H EETT (Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων) επέβαλε στις εταιρείες WIN A.E., BUONGIORNO HELLAS MOBILE LTD και NETSMART CYPRUS LTD πρόστιμα συνολικού ύψους 2.044.783 ευρώ, για παραβάσεις του Κώδικα Δεοντολογίας της ΕΕΤΤ αναφορικά με την παροχή συνδρομητικών Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης (ΥΠΠ) μέσω SMS αυξημένης χρέωσης.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, τα πρόστιμα επιβλήθηκαν κατόπιν καταγγελιών καταναλωτών και ελέγχων που διενήργησε η ΕΕΤΤ.
Συγκεκριμένα, οι εν λόγω εταιρείες αναρτούν συστηματικά προωθητικά banner σε ιστοσελίδες με υψηλή επισκεψιμότητα, προτρέποντας τους καταναλωτές να καταχωρήσουν τον αριθμό του κινητού τους, προκειμένου να μάθουν τα αποτελέσματα κάποιου τεστ/ κουίζ (π.χ. τεστ δείκτη νοημοσύνης, οράσεως, γυναικείου στυλ, ιδανικού βάρους, κλπ.) ή να λάβουν εφαρμογές ή να συμμετάσχουν σε διαγωνισμούς (για κινητό, αυτοκίνητο, τηλεόραση κλπ.).
Με την καταχώρηση του κινητού τους εγγράφονται εν αγνοία τους σε συνδρομητική υπηρεσία υψηλού κόστους.
Σημειώνεται, ότι οι συγκεκριμένες πρακτικές των εταιρειών παραβιάζουν τον Κώδικα Δεοντολογίας για την παροχή ΥΠΠ, ο οποίος ορίζει ρητά ότι κάθε αίτημα του καταναλωτή για να εγγραφεί δεν πρέπει να συγχέεται με το αίτημά του για την απόκτηση περιεχομένου ή υπηρεσίας που δεν αποτελούν μέρος της ΥΠΠ με συνδρομή (π.χ. απαντήσεις σε ένα παιχνίδι γνώσεων).