Τα γραφεία του Ello συστεγάζονται με το μαγαζί ποδηλάτων του 47χρονου συνιδρυτή της, Paul Budnitz.
Σε ένα ανακαινισμένο loft, ο κάτω όρος είναι γεμάτος με γυαλιστερά ποδήλατα και προϊόντα της Apple, αλλά μόλις κανείς ανέβει τις σκάλες, ακούει τον ήχο της εσπρεσιέρας και βλέπει νεαρούς σκυμμένους πάνω από laptops.
Σε αυτόν ακριβώς το χώρο γεννήθηκε το αντι-Facebook, που έχει γίνει η νέα μανία του ίντερνετ.
Το Ello άνοιξε το site του για το κοινό, στη δοκιμαστική μορφή του, στις 7 Αυγούστου και έως την τελευταία εβδομάδα του Σεπτεμβρίου, οι διαχειριστές του λάμβαναν 50.000 αιτήματα εγγραφής την ώρα.
«Αυτή τη στιγμή, κάνουμε το πιο cool πάρτι του ίντερνετ», λέει ένα από τα στελέχη του. Για κάποιους, το Ello είναι μια πραγματική απειλή για το Facebook. Στο ίδιο το site, πάντως, περιγράφεται σαν ένα «απλό, όμορφο και ελεύθερο από διαφημίσεις κοινωνικό δίκτυο, που δημιουργήθηκε από μια μικρή ομάδα καλλιτεχνών και designers».
Η είσοδος στο Ello είναι εφικτή μόνο κατόπιν πρόσκλησης. Για να γίνει κάποιος μέλος, θα πρέπει είτε να προσκληθεί από ένα ήδη υπάρχον μέλος ή να στείλει το αίτημά του, για να αξιολογηθεί.
«Δεν θέλουμε όλος ο κόσμος να μπει στο Ello, επομένως δεν έχουμε σχεδιαστεί για το χαμηλότερο κοινό παρονομαστή», εξηγεί ένας άλλος από την ιδρυτική ομάδα, ο Lucian Fοhr. Αυτή τη στιγμή, οι προσκλήσεις πωλούνται στο EBay αντί 100 δολαρίων η μία.
Εάν πάντως κάποιος καταφέρει να εξασφαλίσει μία πρόσκληση, οδηγείται σε μία πολύ απλή λευκή σελίδα, όπου το περιεχόμενο διαχωρίζεται ανάμεσα στους Φίλους (που είναι τα άτομα που ακολουθεί) και το Θόρυβο (όλοι οι υπόλοιποι).
Όπως συμβαίνει και στο Tumblr, οι χρήστες μπορούν να «ανεβάσουν» φωτογραφίες ή κείμενο. Το βίντεο και ο ήχος θα είναι σύντομα διαθέσιμα.
Όμως, σε αντίθεση με το Facebook, το Ello δεν απαιτεί από τους χρήστες του να χρησιμοποιούν τα πραγματικά τους ονόματα (τον τελευταίο καιρό, το site του Mark Zuckerberg γίνεται είδηση εξαιτίας της κόντρας που άνοιξε με την κοινότητα των drag queens, στην οποία αρχικά απαγόρευσε να χρησιμοποιούν τα καλλιτεχνικά τους ονόματα).
Αγκαλιάζουμε την κοινότητα των ομοφυλόφιλων και το περιεχόμενο για ενηλίκους» λέει ο Budnitz. Πραγματικά, το Ello επιτρέπει το ακατάλληλο για ανηλίκους περιεχόμενο, αλλά ζητά από τα μέλη του να επισημάνουν πως πρόκειται για περιεχόμενο «ακατάλληλο για το γραφείο», από ευγένεια προς τους άλλους.
Τα δημοφιλέστερα προφίλ στο Ello είναι designers, εικονογράφοι παιδικών βιβλίων και άλλα τέτοια καλλιτεχνικά επαγγέλματα, ενώ τα δημοφιλέστερα feeds είναι γεμάτα με αναφορές της Pop Art και καλλιτεχνικές φωτογραφίες που απεικονίζουν συνηθισμένα αντικείμενα σε ασυνήθιστα μέρη.
Εάν το Facebook είναι ένα τεράστιο κρατικό πανεπιστήμιο, γεμάτο με τους πιο θορυβώδεις και αντιπαθητικούς φίλους σου, το Ello είναι ένα μικρό, φιλελεύθερο κολλέγιο τεχνών, στο οποίο κυριαρχούν οι σνομπ ψευτο-διανοούμενοι, λένε όσοι το έχουν μελετήσει.
Όπως λέει ο Budnitz, η ιδέα για το Ello του ήρθε γιατί κανείς από τους γνωστούς του δεν ήθελε να είναι στο Facebook ή το Twitter.
Ήθελαν ένα χώρο όπου δημιουργικοί άνθρωποι θα μπορούσαν να συγχρωτιστούν και να ανταλλάξουν ιδέες, χωρίς να σκέφτονται ζητήματα απορρήτου, χωρίς να διακόπτονται από στοχευμένες διαφημίσεις.