Το απόγευμα οι προσφορές – Ποια επενδυτικά σχήματα ξεχωρίζουν
Λήγει το απόγευμα η προθεσμία για την κατάθεση δεσμευτικών προσφορών για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, με το βλέμμα όλων να επικεντρώνεται στο τίμημα που θα προσφέρουν οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει και η συνένωση που αναμένεται να υπάρξει μεταξύ των επενδυτικών σχημάτων.
Επτά επενδυτικά σχήματα με γνώση στο αντικέιμενο συμμετέχουν στο διαγωνισμό.
Αυτά είναι:
-Vinci-Ελλάκτωρ,
-J&P Άβαξ -Zurich Airport,
-Fraport – Copelouzos,
-ΜΕΤΚΑ- Corporacion America,
-Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών,
-Aeroports De La Cote d Azur,
-Advent International.
Παρά το γεγονός ότι και τα επτά σχήματα είναι ισχυρά, τρία έχουν ξεχωρίσει και αναμένεται να γίνει «παιχνίδι».
Πρόκειται για τις κοινοπραξίες: Vinci-Ελλάκτωρ, Fraport – Copelouzos και ΜΕΤΚΑ- Corporacion America. Μάλιστα τα δύο τελευταία σχήματα έχουν φροντίσει αρκετές φορές να τονίσουν το έντονο ενδιαφέρον τους για τα ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια.
Συνενώσεις στο προσκήνιο
Δεν αποκλείεται πάντως να υπάρξουν συνενώσεις σχημάτων, διότι σε άλλη περίπτωση κάποιοι θα μείνουν έξω από την υπόθεση διαχείρισης των ελληνικών αεροδρομίων, τα οποία αποκρατικοποιούνται σε δύο ομάδες των επτά.
Συγκεκριμένα υπό παραχώρηση είναι δύο ομάδες, επτά αεροδρομίων έκαστη, με το διαγωνισμό να προβλέπει την υπογραφή συμβάσεων παραχώρησης για 40 συν 10 έτη.
Στην πρώτη ομάδα περιλαμβάνονται τα αεροδρόμια: Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου, και Καβάλας.
Η δεύτερη ομάδα απαρτίζεται από τους αερολιμένες: Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου. Η αρχική σκέψη οι δύο ομάδες να εμπλουτιστούν με τρία επιπλέον αεροδρόμια η κάθε μια, δεν ευδοκίμησε και στις αρχές Σεπτεμβρίου το ΤΑΙΠΕΔ αποφάσισε ότι ο διαγωνισμός θα αφορά μόνο τα 14 μεγαλύτερα αεροδρόμια.