Η Giuletta Sprint επιστρέφει με κινητήρα 1,4 λίτρων. Όχι όμως ως κουπέ
Όταν, το 1954, στο Τορίνο η Alfa Romeo παρουσίαζε την Giulietta Sprint, τάραζε τα νερά. Όχι μόνο επειδή παρουσίαζε ένα αυτοκίνητο που είχε καταιγιστικές για την εποχή του επιδόσεις (πχ τελική ταχύτητα 180 χαω). Αλλά και επειδή για πρώτη φορά ένα νέο μοντέλο παρουσιαζόταν στην coupι έκδοση του και όχι στην σεντάν.
Η Giulietta Sprint δημιούργησε την κατηγορία των υψηλών επιδόσεων compact coupι. Οι καιροί όμως αλλάζουν. Σήμερα, η Giulietta Sprint αναβιώνει, δίχως να έχει κουπέ έκδοση.
Αυτό, θα πρέπει να είναι και το μόνο παράπονό μας από τους Ιταλούς: Ότι η Giulietta δεν απέκτησε την… ποθητή για πολλούς τρίθυρη έκδοση. Όχι ότι η υπάρχουσα έκδοση είναι άσχημη (άλλωστε δεν υπάρχει Alfa που να μην είναι όμορφη). Και, παρότι λοιπόν αυτή η Giulietta Sprint δεν είναι ένα μικρό κουπέ υψηλών επιδόσεων, γιορτάζει με τον τρόπο που… αρμόζει τα 60 χρόνια του ονόματος…
Και diffuser
Η νέα Giulietta Sprint έρχεται με ένα αποκλειστικό σπορ «ένδυμα» με μερικά πολύ ελκυστικά στοιχεία όπως ο πίσω προφυλακτήρας με σπορ διαχύτη, υπερμεγέθεις απολήξεις εξάτμισης και ζάντες αλουμινίου 17” Sprint με 5 οπές (18″ ως έξτρα επιλογή). Το εξωτερικό στιλ της νέας έκδοσης συμπληρώνεται από τα φιμέ πίσω τζάμια και το γυαλιστερό ανθρακί φινίρισμα στην εμπρός γρίλια, τις λαβές, τα φέρινγκ των καθρεφτών και τα πλαίσια των προβολέων ομίχλης.
Προσοχή έχει δοθεί σε όλες τις λεπτομέρειες και στα υψηλής ποιότητας υλικά, τα οποία επιλέχτηκαν για να αντιπροσωπεύουν την απόλυτη έκφραση του ιταλικού στιλ. Συγκεκριμένα, ξεχωρίζουν οι μαύρες σπορ λεπτομέρειες, και τα καθίσματα Alcantara Sprint με κόκκινες ραφές και το λογότυπο στα προσκέφαλα.
Και τώρα στο… ζουμί: Η Giulietta Sprint εφοδιάζεται με τον νέο βενζινοκινητήρα 1.4 MultiAir Turbo 150 HP, έναν δυνατό κι αξιόπιστο κινητήρα που αποτελεί μια έξοχη έκφραση του σπορ πνεύματος της νέας Sprint. Με αυτόν το αυτοκίνητο επιτυγχάνει τελική ταχύτητα 210 χλμ./ώρα και επιταχύνει από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε 8,2”.
Εκπληκτικές επιδόσεις που συνδυάζονται με εξαιρετικά μικρή κατανάλωση και εκπομπές ρύπων: στον συνδυασμένο κύκλο χρειάζεται 5,7 λίτρα/100 χλμ. με εκπομπές CO2 131 g/km (με ελαστικά ECO, διαθέσιμα ανάλογα με την αγορά, πετυχαίνει περαιτέρω μείωση σε 5.6 λίτρα/100 χλμ. και 129 g/km). Εκτός από το συγκεκριμένο κινητήρα, η Giulietta Sprint μπορεί να εφοδιαστεί και με 5 άλλα σύνολα: τον 1.4 MultiAir Turbo Petrol 170 HP, με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Alfa TCT, τους τούρμπο ντίζελ 1.6 JTDM 105 HP, 2.0 JTDM 150 HP και 2.0 JTDM 175 HP – ο τελευταίος επίσης με Alfa TCT, όπως επίσης και τον 1.4 Turbo LPG 120 HP. Στην Ελλάδα η έκδοση θα διατίθεται με το βενζινοκινητήρα 1.4 Multiair 150hp και τον 1.6 105hp για τους λάτρεις του diesel.
