Η απόφαση των δυο βασικών μετόχων μιας εισηγμένης, σε εποχές κρίσης, να καθιερώσουν (έχει σημασία η λέξη) μηνιαίους μισθούς ύψους… 500 ευρώ στους εαυτούς τους, θα μπορούσε να προσφέρει στην «Πέτρος Πετρόπουλος» ακόμα και μια θέση στο βιβλίο με τα ρεκόρ Γκίνες.
Οι αδελφοί Κωνσταντίνος και Ιωάννης Πετρόπουλος απέδειξαν, πάντως, ότι δεν κατέφυγαν, απλά, σε μια προσωρινή «κίνηση εντυπωσιασμού», διατηρώντας για δεύτερη χρονιά το συγκεκριμένο «μέτρο» στην προσπάθειά τους να δώσουν στους υπολοίπους μέσα στην εταιρία τους το «καλό παράδειγμα».
Γιατί, όταν εγκρίθηκε η μείωση των ατομικών τους εισοδημάτων στα 500 ευρώ το μήνα οι υπόλοιποι μέτοχοι είχαν –και έχουν- να λάβουν μέρισμα από το ξεκίνημα της κρίσης. Και επιπλέον επήλθε μια δεύτερη περικοπή στα «προνόμιά» τους, καθώς «κόπηκαν» από τους εταίρους τα εταιρικά αυτοκίνητα… Κωνσταντίνος και Ιωάννης Πετρόπουλος είναι οι επιχειρηματίες που φέρνουν στην Ελλάδα, μεταξύ άλλων, από τρακτέρ ή εξωλέμβια μέχρι τα πολυτελή και πανάκριβα αυτοκίνητα της Βρετανικής μάρκας Jaguar και τα δημοφιλή «4 Χ 4» της Land Rover.
Κρατούν, δηλαδή, στα χέρια τους το τιμόνι της «Jaguar» του… χρηματιστηρίου -μιας εταιρίας με ιστορία 92 ετών- και καταφέρνουν, τώρα, να την οδηγήσουν έξω από το «σκοτεινό τούνελ» της κρίσης.
Οι «θυσίες» (προσωπικές και μη) δείχνουν να πιάνουν τόπο, αφού, η εισηγμένη βελτίωσε αισθητά τα μεγέθη της και ατενίζει με μεγαλύτερη αισιοδοξία το μέλλον. Βέβαια, οι δυο επιχειρηματίες βασίστηκαν σε μεγάλο βαθμό για την ανάκαμψη της εταιρείας τους στην αύξηση των πωλήσεων στα αγροτικά τρακτέρ (100%) και τα βαρέα φορτηγά (50%). Η πρόταση τους προκάλεσε έκπληξη στους παρισταμένους, εντούτοις οι μισθοί των 500 ευρώ ψηφίσθηκαν από την Γ.Σ. και το «μήνυμα» πέρασε, σε μετόχους και εργαζόμενους.
Πρόεδρος και CEO αρχικά σκέφθηκαν, μάλιστα, να μειώσουν συμβολικά τον μισθό τους στο… 1 ευρώ, πλην όμως θα έπρεπε να καταβάλλονται ασφαλιστικές εισφορές και ο νόμος δεν επέτρεπε κάτι τέτοιο!
Εντυπωσιακή μεταβολή
Η «Πέτρος Πετρόπουλος» θεωρείται ένα από τα ισχυρά brand στον κλάδο της, καθώς διαθέτει μια ευρεία «γκάμα» στην εμπορία φορτηγών-λεωφορείων-ημιφορτηγών (Scania, Isuzu κ.α.), επιβατικών αυτοκινήτων (Jaguar, Land Rover), σκαφών και κινητήρων (Zodiac, Evinrude, Tohatsu κ.α.), αγροτικών-βιομηχανικών μηχανημάτων, τρακτέρ, λιπαντικών, μπαταριών και ηλεκτροπαραγωγών ζευγών. Η παρατεταμένη ύφεση επέφερε μια φοβερή «καθίζηση» στην ζήτηση των ειδών του «χαρτοφυλακίου» της, που έφθασε στο 80% και το 90% – σε επίπεδο αγοράς, «καταποντίζοντας», αναπόφευκτα τους τζίρους της.
Παρότι η εισηγμένη κινήθηκε πάνω από τον μέσο όρο, δέχθηκε σοβαρό πλήγμα. Τώρα, ουσιαστικά, βγαίνει από μια κρίση 6 χρόνων.
Αυτό προκύπτει από το γεγονός ότι έστω και οριακά, ο όμιλος επέστρεψε σε καθαρά κέρδη 613.000 ευρώ το 2013 από ζημιές 5,854 εκατ. ευρώ το 2012, μια εντυπωσιακή μεταβολή. Θετικό είναι ότι συνεχίζει στην ίδια πορεία στο 6μηνο του 2014 (με τζίρο 30,37 εκατ, από 24,91 εκατ. και 3πλάσια κέρδη, 915.000 ευρώ, έναντι 321.000 ευρώ), όταν στο διάστημα 2007-2012 τα έσοδα της συρρικνώθηκαν από τα 119 εκατ. στα 50 εκατ. και μόλις την περασμένη χρήση ανέβηκαν κατά 10% (55 εκατ.)!