Tο «κάλεσμα» σε επιχειρηματίες με υγιή ταμεία για από κοινού επενδύσεις στον ξενοδοχειακό κλάδο
O Nίκος Δασκαλαντωνάκης «βαδίζει» χέρι- χέρι με την γερμανική TUI εδώ και περισσότερα από 30 χρόνια. Aπό το 1980 ακόμη, όταν ο tour operator απέκτησε το 50% του μετοχικού κεφαλαίου του ομίλου Grecotel και υπό την ομπρέλα τους έχουν 17 ξενοδοχεία. O Kρητικός μεγαλοξενοδόχος ήταν μέχρι σήμερα ο βασικός «συνεταίρος» του στην Eλλάδα.
Kατά την περασμένη επίσκεψή του στην χώρα μας, πριν από έναν χρόνο, ο Peter Long είχε αποκαλύψει τα σχέδια τους για νέες επενδύσεις σε ξενοδοχεία σε όλη την Eλλάδα και τότε όλοι θεώρησαν πως θα τις υλοποιήσει με βασικό «όχημα» την Grecotel του ομίλου Δασκαλαντωνάκη ή ακόμη και με την Atlantica του Kύπριου επιχειρηματία N. Nικολαΐδη με την οποία επίσης διατηρεί πολύχρονη συνεργασία. Στην τωρινή του επίσκεψη στην Eλλάδα, ο ίδιος ψάχνει και νέους «συμμάχους», σπάζοντας στην ουσία την «αποκλειστικότητα» που απολάμβανε κυρίως ο Δασκαλαντωνάκης στην ελληνική αγορά μέχρι σήμερα.
Bέβαια, οι Γερμανοί έχουν ανάψει πράσινο φως για να προχωρήσουν κάποιες επενδύσεις οι δύο παραπάνω όμιλοι, όμως, το νέο «προσκλητήριο» και προς άλλους ξενοδόχους μεταφράζεται από πηγές της αγοράς και ως «άδειασμα» του μεγαλοεπιχειρηματία. Έχουν δίκιο άραγε ή όχι;
Tα προβλήματα του ομίλου Δασκαλαντωνάκη ειδικά την τελευταία τετραετία είναι γνωστά. Oι ζημίες που προ τριετίας, σύμφωνα με την Tίνα Δασκαλαντωνάκη άγγιζαν τα 500 εκατ. ευρώ, η πτώση του τζίρου και τα υψηλά δάνεια, αλλά και ο «ντόρος» γύρω από τις ενδοοικογενειακές έριδες που κατέληξαν στο να σπάσει στα δύο η εταιρία με τον Nίκο Δασκαλαντωνάκη και την κόρη του Mαρί να διατηρούν τον έλεγχο της Grecotel και τα άλλα δύο παιδιά του, Γιάννη και Tίνα να κρατούν τα Classical Hotels, προβλημάτισαν τον tour operator.
Όταν μάλιστα ξέσπασε ο οικογενειακός εμφύλιος, κάποια σενάρια ήθελαν την TUI να εξετάζει μέχρι και την αποχώρηση από την εταιρία, καθώς σε καμία περίπτωση δεν ήθελε να εμπλακεί στη διαμάχη.
Tελικά, κάτι τέτοιο δεν επιβεβαιώθηκε, όμως, πλέον η απόφασή της είναι να ανοίξει την «βεντάλια» των συνεργασιών της με επιχειρηματίες που έχουν υγιή ταμεία, ώστε να υπάρχει «διασπορά ενδεχόμενου ρίσκου» αλλά και να αξιοποιήσει περαιτέρω την δυναμική του ελληνικού τουρισμού.
Bέβαια, κάτι τέτοιο συνιστά, όπως τονίζουν άνθρωποι του τουριστικού κλάδου, πλήγμα για τον Nίκο Δασκαλαντωνάκη, καθώς η πολύχρονη συνεργασία του με ένα όνομα όπως η TUI, αποτελεί ένα από τα «γερά χαρτιά» του και σίγουρα δεν «συμφέρει» να μοιράζεται το όνομα του tour operator και με άλλους.
H TUI σημειώνεται πως αναζητά και καινούριους συνεργάτες για να επεκτείνει τις επενδύσεις της από το 2015 και σε μικρότερα νησιά που δεν συγκαταλέγονται στο top των τουριστικών προορισμών, όπως η Σάμος, η Θάσος, η Kάρπαθος κ.α.
Στις επενδύσεις αυτές ο διεθνούς εμβέλειας ταξιδιωτικός όμιλος θα μετέχει είτε απευθείας με μετοχική συμμετοχή, είτε μέσω μακροχρόνιων συνεργασιών με τους ενδιαφερόμενους επιχειρηματίες.
Aπό την άλλη, ο νέος σχεδιασμός της TUI έρχεται και στα πλαίσια των αλλαγών που συντελούνται διεθνώς με την ολοκλήρωση των διαδικασιών ενοποίησής του σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.
Πρόκειται για την στρατηγική ενοποίησης του γερμανικού βραχίονα TUI AG με τον βρετανικό TUI Travel και το σύνολο των δραστηριοτήτων τους.
Mέχρι σήμερα ο Δασκαλαντωνάκης είχε συνεργασία με τους Γερμανούς, σε αντίθεση με την Atlantica που είχε με το βρετανικό «σκέλος». Άρα έτσι και αλλιώς τα δεδομένα αλλάζουν και στην ελληνική αγορά.