Για ένα νέο crash test στην ελληνική αγορά ετοιμάζεται η Media Markt, αν το αίτημά της προς την γερμανική μητρική γίνει αποδεκτό. Οι πληροφορίες αναφέρουν πως η ελληνική θυγατρική έχει ζητήσει πρόσθετα κεφάλαια από τη «μαμά- εταιρία», η οποία ελέγχεται κατά 78,38% από την METRO AG, για να προχωρήσει στο άνοιγμα δύο νέων καταστημάτων.
Ένα σχέδιο, το οποίο έχει στα… σκαριά από τον Νοέμβριο του 2013, αλλά είχε «παγώσει» μέχρι νεωτέρας λόγω αφενός της κρίσης που έχει πλήξει τον κλάδο ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών και αφετέρου εξαιτίας των νέων επιχειρησιακών πλάνων και διαφωνιών που υπήρχαν από το τέλος του περασμένου έτους στους «κόλπους» του γερμανικού ομίλου.
Τώρα η Media Markt Hellas υπό την διοίκηση του Δ. Κατραβά, το ξαναβγάζει από το… συρτάρι καθώς θέλει να αξιοποιήσει τα έστω και ισχνά σημάδια ανάκαμψης που παρουσιάζει το λιανεμπόριο για να αυξήσει τα μερίδια αγοράς, αφού διαθέτει μερίδιο μόλις 11%- 12%, όταν ο leader της αγοράς Κωτσόβολος ελέγχει πάνω από 20%, αλλά και για να αξιοποιήσει το κενό που δημιουργείται από την κατάρρευση μικρότερων ή τοπικών αλυσίδων.
Το θέμα είναι όμως, αν από την Γερμανία ανάψουν το «πράσινο φως» για να προχωρήσει το συγκεκριμένο πλάνο. Και αυτό επειδή από τον περασμένο Δεκέμβριο, ο γερμανικός πολυεθνικός όμιλος βρίσκεται σε φάση σημαντικών αποφάσεων σχετικά με τις αγορές όπου δραστηριοποιούνται διεθνώς και οι οποίες δεν αποδίδουν τα αναμενόμενα.
Στο επίκεντρο είχε βρεθεί και η Ελλάδα, όπου ορισμένα στελέχη της διοίκησης εισηγούνταν στον μεγαλομέτοχο περικοπές δραστηριοτήτων ανά τον κόσμο και μία από τις προτάσεις που είχαν… πέσει στο τραπέζι ήταν να περιοριστεί το δίκτυο των καταστημάτων και να δοθεί έμφαση στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Πολλοί μίλησαν τότε και για το ακραίο σενάριο αποχώρησης της Media Markt από την Ελλάδα, σενάρια που κατά καιρούς διακινούνται μέχρι και τώρα.
Ωστόσο, ο διευθύνων σύμβουλος της ελληνικής θυγατρικής, Δημήτρης Κατραβάς εδώ και καιρό επαναλαμβάνει πως «η Media Markt μένει στην Ελλάδα και επενδύει», αλλά βέβαια οι όποιες αποφάσεις λαμβάνονται από το κεντρικό στρατηγείο της Γερμανίας. Εκεί όπου θα κληθούν να λάβουν και τώρα αποφάσεις για το αν θα εγκρίνουν το πλάνο επέκτασης του δικτύου στην Ελλάδα, το οποίο μετρά ήδη 10 καταστήματα.