντι καθαρών ζημιών 2 εκατ. το 4ο τρίμηνο του 2023.
Όσον αφορά τις επιδόσεις του 2024, εκτιμά ότι τα καθαρά κέρδη θα διαμορφωθούν στα 124,9 εκατ. ευρώ, χαμηλότερα από το επίπεδο ρεκόρ των 168,6 εκατ. ευρώ το 2023, αλλά εξακολουθούν να είναι τα δεύτερα καλύτερα στην ιστορία της αεροπορικής εταιρείας. Παράλληλα, προβλέπει αύξηση εσόδων κατά 4% στα 1,76 δισ. ευρώ και EBITDA στα 395 εκατ. ευρώ.