Από το 2018 και μετά, τα προηγμένα βιοκαύσιμα θα πρέπει να αποτελούν το 0,6% κάθε τύπου βενζίνης και ντίζελ που χρησιμοποιείται για την κίνηση οχημάτων και φορτηγών στην Ιταλία.
Με τη νέα αυτή ρύθμιση, η Ιταλία γίνεται η πρώτη χώρα στην Ευρώπη που υποχρεώνει τους προμηθευτές καυσίμων να ενσωματώσουν αυτή την πηγή ανανεώσιμης ενέργειας στα προϊόντα τους.
Το 2009, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προώθησε την εφαρμογή των βιοκαυσίμων στον τομέα των μεταφορών, ωστόσο ο στόχος του 10 τοις εκατό ως ποσοστό χρήσης των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας κρίθηκε υπερβολικά υψηλός για τα συμβαλλόμενα μέρη. Ακολούθησαν πολλά επίσημα και ανεπίσημα παράπονα, κυρίως όσον αφορά την παραγωγή βιοκαυσίμων, ή ακριβέστερα, τη χρήση γεωργικών εκτάσεων για την παραγωγή βιοκαυσίμων αντί των παραδοσιακών καλλιεργειών.
Όλα αυτά οδήγησαν στη μείωση του απαιτούμενου ποσοστού στο 5,75 τοις εκατό, ενώ ο στόχος είναι ήδη από το 2020 τα προηγμένα βιοκαύσιμα από φύκια και απόβλητα να αποτελούν τουλάχιστον το 2,5 τοις εκατό της ενέργειας που χρησιμοποιείται στις μεταφορές.
Η πρώτη χώρα στην Ευρώπη που έλαβε σοβαρά αυτόν τον στόχο είναι η Ιταλία, η οποία πέρασε πρόσφατα νομοθεσία που υποχρεώνει όλους τους προμηθευτές καυσίμων να περιλαμβάνουν 0,6 τοις εκατό προηγμένων βιοκαυσίμων στα προϊόντα τους ως το 2018. Ο αριθμός αυτός αναμένεται να αυξηθεί στο 1 τοις εκατό μέχρι το 2022.