Xίος – N. Yόρκη – Kορέα και τώρα στα έδρανα της Bουλής
Μέχρι πρότινος έδινε τις «μάχες» του επιχειρείν ως ιδιοκτήτρια των Mastic Spa. Μιας εταιρίας καλλυντικών με βάση τη μαστίχα, η οποία μπορεί ως το 2009 να παρουσίαζε μία εντυπωσιακή πορεία εντός και εκτός συνόρων, όμως, όσο η κρίση βάθαινε, τόσο περισσότερες «ρυτίδες» άφηνε και στην χιώτικη αλυσίδα.
Πλέον η εντυπωσιακή ξανθιά αισθητικός, Μαρία Σόδη- Σταυρινούδη καλείται να… δώσει νέες μάχες και να πατήσει γερά πάνω στα ψηλά τακούνια της από ένα διαφορετικό πόστο. Εκείνο της βουλευτού Χίου της Νέας Δημοκρατίας, η οποία κατάφερε να καθίσει στα βουλευτικά έδρανα με μόλις 293 ψήφους, αντικαθιστώντας τον Σταμάτη Κάρμαντζη που παραιτήθηκε καθώς αναλαμβάνει αντιπεριφερειάρχης Χίου.
Η 50χρονη Μαρία Σόδη, η οποία έχει γεννηθεί και μεγαλώσει στη Χίο, σε παλαιότερο σημείωμά της για τις εκλογές έλεγε πως συστήνει το νησί της και τη μαστίχα σε πολλά μέρη του κόσμου. Ως άνθρωπος του επιχειρείν που γνωρίζει καλά τη λειτουργία και την διοίκηση μιας εταιρίας, αφού τα Mastic Spa τα ίδρυσε μαζί με τον φαρμακοποιό σύζυγό της, Γιώργο Σόδη, τώρα καλείται να παλέψει για τα προβλήματα του νησιού της και της χώρας.
Πόσο εύκολα ή δύσκολα θα «βαδίσει» στον… δρόμο της πολιτικής, της οποίας το «μικρόβιο» το κόλλησε από τον πεθερό της, βουλευτή ΝΔ και δήμαρχο Χίου, Γιάννη Σόδη του οποίου ήταν βοηθός, θα φανεί στο μέλλον. Όπως και η στάση που θα κρατήσει η «γαλάζια αμαζόνα», όπως την αποκαλούν και λόγω της εκρηκτικής της εξωτερικής εμφάνισης, απέναντι σε μείζονα ζητήματα της οικονομικής πολιτικής, όταν θα χρειαστεί να ληφθούν κρίσιμες αποφάσεις και θα κληθεί να τις στηρίξει ή όχι με την ψήφο της.
Άλλωστε, η επιχειρηματική πορεία της ως τώρα δεν ήταν… στρωμένη μόνο με ροδοπέταλα, αλλά είχε διακυμάνσεις. Βίωσε την «απογείωση» των Mastic Spa, τα οποία ξεκίνησαν με το πρώτο κατάστημά τους στο Κολωνάκι και πριν από μια εξαετία είχαν φτάσει να «μετρούν» 18 καταστήματα στην Ελλάδα και 10 στο εξωτερικό, από τη Νέα Υόρκη έως και την Κορέα. Με 28 καταστήματα συνολικά, η εταιρία σημείωνε την ίδια περίοδο αξιοσημείωτες επιδόσεις με πωλήσεις 3,5 εκατ. ευρώ, κέρδη 250.000 ευρώ και απασχολούσε 40 εργαζόμενους.
Το μεγάλο άνοιγμα στο εξωτερικό και οι λάθος επιλογές, όπως το άνοιγμα αυτόνομων καταστημάτων και όχι η τοποθέτηση των προϊόντων τους μέσω χονδρικών συνεργασιών, κόστισαν ακριβά στην γνωστή αλυσίδα καλλυντικών με βάση τη μαστίχα, όπως έχει παραδεχτεί παλαιότερα και ο κ. Γιώργος Σόδης. Μαζί με τη σύζυγό του, βλέποντας την θετική πορεία τους να «θαμπώνει» από το 2009 και μετά, αποφάσισαν να κλείσουν το κατάστημα στη Ν. Υόρκη και να «επανεκκινήσουν» σε πιο στέρεες βάσεις.
Η αρχή έγινε το πρώτο εξάμηνο του 2012, όταν η οικογένεια Σόδη έκλεισε την παλιά εταιρία και δημιούργησε τη Χία Γη ΕΠΕ, διατηρώντας το εργοστάσιο παραγωγής καλλυντικών στο νησί της μαστίχας και δύο καταστήματα- το ένα στη Χίο και το άλλο στα Γιάννενα. Σήμερα διαθέτουν πάνω από 60 σημεία πώλησης σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Χαλκιδική, Χίο, Ρόδο, Κω, Πελοπόννησο, Κρήτη, Κύπρο κ.α.
Η συμβολή της Μαρίας Σόδη πάντως, μέχρι σήμερα θεωρείτο καθοριστική για την ανάπτυξη της αλυσίδας καλλυντικών, καθώς με γνώσεις κοσμετολογίας και φαρμακευτικής και με σπουδές σε Θεσσαλονίκη και Παρίσι κατάφερε μαζί με τον σύζυγό της να αποσπάσουν μέχρι και βραβείο Ευρεσιτεχνίας για τα Mastic Spa, ενώ προχωρώντας σε μειώσεις τιμών, την έμφαση στο διαδίκτυο και τις νέες συνεργασίες καταφέρνουν να σταθούν στον ανταγωνισμό.