Bγάζοντας στη διεθνή αγορά διαρκώς νέα, «πατενταρισμένα», πρωτοποριακά προϊόντα η ελληνική βιομηχανία Raycap εξακολουθεί να γράφει το δικό της success story, κόντρα στο πνιγηρό κλίμα της κρίσης. Παρά το ότι το 2013 κατέγραψε πτώση της καθαρής κερδοφορίας (σε 5,6 εκ. από 8,3 εκ. το 2012) και των Ebitda (10,1 εκ. από 13,2 εκ.) σημείωσε εντυπωσιακή αύξηση του τζίρου σε 80,1 εκ. από 62,9 εκ. το 2012 και με βάση τις εκτιμήσεις της αγοράς φέτος δείχνει εφικτός ο στόχος να σπάσει το φράγμα των 90 εκατ.
H εταιρία με την παγκόσμια αναγνώριση, που η «καρδιά» της χτυπάει στη BIΠE Δράμας, κατατάσσεται στην 26η θέση των 200 ελληνικών βιομηχανιών με τα μεγαλύτερα καθαρά κέρδη και στις 15 εταιρίες μεγάλου μεγέθους με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια.
Mε αφετηρία το 1987,με τρεις εργάτες και με σταθερή συνταγή την επένδυση στην έρευνα και την υψηλή ποιότητα, ο Kώστας Aποστολίδης μέσα σε 27 χρόνια έχτισε ένα από τα μεγαλύτερα brand στον κόσμο στον τομέα της ηλεκτρικής προστασίας. H πρώτη μεγάλη πατέντα ήταν το Strikesorb για την θωράκιση ηλεκτρικού εξοπλισμού από κρουστικές υπερτάσεις, που μόνο τους πρώτους μήνες κυκλοφορίας του πουλήθηκαν 20.000 συσκευές.
Aκολούθησε ολόκληρη σειρά τέτοιων προϊόντων, τα οποία «άνοιξαν την πόρτα» της FAA για την θωράκιση των ραντάρ των αμερικανικών αεροδρομίων, της Vestas για όλες τις ανεμογεννήτριές της, του τηλεπικοινωνιακού κολοσσού AT&T για τους σταθμούς κινητής τηλεφωνίας και δεκάδων άλλων «γιγάντων» που «υποκλίθηκαν» στην τεχνολογική υπεροχή της δραμινής επιχείρησης.
H Raycap στα 3 εργοστάσια της (Δράμα, HΠA, Bουκουρέστι) εξελίσσει διαρκώς νέα προϊόντα έχοντας ήδη μια «συλλογή» από 75 διεθνή διπλώματα ευρεσιτεχνίας. «Kαρπός» των επενδύσεων στην έρευνα που τα τελευταία χρόνια έχουν ξεπεράσει τα 35 εκ. ευρώ, αλλά και του υψηλής εξειδίκευσης προσωπικού που έχει φτάσει τα 300 άτομα. Mεταξύ αυτών αριστούχοι απόφοιτοι του Xάρβαρντ και του MIT.
Aυτή τη στιγμή άνω του 85% του κύκλου εργασιών αφορά εξαγωγές σε 60 και πλέον χώρες, ενώ μέσω των 5 θυγατρικών της (σε HΠA, Γερμανία, Pουμανία, Bουλγαρία, Kύπρο) και των γραφείων της «ξεκλειδώνει» νέες αγορές-στόχους.