Δύο χρονιά ψάχνει επενδυτή και ακόμη «παλεύει» για την εξυγίανση
Όταν το 2005 η Global Finance του Άγγελου Πλακόπητα εξαγόραζε τη ΝΙΚΑΣ από τον Παναγιώτη Νίκα είχε ορίσει ως «έτος αποδέσμευσης» του fund του το 2008. Έξι χρόνια έχουν περάσει από τότε και ακόμη ο επιχειρηματίας παραμένει «εγκλωβισμένος» σε μια επένδυση ζημιογόνο. Το αδιέξοδο φαίνεται να είναι μεγάλο, δεδομένου ότι την τελευταία διετία, όπως υποστηρίζουν άνθρωποι της αγοράς, αναζητά αγοραστή ή επενδυτή.
Πριν από δύο χρόνια και συγκεκριμένα το 2012 έφτασε κοντά στην… πηγή, αλλά δεν ήπιε νερό τελικά. Τότε οι Αμερικανοί της Paine & Partners, είχαν πραγματοποιήσει επαφές και συζητήσεις με τον Άγγελο Πλακόπητα, όμως, ο όρος που είχαν θέσει τότε, ήταν «πρώτα το σχέδιο εξυγίανσης και μετά η όποια συμφωνία».
Το deal δεν έγινε και μέχρι σήμερα ο ιδρυτής της Global Finance «παλεύει» για το σχέδιο εξυγίανσης με τις τράπεζες να πιέζουν επίσης προς αυτή την κατεύθυνση. Η εταιρία έχει ξεκινήσει επικοινωνία για επαναδιαπραγμάτευση των όρων της σύμβασης του κοινού ομολογιακού δανείου ύψους 36,8 εκατ. ευρώ, αλλά και για νέα χρηματοδότηση της εταιρίας προς κάλυψη των αναγκών ρευστότητας.
Τα δάνεια του ομίλου ανέρχονται στα 73,24 εκατ. ευρώ εκ των οποίων τα 71 είναι βραχυπρόθεσμα.
Η διοίκηση της ΝΙΚΑΣ έχει επιδοθεί σε έναν αγώνα δρόμου για να βελτιώσει την οικονομική εικόνα της εταιρίας. Σε εμπορικό επίπεδο τα νέα προϊόντα που έχει λανσάρει το τελευταίο διάστημα φαίνεται πως έχουν κερδίσει αρκετούς καταναλωτές και αυτό συνέβαλε στην βελτίωση των πωλήσεών της στο πρώτο εξάμηνο του 2014, οι οποίες αυξήθηκαν κατά 15%, αλλά συνεχίζει να παραμένει σε ζημιογόνο τροχιά (ζημίες προ φόρων 4,2 εκατ. ευρώ από 7,9 εκατ. ευρώ πέρυσι).
Οι ζημίες αυτές είναι και ένα σημαντικό «αγκάθι» στην προσπάθεια του Άγγελου Πλακόπητα να βρει ενδιαφερόμενο επενδυτή. Μάλιστα, του κόστισε ακριβά και το διατροφικό σκάνδαλο που ξέσπασε πέρυσι με τον εντοπισμό DNA αλόγου σε μια σειρά προϊόντων αρκετών εταιριών του κλάδου, μεταξύ των οποίων και η ΝΙΚΑΣ, με αποτέλεσμα να κλονιστεί η εμπιστοσύνη του αγοραστικού κοινού και πλέον οι εμπλεκόμενες τότε εταιρίες προσπαθούν να τους ξανακερδίσουν.
Γενικότερα, πάντως, ο κλάδος των αλλαντικών έχει υποστεί σημαντικό πλήγμα από την οικονομική κρίση και την κάμψη της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών, με τους τζίρους να έχουν υποχωρήσει συνολικά πάνω από 15%. Αυτό επηρεάζει και τη ΝΙΚΑΣ, όπως και το γεγονός ότι υφίσταται έντονο ανταγωνισμό από τον leader της αγοράς αλλαντικών, την Creta Farms των αδελφών Δομαζάκη.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, η ΝΙΚΑΣ αν και έχει αυξήσει το μερίδιο αγοράς σε σχέση με παλαιότερα έτη, ωστόσο εξακολουθεί να δίνει τη «μάχη» της από την τρίτη θέση.
Ο Άγγελος Πλακόπητας, στα πλαίσια της στρατηγικής που εφαρμόζει επίσης, δίνει έμφαση και στη μείωση του λειτουργικού κόστους, κάτι το οποίο φάνηκε και από την αισθητή μείωση των εξόδων διάθεσης και διοίκησης στο φετινό εξάμηνο σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα, ενώ στοχεύει και στην καλύτερη δυνατή αξιοποίηση των διαθέσιμων πόρων της εταιρίας.
Στόχος του είναι τέλος και η απλοποίηση των δομών της εταιρίας ώστε να επιτευχθεί η αποδοτικότερη και αποτελεσματικότερη λειτουργία της.