Στο 0,3% διαμορφώθηκε ο δείκτης τιμών καταναλωτή τον Αύγουστο, βάζοντας φρένο στον αποπληθωρισμό.
Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, καταγράφεται αποπληθωρισμός για 17ο μήνα με τις τιμές των προϊόντων να υποχωρούν και τον Αύγουστο έστω και με φθίνουσα πορεία.
Ο γενικός δείκτης τιμών καταναλωτή τον Αύγουστο υποχώρησε κατά 0,3% σε σχέση με τον Αύγουστο του 2013. Αντίστοιχα, ο γενικός δείκτης κατά τον μήνα Αύγουστο σε σύγκριση με τον Ιούλιο παρουσίασε μείωση 1,2% έναντι μείωσης 1,6% κατά την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους.
Ο μέσος Δείκτης του δωδεκαμήνου Σεπτεμβρίου 2013 – Αυγούστου 2014 σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Σεπτεμβρίου 2012 – Αυγούστου 2013 παρουσίασε μείωση 1,4%, έναντι αύξησης 0,1%, που σημειώθηκε κατά το αντίστοιχο προηγούμενο δωδεκάμηνο.
ΙΙ. Σύγκριση Αυγούστου 2014 με Αύγουστο 2013
Η μείωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 0,3% τον μήνα Αύγουστο 2014 σε σύγκριση με τον
αντίστοιχο Δείκτη του Αυγούστου 2013, προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες μεταβολές :
1. Από τις μειώσεις των δεικτών :
α) Κατά 2,4% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα νωπά λαχανικά, νωπά φρούτα, νωπές πατάτες, νωπά ψάρια, δημητριακά και παρασκευάσματα, κρέατα γενικά, ζάχαρη. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από τη αύξηση των τιμών στα γαλακτοκομικά και αυγά και στο ελαιόλαδο.
β) Κατά 1,3% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω μείωσης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
γ) Κατά 1,3% της ομάδας «Στέγαση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των ενοικίων κατοικιών, των υπηρεσιών κοινοχρήστων, του πετρελαίου θέρμανσης και του φυσικού αερίου. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στον ηλεκτρισμό.
δ) Κατά 0,5% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των καυσίμων αυτοκινήτου(βενζίνη) και των αυτοκινήτων. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα εισιτήρια αεροπλάνων.
ε) Κατά 2,5% της ομάδας «Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στον οπτικοακουστικό εξοπλισμό-υπολογιστές, στα μικρά είδη αναψυχής-άνθη-κατοικίδια ζώα, στο πακέτο διακοπών, στις αθλητικές δραστηριότητες και δραστηριότητες ελεύθερου χρόνου.
στ) Κατά 3,9% της ομάδας «Εκπαίδευση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα ιδιωτικών σχολείων, ξένων γλωσσών, φροντιστηρίων και ΙΕΚ.
ζ) Κατά 0,4% της ομάδας «Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των εστιατορίων- ζαχαροπλαστείων-καφενείων-κυλικείων. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα ξενοδοχεία.
η) Κατά 2,6% της ομάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των κουρείων- κομμωτηρίων, των ειδών ατομικής φροντίδας, των προσωπικών ειδών και των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων.
2. Από τις αυξήσεις των δεικτών:
α) Κατά 1,9% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα) και στα τσιγάρα.
β) Κατά 3,5% της ομάδας «Υγεία», λόγω αύξησης κυρίως της συμμετοχής των καταναλωτών στις λιανικές τιμές των φαρμάκων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στις ιατρικές, οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες.
γ) Κατά 0,1% της ομάδας «Επικοινωνίες», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών των ταχυδρομικών υπηρεσιών.