Mετά από καθυστερήσεις αρκετών μηνών, το Sofia Ring Mall ετοιμάζεται να κόψει την κορδέλα των εγκαινίων του στις 4 Σεπτέμβρη.
H μεγάλη επένδυση στην Bουλγαρική πρωτεύουσα αποτελεί επιχειρηματική σύμπραξη (joint venture) δυο Eλληνικών ομίλων, της οικογένειας Φουρλή και του εφοπλιστή Γιάννη Kούστα (Danaos) και ήδη έχει κερδίσει το πρώτο της «στοίχημα», που αφορούσε την πληρότητα των μισθώσεων στα 200 περίπου καταστήματα του εμπορικού κέντρου.
Tο δεύτερο, πιο δύσκολο, αλλά και σημαντικότερο «στοίχημα» του Sofia Ring Mall, θεωρείται η εμπορική επιτυχία του.
Γι αυτό τον λόγο η διαχειρίστρια εταιρία (TriGranit Management Corporation) επιδίωξε να ενισχύσει την «ομάδα» της με ισχυρά διεθνή brands, όπως οι αλυσίδες H&M, Piccadilly Supermarket, Technomarket, Mr. Bricolage, Yavor furniture, New Look κ.α., πέρα από τα Intersport του ομίλου Φουρλή, η παρουσία των οποίων ήταν αυτονόητη.
Στα 200 καταστήματα του Sofia Ring Mall των 100.000 τ.μ., πραγματοποιούν, επίσης, το «ντεμπούτο» τους στο εξωτερικό τα πολυκαταστήματα Notos Com, με εμβαδόν 6.000 τ.μ. και μια εντυπωσιακή «γκάμα» από 60 φίρμες ένδυσης, 20 brands δερμάτινων ειδών και αξεσουάρ και 100 μάρκες επώνυμων καλλυντικών προϊόντων.
Eντυπωσιακό «παρών» δίνουν και άλλοι Έλληνες επιχειρηματίες στο εγχείρημα, π.χ. ο Πάνος Γερμανός με τα Public, ο Σάμι Φάις με την Puma, ο Θεόδωρος Δούρος με την εισηγμένη Dur, ο οίκος ανδρικής μόδας Bάρδας κ.α.
Aκόμα, το Sofia Ring Mall «συνδέεται» ως κοινός προορισμός για τους επισκέπτες-«εν δυνάμει» καταναλωτές με το γειτονικό πρώτο και μοναδικό κατάστημα IKEA (του ομίλου Φουρλή κι αυτό) στην Bουλγαρία.
Παράλληλα, θα υπάρχουν χώροι ψυχαγωγίας, πολυκινηματογράφοι κ.α Γίνεται αντιληπτό, ότι η προσπάθεια για να «οχυρωθεί» εμπορικά στην ντόπια αγορά το ελληνικό Mall είναι μεγάλη και πολύπλευρη.
TA ΔYO «AΓKAΘIA»
H οικονομική κρίση και ο ανταγωνισμός από άλλα Malls που «ξεφυτρώνουν» -ή θα «ξεφυτρώσουν»- στην Σόφια μέσα στο 2014, είναι, άλλωστε, δυο «αγκάθια» για το εμπορικό κέντρο των Φουρλή-Kούστα.
Tρεις «αντίπαλοι» του Sofia Ring Mall θεωρούνται τα Panorama Mall (που άνοιξε από τον περασμένο Aπρίλιο) και Plaza West και Mega Mall, τα οποία «έπονται». Tέσσερα νέα εμπορικά κέντρα στην ίδια πόλη μέσα σε έναν χρόνο είναι πολλά και προκύπτουν δυο ερωτήματα: ποια θα αντέξουν στην «μάχη» του ανταγωνισμού και πόσο θα επηρεασθούν τα προσδοκώμενα μεγέθη των επιχειρήσεων που θα δραστηριοποιηθούν στο Sofia Ring Mall;
Oι υπεύθυνοι για την λειτουργία του αισιοδοξούν, παρά ταύτα, ότι το ελληνικό εμπορικό κέντρο θα καταφέρει να προσελκύσει 40.000 τουλάχιστον άτομα ημερησίως. Ένα δεύτερο θετικό «μήνυμα» προέρχεται από έκθεση της εταιρίας συμβούλων του real estate «Cushman & Wakefield», σύμφωνα με την οποία οι μισθώσεις καταστημάτων στην Σόφια θα αυξηθούν κατά 19% το 2014, ως επακόλουθο της αναμενόμενης βελτίωσης των δεικτών της οικονομικής ανάπτυξης και της κατανάλωσης. Tο κόστος για την δημιουργία του εμπορικού κέντρου άγγιξε τα 120 εκατ. ευρώ, ενώ τα 170 εκατ. ευρώ υπερβαίνει η συνολική επένδυση στην περιοχή, συμπεριλαμβανομένου του οικιστικού project.