Εγκρίθηκε η κρατική χρηματοδότηση ύψους 592 εκατ. για τον ΒΟΑΚ

 Προβλέπεται και χρηματοδοτική συμβολή ύψους 99 εκατομμυρίων ευρώ από το Δημόσιο για το προαιρετικό τμήμα Κίσσαμος-Χανιά, όπως ορίζεται στο Σχέδιο της Σύμβασης Παραχώρησης

Σημαντικές εξελίξεις σημειώνονται στην προσπάθεια κατασκευής του μεσαίου τμήματος του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), καθώς το Υπουργείο Υποδομών έλαβε καθοριστικές αποφάσεις για τη χρηματοδότηση του έργου. Συγκεκριμένα, εγκρίθηκε η χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου, η οποία αρχικά ανέρχεται σε 592 εκατομμύρια ευρώ για το κρίσιμο τμήμα που συνδέει τα Χανιά με το Ηράκλειο, θέτοντας ως απόλυτη προτεραιότητα την ολοκλήρωση της σχετικής σύμβασης Παραχώρησης.

Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις, η συνολική χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου για το τμήμα Χανιά-Ηράκλειο, του οποίου ο συνολικός προϋπολογισμός εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 2 δισεκατομμύρια ευρώ, ανέρχεται τελικά σε 693 εκατομμύρια ευρώ. Το ποσό αυτό θα καταβληθεί σταδιακά κατά τη διάρκεια των μελετών και των κατασκευαστικών εργασιών.

Επιπλέον, προβλέπεται και χρηματοδοτική συμβολή ύψους 99 εκατομμυρίων ευρώ από το Δημόσιο για το προαιρετικό τμήμα Κίσσαμος-Χανιά, όπως ορίζεται στο Σχέδιο της Σύμβασης Παραχώρησης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το συνολικό ποσό των 792 εκατομμυρίων ευρώ θα καλυφθεί κατά 200 εκατομμύρια ευρώ από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης, ενώ το υπόλοιπο θα προέλθει από το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης. Από τον συμψηφισμό αυτό προκύπτει το αρχικό ποσό των 592 εκατομμυρίων ευρώ. Παράλληλα, κατά την περίοδο λειτουργίας του έργου, η επιδότηση μέσω του μηχανισμού του σκιώδους διοδίου θα ανέλθει σε ποσοστό 64,62% επί των διοδίων τελών που θα επιβάλλονται στους χρήστες.

Σε συνέχεια των παραπάνω, ο Υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, ενημέρωσε ότι η Σύμβαση Παραχώρησης για το έργο βρίσκεται ήδη στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Μετά την επιστροφή της στο Υπουργείο, θα ανοίξει ο δρόμος για την υπογραφή της με τον οριστικό ανάδοχο, την εταιρεία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, και στη συνέχεια θα ακολουθήσει η κύρωσή της από τη Βουλή.

Ωστόσο, πέρα από τα διαδικαστικά βήματα, η έναρξη των εργασιών αντιμετωπίζει και άλλες προκλήσεις. Συγκεκριμένα, εκκρεμούν προσφυγές όμορων δήμων στο Συμβούλιο της Επικρατείας σχετικά με τη χάραξη του έργου, καθώς και το ζήτημα των απαλλοτριώσεων των απαραίτητων εκτάσεων, οι οποίες βαρύνουν το ελληνικό Δημόσιο.

Παρά τις προκλήσεις, η δέσμευση του Υπουργείου Υποδομών για την προώθηση του έργου είναι εμφανής, με την εξασφάλιση της σημαντικής αυτής χρηματοδότησης να αποτελεί ένα καθοριστικό βήμα προς την υλοποίηση ενός έργου ζωτικής σημασίας για την Κρήτη.

- Διαφήμιση -
spot_img

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

spot_img
spot_img

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