Hanjin, DNV GL και GTT γυρίζουν σελίδα στην κίνηση των πλοίων
Σε στρατηγική συμφωνία για τον σχεδιασμό και την κατασκευή ενός πλοίου (containership), το οποίο θα χρησιμοποιεί ως καύσιμο το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατέληξαν ο ναυτιλιακός όμιλος Hanjin, ο νηογνώμονας DNV GL και η εταιρεία σχεδιασμού GTT.
Το deal γυρίζει σελίδα στην κίνηση των πλοίων ενώ στο συγκεκριμένο έργο ενώ για πρώτη φορά θα γίνει η χρήση δεξαμενών μεμβράνης (membrane tanks), σε αντίθεση με τις τωρινές δεξαμενές υγροποιημένου αερίου που είναι κυλινδρικές.
Όπως αναφέρουν οι τρεις εταιρείες, στόχος είναι η ανάπτυξη ενός πρότυπου σχεδίου containership το οποίο θα μπορεί να ταξιδεύει για μεγάλες αποστάσεις χρησιμοποιώντας υγροποιημένο αέριο (LNG) ως καύσιμο.
«Αυτό θα επιτευχθεί με χρήση της υπάρχουσας τεχνολογίας τόσο για τη φύλαξη του υγροποιημένου αερίου στο πλοίο (ίδια τεχνολογία με αυτή των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου αερίου), όσο και για την πρόωση του πλοίου (χρήση δίχρονης μηχανής ικανής να καίει αέριο αλλά και πετρέλαιο)», σημειώνουν χαρακτηριστικά οι εκπρόσωποι των εταιρειών.
Η μελέτη θα επικεντρωθεί σε ένα πλοίο 16.300 teus, σχεδιασμένο από το ναυπηγείο Hanjin Shipyard, το οποίο θα ταξιδεύει από την Ασία στην Ευρώπη. «Ένα τέτοιο ταξίδι αναγκάζει το πλοίο να περνά από την ευρωπαϊκή περιοχή ελεγχόμενης εκπομπής ρύπων θείου (Sulfur Emission Control Area SECA). Αυτό σημαίνει ότι το πλοίο θα πρέπει βάσει κανονισμών να καίει ως καύσιμο πρόωσης πετρέλαιο χαμηλού θείου ή υγροποιημένο αέριο», αναφέρουν χαρακτηριστικά.
Το σχέδιο πλοίου που τελικά θα προκύψει θα περιλαμβάνει μια δίχρονη μηχανή ικανή να καίει φυσικό αέριο και πετρέλαιο, καθώς και δύο δεξαμενές υγροποιημένου αερίου τύπου μεμβράνης (membrane tanks) συνολικής χωρητικότητας 11.000 m3. Η συγκεκριμένη ποσότητα υγροποιημένου αερίου είναι αρκετή για να καλύψει το πλοίο μία απόσταση περίπου 15.000 ναυτικών μιλίων.
Το μέγεθος αυτών των δεξαμενών θα ρυθμίζεται αρχικά ανάλογα με τη διαδρομή που έχει να κάνει το πλοίο, καθώς και το χρόνο που θα μένει μέσα στις περιοχές ελεγχόμενης εκπομπής ρύπων θείου (Sulfur Emission Control Area SECA). Αυτά τα στοιχεία θα καθορίζονται πριν κατασκευαστεί το πλοίο, από τον πλοιοκτήτη και το ναυπηγείο, δημιουργώντας έτσι ένα πλοίο ειδικά για τη διαδρομή που επιθυμεί ο πλοιοκτήτης.