Η νέα Giulietta Sprint είναι ένα από τα ασφαλέστερα αυτοκίνητα της κατηγορίας της, διαθέτοντας εκτός από τα υπέροχα δυναμικά χαρακτηριστικά της άφθονο εξοπλισμό, όπως οι έξι αερόσακοι, ESP, ζώνες ασφαλείας τριών σημείων με διπλό προεντατήρα, και άψογη προστασία της καμπίνας επιβατών. Κι αυτά συμπληρώνονται από συστήματα που είναι στάνταρ, αλλά είναι μοναδικά στην κατηγορία της, όπως το Alfa DNA με το ηλεκτρονικό διαφορικό Q2 και το DST, που προειδοποιεί τον οδηγό με δονήσεις στο τιμόνι όταν απαιτείται να διορθώσει την πορεία του.
Η Giulietta κέρδισε 5 αστέρια στο Euro NCAP από το ξεκίνημα της, επιτυγχάνοντας 97% στην προστασία επιβατών, ένα από τα υψηλότερα σκορ της κατηγορίας της.
Η original
Στο πρώτο ήμισυ της δεκαετίας του 1950, μετά τον πόλεμο, η Alfa Romeo ήταν υποχρεωμένη να επικεντρωθεί στον όγκο παραγωγής της, που ακόμη δεν ήταν πολύ σημαντικός. Έτσι, στο τέλος της σεζόν του 1951 η διοίκηση αποφάσισε να σταματήσει την αγωνιστική δραστηριότητα: η F.1 Alfetta, μετά τα δυο Παγκόσμια Πρωταθλήματα του 1950 με τον Farina και του 1951 με τον Fangio, αποσύρθηκε αήττητη από τους αγώνες προκειμένου να επικεντρωθούν οι εργασίες και οι πόροι σε αυτό που έμελλε να γίνει η Giulietta.
Από την άποψη της παραγωγής, η “1900”, το πρώτο αυτοκίνητο που σχεδιάστηκε και παράχθηκε βιομηχανικά, δεν κατάφερε να ενισχύσει τα νούμερα του μόνο του. Ένα μοντέλο για να διαδεχτεί την “1900” ήταν απαραίτητο, ένα αυτοκίνητο που θα στόχευε σε ένα ευρύτερο κοινό, αλλά το οποίο διατηρούσε τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά μιας Alfa Romeo: η Giulietta.
Κάνει το ντεμπούτο της στο Τορίνο το 1954 με την Giulietta Sprint- ήταν η πρώτη φορά που ένα νέο μοντέλο παρουσιαζόταν στην coupι έκδοση του και όχι στην σεντάν. Η Giulietta Sprint δημιουργεί την κατηγορία των υψηλών επιδόσεων compact coupι. Το αυτοκίνητο έχει ένα ασυνήθιστο επίπεδο τεχνολογικό και επιδόσεων σε σχέση με -όπως θα λέγαμε σήμερα- την τοποθέτηση του στην αγορά.
Το 1954 ήταν ακόμη δύσκολο να αναγνωριστούν οι ανταγωνιστές της. Ένας εντελώς νέος κινητήρας έκανε επίσης το ντεμπούτο του με την Giulietta Sprint, ένας κινητήρας που εφευρίσκει μια χωρητικότητα: «1300». Γεννήθηκε μαζί με την Sprint κι είναι ο θρυλικός “bialbero” (διπλού εκκεντροφόρου), ένας από τους σημαντικότερους κινητήρες στην ιστορία της Alfa Romeo.
Ο κινητήρας των 1290 κ.εκ. της Giulietta εξολοκλήρου κατασκευασμένος από ελαφρύ αλουμίνιο: όλες οι λύσεις έρχονται κατευθείαν από τους αγώνες και την αεροναυπηγική. Αυτό σημαίνει απόδοση, ελαφρό βάρος και αξιοπιστία.
Με αυτό τον κινητήρα και όλα τα υπόλοιπα μηχανικά μέρη η Giulietta Sprint επιτυγχάνει τελική ταχύτητα 170 χλμ./ώρα- απίστευτη για την εποχή- με απόλυτη ασφάλεια, χάρη στο εξαιρετικό κράτημά της.
Για να αυξηθούν οι επιδόσεις (80 ίπποι και 180 χλμ./ώρα) και να προσφερθεί ένα coupι που οι οδηγοί και οι ιδιωτικές αγωνιστικές ομάδες θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν σε αγώνες, η Giulietta Sprint Veloce δημιουργήθηκε το 1956. Στην παρουσίαση της στο θρυλικό Mille Miglia πήρε την ενδέκατη θέση γενικής: μπροστά της ήταν μόνο αυτοκίνητα διπλάσιου μεγέθους και πίσω της όλες οι Porsche 356.