Aegean Airlines και Ryanair διεκδικούν τις Κυπριακές Αερογραμμές
Η Αegean Airlines και η Ryanair θα μπουν στο «ρινγκ» για την διεκδίκηση των Κυπριακών Αερογραμμών, καθώς προχωράει ο διαγωνισμός για την αποκρατικοποίηση της εταιρείας, με τις προαναφερθείσες εταιρείες να έχουν προκριθεί στην επόμενη φάση.
Αγκάθι ωστόσο φαίνεται να είναι η έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία πρέπει να αποφασίσει πως θα προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση του κυπριακού αερομεταφορέα, καθώς η εταιρεί έχει ακόμα ανοιχτούς λόγαριασμούς με την ΕΕ.
Οι διοικήσεις και των δυο εταιρειών που προκρίθηκαν στην Τρίτη φάση του διαγωνισμού έχουν προσκληθεί από τους ιθύνοντες να μεταβούν στην κυπριακή πρωτεύουσα προκειμένου να καταθέσουν το ενδιαφέρον τους για τον κυπριακό αερομεταφορέα στην αρμόδια επιτροπή.
Ryanair: Λειτουργία της Cyprus Airways ως ανεξάρτητος αερομεταφορέας
Αναφερόμενος στην αποκρατικοποίηση της Cyprus Airways, ο αντιπρόεδρος της Aegean Ευτύχιος Βασιλάκης, στο περιθώριο εκδήλωσης στην Αθήνα για την συμπλήρωση ενός έτους από την απόκτηση της Olympic Air, εκτίμησε ότι καμία από τις δύο εταιρείες – Aegean και Ryanair – δεν έχει προτεραιότητα στον διαγωνισμό. Ο κ. Βασιλάκης ανέφερε ότι σε ένα χρόνο θα έχει τελειώσει η υπόθεση και τόνισε ότι η Κύπρος είναι σημαντική ως σημείο, αφού δεν υπάρχει εσωτερικό δίκτυο.
Από την πλευρά του ο Michael O΄ Leary ανακοίνωσε από την Ρώμη ότι σήμερα θα έχει συνάντηση στην Λευκωσία με την KPMG, χωρίς όμως να αποκαλύψει λεπτομέρειες για την προσφορά της Ryanair. Διευκρίνισε, ωστόσο, ότι πρόθεση της ιρλανδικής εταιρείας είναι να διατηρήσει η Cyprus Airways την επωνυμία της και να λειτουργεί ως ανεξάρτητος αερομεταφορέας.
Γεωργιάδης: Τα περισσότερα περιουσιακά στοιχεία έχουν πωληθεί
Από την πλευρά του ο υπουργός οικονομικών της Κύπρου Χάρης Γεωργιάδης, σε δηλώσεις του ανέφερε ότι θα εξαντληθούν οι προσπάθειες αναζήτησης και διαπίστωσης του επενδυτικού ενδιαφέροντος για τις Κυπριακές Αερογραμμές (ΚΑ) με διεθνείς διαδικασίες και στη βάση υποδείξεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Επεσήμανε επίσης ότι σήμερα η εταιρεία διαθέτει ελάχιστα περιουσιακά στοιχεία και μερίδιο αγοράς που δεν ξεπερνά το 10%. Σύμφωνα με τονκ. Γεωργιάδη, μεταξύ του 2010 και 2012 πωλήθηκαν τα τέσσερα από τα πέντε ιδιόκτητα αεροπλάνα της εταιρείας. Από το 2007 έως φέτος οι πληρωμές του κράτους προς τις ΚΑ ανήλθαν συνολικά στα 130 εκ. Τα δάνεια των Κυπριακών Αερογραμμών που είναι εγγυημένα από το κράτος ανέρχονταν το 2007 στα 78 εκ., ενώ οι πωλήσεις περιουσιακών στοιχείων της ΚΑ ανήλθαν στα 111 εκατ.
Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι Κυπριακές Αερογραμμές επηρέασαν και την θέση τους στην αγορά. Το 2013 η εταιρεία κατείχε το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς με ποσοστό 13,1%, ενώ φέτος αυτό έχει μειωθεί στο 10%. Πρώτη σε μερίδιο αγοράς το 2014 είναι η ρωσικών συμφερόντων εταιρεία Transaero Airlines, με ποσοστό 10,9%, από 11,4% το 2013. Τέλος την τρίτη θέση καταλαμβάνει η Easyjet με μερίδιο αγοράς 8,5%.