Την επόμενη εβδομάδα θα συνεδριάσει το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας (ΕΣΥΠ), προκειμένου να σημάνει η έναρξη του διαλόγου για τις αλλαγές στο Δημοτικό Σχολείο, ώστε να «ελαφρύνει» το πρόγραμμα σπουδών για τους μικρούς μαθητές.
Οπως δήλωσε χθες ο υπουργός Παιδείας,Ανδρέας Λοβέρδος, μέχρι τον Ιανουάριο θα πρέπει το ΕΣΥΠ να έχει καταλήξει στις προτάσεις του, με στόχο να σταματήσει το φαινόμενο τα παιδιά του Δημοτικού να είναι φορτωμένα με σάκα 40 κιλών και ατέλειωτων ωρών για διάβασμα στο σχολείο και στο σπίτι «λες και κάνουν διπλή βάρδια», όπως είπε χαρακτηριστικά ο κ. Λοβέρδος, για να συμπληρώσει ότι «αυτό πρέπει να τελειώσει. Εκεί διαμορφώνονται οι σύγχρονοι Ελληνες και εκεί η Πολιτεία δεν έχει δείξει τη μέριμνα που έπρεπε να έχει δείξει».
Ο υπουργός μίλησε για «λιγότερη ποσότητα ύλης και περισσότερη παιδεία. Λιγότερα μαθήματα, περισσότερη παιδεία, λιγότερη επιβάρυνση του παιδιού και περισσότερη δουλειά στο σχολείο και σχεδόν καθόλου στο σπίτι και δυνατότητα του παιδιού να ολοκληρωθεί. Πρέπει να μειωθούν τα μαθήματα, αλλά δεν έχω ακόμη κατασταλάξει, θέλω να ακούσω. Εχω λίγους μήνες στο υπουργείο, δεν διακινδυνεύω να πω την άποψή μου, διαμορφώνω με τον καιρό κι εγώ άποψη, αλλά θα εκφραστούν όλοι οι φορείς και στη συνέχεια, αφού αυτή είναι η κατεύθυνση θα δούμε πώς θα την εφαρμόσουμε».
Πάντως το θέμα της επιβάρυνσης των μαθητών του Δημοτικού από τα πολλά μαθήματα, ακόμη και η ασήκωτη σχολική τσάντα, απασχολούν σοβαρά την εκπαιδευτική κοινότητα. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι και πριν από λίγα χρόνια το υπουργείο Παιδείας είχε στείλει εγκύκλιο στα Δημοτικά Σχολεία με θέμα τη «μεταφορά της σχολικής τσάντας» και προέτρεπε τους διευθυντές των σχολείων να βρουν χώρο ώστε να αφήνουν τα παιδιά τα πολλά βιβλία στο σχολείο και να μην τα μεταφέρουν καθημερινά.
Οπως τονιζόταν, η «μεταφορά της σχολικής τσάντας για τους μαθητές του Δημοτικού Σχολείου προκαλεί συνεχή προβληματισμό στην εκπαιδευτική κοινότητα (εκπαιδευτικούς, γονείς, μαθητές) αλλά και στον ιατρικό κόσμο, που βλέπουν με ανησυχία τα παιδιά να μεταφέρουν καθημερινά ένα βαρύ φορτίο από και προς το σχολείο». Για τον λόγο αυτό οι αρμόδιες υπηρεσίες επεσήμαναν στο κάθε σχολείο τα εξής:
α) Να μεριμνά για την κατά το μέγιστο αξιοποίηση των χώρων της σχολικής τάξης (π.χ. βιβλιοθήκες, ντουλάπια, ράφια, θρανία), ώστε να είναι δυνατή η παραμονή ικανοποιητικού αριθμού βιβλίων στην αίθουσα διδασκαλίας.
β) Να προβαίνει στον εξορθολογισμό χρήσης των σχολικών εγχειριδίων και αντικειμένων γενικότερα, σύμφωνα πάντα με το ωρολόγιο πρόγραμμα, ώστε να μειώνεται στο ελάχιστο η μεταφορά τους από και προς το σχολείο.