Νέα στρατηγική οι συνέργειες για την προσέλκυση πελατών και την καλύτερη εξυπηρέτησή τους
Η ισχύς εν τη ενώσει… Το συγκεκριμένο moto κάνουν πράξη όλο και περισσότερο μεγάλοι όμιλοι, αλλά και μικρότερου μεγέθους επιχειρήσεις, φέρνοντας και στην ελληνική αγορά μια τάση που επικρατεί στο λιανεμπόριο της Αμερικής και της υπόλοιπης Ευρώπης εδώ και πολλά χρόνια.
Η νέα στρατηγική των εταιριών είναι οι συνέργειες και οι κοινές προωθητικές ενέργειες με σκοπό όχι μόνο να προσελκύσουν ακόμη περισσότερους πελάτες, αλλά και για να συμβάλουν στην καλύτερη εξυπηρέτησή τους.
Το πιο πρόσφατο παράδειγμα είναι εκείνο της «συμμαχίας» των ΙΚΕΑ του ομίλου Φουρλή με την αλυσίδα ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών «Κωτσόβολος», οι οποίοι προχωρούν σε μία προσφορά που απευθύνεται σε φοιτητές που τώρα ετοιμάζονται να εξοπλίσουν το σπίτι τους. Έτσι, με αγορές άνω των 600 ευρώ στα καταστήματα ΙΚΕΑ κερδίζουν ένα κουπόνι αγορών 100 ευρώ για την Κωτσόβολος και το αντίστροφο. Δηλ. με αγορές πάνω από 600 ή 300 ευρώ στην Κωτσόβολος κερδίζουν κουπόνι για τα ΙΚΕΑ.
Έχει ανοίξει άραγε ο δρόμος για νέα «ήθη και έθιμα» στην αγορά μέσω των εκπτωτικών κουπονιών και τη συνεργασία των επιχειρήσεων; Ως φαινόμενο δεν είναι καινούριο, αλλά ειδικά μεσούσης της οικονομικής κρίσης που έχει πλήξει τους τζίρους της αγοράς εξαιτίας της ελεύθερης πτώσης της αγοραστικής δύναμης του κοινού πάνω από 30%, η τάση αυτή γίνεται όλο και πιο έντονη είτε μέσω των κοινών ενεργειών marketing ή μέσω και της «συγκατοίκησης» ομίλων στους ίδιους εμπορικούς χώρους.
Είναι χαρακτηριστικό πως η βρετανική θυγατρική της Dixons στην Ελλάδα, η Κωτσόβολος έχει «μπει» σε τρία μεγάλα καταστήματα Carrefour στην Αττική με τη μορφή shop- in- shop. Η συνεργασία αυτή μάλιστα με τον όμιλο Μαρινόπουλο έχει επεκταθεί κατά καιρούς και στο «κομμάτι» της προώθησης προϊόντων, όπως έγινε τον περασμένο Δεκέμβριο, οπότε και όποιος έκανε τις αγορές του στα συγκεκριμένα καταστήματα, μπορούσε να κερδίσει αυτοκόλλητα- κουπόνια τα οποία εξαργυρώνονταν σε μεγάλα δώρα.
Αλλά και άλλες εταιρίες έχουν μπει στον ίδιο «χορό». Η εταιρία καυσίμων Petrolina είχε από τον περασμένο Μάρτιο συνεργασία με τα εστιατόρια Ocean Basket μέσω εκπτωτικών κουπονιών, ενώ και η Aegean Airlines του ομίλου Βασιλάκη με τα Hellenic Duty Free Shops στο «Ελ. Βενιζέλος» μέσω του προγράμματος Miles & Bonus με τους πελάτες να έχουν την δυνατότητα να κερδίζουν μίλια με κάθε αγορά από τα καταστήματα των Duty Free.
Το η «ισχύς εν τη ενώσει» έχουν καθιερώσει και οι τράπεζες μέσω προγραμμάτων και καρτών που έχουν «ρίξει» στην αγορά. Χαρακτηριστικότερα παραδείγματα η Alpha Bank Bonus, όπου κερδίζει κανείς bonus με κάθε ευρώ αγορών στις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις, όπως η ΑΒ Βασιλόπουλος, η BP, τα Notos Galleries, η Vodafone, η HOL κ.α., ενώ ανάλογα προγράμματα προσφέρουν και άλλες τράπεζες, όπως η Εθνική, η Πειραιώς κ.α.
Κοινό «μέτωπο» έχουν κάνει αρκετοί όμιλοι και σε επίπεδο «συγκατοίκησης», το οποίο συμβάλλει τόσο στη μείωση των λειτουργικών εξόδων, όσο και στην βελτίωση της αποτελεσματικότητας κάθε σημείου πώλησης με την προσδοκώμενη αύξηση της επισκεψιμότητας. Για παράδειγμα, εκτός από την περίπτωση του ομίλου Μαρινόπουλος με την Κωτσόβολος, ο πρώτος έχει συμπράξει και με την αλυσίδα καλλυντικών Χόντος που βρίσκεται στην Ιπποκράτους, μισθώνοντας έναν όροφο στο ακίνητό του, όπου στεγάζεται κατάστημα σούπερ μάρκετ.
Στις αρχές του 2014 επίσης, ο όμιλος Φουρλή, εξετάζοντας τα οφέλη αυτής της πρακτικής, αποφάσισε επίσης, να συνεργαστεί με την σουηδική πολυεθνική αλυσίδα ρούχων H & M. Συγκεκριμένα παραχώρησε ένα κομμάτι του χώρου στο κατάστημα Ιωαννίνων για να «στεγαστεί» και η H & M.
Όπως παρατηρούν άνθρωποι του κλάδου του λιανεμπορίου τα «κοινά μέτωπα» επιχειρηματιών αναμένεται να αυξηθούν, όσο η κρίση βαθαίνει και οι απώλειες εσόδων για τις εταιρίες συνεχίζονται εξαιτίας της.