Σε κλίμα έντασης συνεδρίασε την Παρασκευή το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) για την απευθείας κάλυψη των δύο άγονων γραμμών για τρεις μήνες που εκμεταλλεύονταν ως τώρα η ΝΕΛ και η θυγατρική της Σι Λινκ Φέρρις στο βορειοανατολικό Αιγαίο, μετά την απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας κ. Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη να κηρύξει έκπτωτες τις εταιρείες, με το αιτιολογικό της πλημμελούς και αδικαιολόγητης άρνησης εκτέλεσης των δρομολογίων.
Μετά τη γνωμοδότηση του ΣΑΣ, το υπουργείο Ναυτιλίας αναμένεται να προχωρήσει σε διεθνή ανοιχτό διαγωνισμό για την κάλυψη των γραμμών.
Σύμφωνα με πληροφορίες γνωμοδότηση του ΣΑΣ δεν αποκλείεται να υπάρξει αλλαγή, τροποποίηση ή περιορισμός των υφιστάμενων δρομολογίων, με μεγαλύτερο μίσθωμα, καθώς ήδη η ακτοπλοϊκή εταιρεία Hellenic Seaways υπέβαλε στο Συμβούλιο πρόταση, σύμφωνα με την οποία διαθέτει πλοίο πρώτης κατηγορίας και συγκεκριμένα το «Νήσος Μύκονος» που μπορεί να εξυπηρετήσει τη σύνδεση της γραμμής Ικαρίας – Σάμου – Λήμνου – Καβάλας και σύνδεσης με τον Πειραιά δύο φορές την εβδομάδα, ενώ εξετάζεται και για τρεις φορές.
Σημειώνεται ότι ένα πλοίο πρώτης κατηγορίας, σύμφωνα με τον νόμο, μπορεί να λαμβάνει μίσθωμα 35% παραπάνω από αυτό που είχε ως σήμερα η ΝΕΛ με τα πλοία της.
Η αντίδραση της ΝΕΛ
Η συνεδρίαση έγινε σε κλίμα έντασης, καθώς ο νομικός σύμβουλος της ΝΕΛ κ. Κυριάκος Σαραβελάκης υποστήριξε ότι το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών συγκαλέστηκε με δεδομένο ότι η απόφαση του υπουργού είναι ορθή, αλάνθαστη και απρόσβλητη, προσθέτοντας ότι αυτό δεν ισχύει και ότι η απόφαση είναι έωλη, εκκρεμής και χωρίς έννομο αποτέλεσμα, καθώς η εταιρεία έχει καταγγείλει τη σύμβαση με το ελληνικό Δημόσιο και έχει προχωρήσει σε επίσχεση υπηρεσιών.
Επίσης, ανέφερε ότι η πολιτική ηγεσία κάλεσε τα μέλη του ΣΑΣ να ψηφίσουν ότι η γραμμή της Θεσσαλονίκης θα πρέπει να τροποποιηθεί γιατί δεν βγαίνει και θα πρέπει να δοθούν μεγαλύτερα μισθώματα γιατί αυτά που δίνονται είναι προβληματικά. «Αυτό, κύριοι, μπορεί να το κάνει και η ΝΕΛ, αλλά της στερείται το δικαίωμα» τόνισε. (Σύμφωνα με την πρόσφατη απόφαση του υπουργού, ΝΕΛ και Σι Λινκ Φέρρις αποκλείονται από τη δυνατότητα να συμμετάσχουν σε δημόσιους διαγωνισμούς για ένα έτος.)
Ακόμη, ο κ. Σαραβελάκης διένειμε επιστολή προς τα μέλη του ΣΑΣ, με κοινοποίηση στον Πρωθυπουργό και τους αρχηγούς των πολιτικών κομμάτων, στην οποία αναφέρει ότι το κλείσιμο της ΝΕΛ προετοιμάζεται σταδιακά τουλάχιστον τα τελευταία δύο χρόνια προκειμένου να καταλάβουν το μερίδιό της ανταγωνιστές της και το υπουργείο Ναυτιλίας κάνει ότι μπορεί για να ματαιώσει κάθε κερδοφορίας της. Επισημαίνει, δε, ότι η Τράπεζα Πειραιώς δεν εκτελεί τη συμφωνία εξυγίανσης που έχει υπογράψει και αναγκάζεται έως σήμερα να εκτελέσει μερικώς τις αποφάσεις των δικαστηρίων.
Από την πλευρά του, ο προεδρεύων του ΣΑΣ ανέφερε ότι η ΝΕΛ και η θυγατρική της Σι Λινκ Φέρρις είχαν κληθεί σε απολογία το προηγούμενο χρονικό διάστημα με το αιτιολογικό της πλημμελούς εκτέλεσης των δρομολογίων για τη γραμμή Θεσσαλονίκη / Καβάλα – Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Σάμος – Ικαρία και την αδικαιολόγητη μη εκτέλεση των δρομολογίων για τη γραμμή Λαύριο – Ψαρά – Μεστά Χίου επί σχεδόν τρεις μήνες.