Η κίνηση της Attica να μειώσει κατά 20% την τιμή στα ναύλα των φορτηγών οχημάτων στη γραμμή Πάτρα-Ανκόνα όπου υπάρχει τεράστιος ανταγωνισμός με τις Μινωϊκές και την ΑΝΕΚ, επανέφερε το θέμα της Αδριατικής στο προσκήνιο.
Στο μέτωπο της Αδριατικής, οι ελληνικές επιχειρήσεις γονατίζουν από τον ιταλικό ανταγωνισμό. Η διαφορά του λειτουργικού κόστους μεταξύ των δύο πιο πάνω αναφερθέντων κατηγοριών οχηματαγωγών, Ιταλικού και Ελληνικού, είναι αρκετά σημαντική ούτως ώστε να καθιστά το Ελληνικό οχηματαγωγό μη ανταγωνιστικό.
«Οι κυριότερες διαφορές εστιάζονται στη στελέχωση των πλοίων (στην Ελλάδα εφαρμόζεται ακόμα το περίφημο Προεδρικό Διάταγμα 177/1974) ενώ στην Ιταλία με το δεύτερο νηολόγιο δεν υφίσταται θέμα συνθέσεων πληρώματος, την κάλυψη των ασφαλιστικών εισφορών πλοιοκτητών και ναυτικών (όπως συμβαίνει στα υπό Ελληνική σημαία Κρουαζιερόπλοια), που ισχύει στην Ιταλία και στην επιδότηση των αναγκών σε αναβάθμιση του ξενοδοχειακού τμήματος των πλοίων σε ό,τι αφορά μετασκευές και επισκευές, κάτι που υφίσταται και ισχύει στην Ιταλία» επισημαίνει στο protothema.gr ο Μιχάλης Λάμπρος Γενικός Διευθυντής της Majestic International Cruises Inc. Αντιπρόεδρος ΣΕΕΝ
«Όλα αυτά έχουν δημιουργήσει ασφυξία στις γραμμές της Ιταλίας και πολύ φοβούμεθα ότι εάν δεν ληφθούν σύντομα μέτρα ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας των Ελληνικών οχηματαγωγών θα δούμε με απογοήτευση την υποστολή της Γαλανόλευκης με δυσάρεστες συνέπειες γι’ αυτό τον τόσο ζωτικό κλάδο του Ελληνικού Επιβατηγού πλοίου».