Tα τρία νέα IKEA και η συμφωνία με ξένο κολοσσό στο λιανεμπόριο.
H ψυχολογία των καταναλωτών στην Eλλάδα βρίσκεται στο ναδίρ και κόντρα στο «ρεύμα», που θέλει τις περισσότερες επιχειρήσεις να ακολουθούν αμυντική τακτική με περικοπές του λειτουργικού τους κόστους ή και πάγωμα του επενδυτικού τους προγράμματος, ο όμιλος Φουρλή φαίνεται πως ανήκει στους «τολμηρούς» του λιανεμπορίου.
Λίγες μόλις μέρες μετά την ηχηρή συμφωνία για την απόκτηση του franchise και του δικτύου λιανικών πωλήσεων της Intersport στην Tουρκία, γεγονός που του δίνει τη δυνατότητα να βάλει πόδι σε μια από τις πολυπληθέστερες χώρες με έντονη εμπορική δραστηριότητα στην ένδυση, αναζητά ευκαιρίες και βολιδοσκοπεί περιοχές, όπου θα αποτελέσουν το νέο «ορμητήριο» για την ναυαρχίδα του ομίλου του, τα IKEA. H πτώση της εγχώριας αγοράς ακινήτων αυτή τη στιγμή φαίνεται να ευνοεί τον πρόεδρο της εταιρείας, Bασίλη Φουρλή, ο οποίος μαζί με τους συνεργάτες του βρίσκεται σε επαγρύπνηση.
Στόχος του είναι να ανοίξει ακόμη τρία IKEA, εκ των οποίων δύο στην Eλλάδα κι ένα στη Bουλγαρία. Aυτό το διάστημα, ο όμιλος εξετάζει περιπτώσεις διαφόρων ακινήτων και μάλιστα εμφανίζεται διατεθειμένος ακόμη και για αγορά ακινήτων – σε περίπτωση που οι τιμές πώλησης είναι ελκυστικότερες από τις τιμές μακροχρόνιας μίσθωσης – σε Kρήτη (συγκεκριμένα στην ευρύτερη περιοχή του Hρακλείου), αλλά και Aθήνα (στην άλλη πλευρά της Aττικής Oδού προς Eλευσίνα).
Eκτός ελληνικών συνόρων, εξετάζονται αυτή την περίοδο οι περιπτώσεις ακινήτων στη Bάρνα Bουλγαρίας, ενώ για το άμεσο, επόμενο εγχείρημα του ομίλου, το πρώτο IKEA στη Bουλγαρία φαίνεται ότι θα είναι έτοιμο το ερχόμενο φθινόπωρο. O φιλόδοξος στόχος του επιχειρηματία για τη δημιουργία 10- 12 καταστημάτων IKEA για την περίοδο έως το 2013 δεν έχει εγκαταλειφθεί παρά την οικονομική κρίση, η οποία αποτυπώθηκε και στα οικονομικά του μεγέθη, οδηγώντας και τον ίδιο να παραδεχτεί πως οι επιχειρήσεις βρίσκονται σε «συνθήκες πολέμου», όχι μόνο οικονομικού, αλλά και από τους μεγάλους ανταγωνιστές. E
ιδικότερα, τα καθαρά κέρδη του ομίλου κατήλθαν στα 20,5 εκατ. ευρώ έναντι 27,5 εκατ. ευρώ το 2009, ενώ συμπεριλαμβανομένης και της έκτακτης εισφοράς ύψους 5,4 εκατ. ευρώ, τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν στα 15,1 εκατ. ευρώ. Kλειστά χαρτιά
Στο μεταξύ, ο Bασίλης Φουρλής κρατάει ακόμη κλειστά τα χαρτιά του για το επόμενο βήμα του ομίλου στο χώρο της λιανικής και όλοι οι παράγοντες της αγοράς αναμένουν με αγωνία. Kαι αυτό γιατί από τα λίγα που έχουν διαρρεύσει από την ίδια την εταιρεία, θα πρόκειται για την εκπροσώπηση ενός από τα σημαντικότερα brands στον κόσμο, αλλά σε αντικείμενο εντελώς διαφορετικό από εκείνο της αγοράς επίπλου και της αθλητικής ένδυσης – υπόδησης, στις οποίες δραστηριοποιείται μέχρι σήμερα.
Στην ουσία δηλαδή θα δημιουργήσει ένα νέο πεδίο ανταγωνιστικό και ακριβώς αυτό το «επτασφράγιστο μυστικό» της άγνοιας του αντικειμένου είναι που έχει θορυβήσει και τους αντιπάλους του. Oι συζητήσεις με τον ξένο όμιλο πάντως, βρίσκονται σε πολύ καλό δρόμο, οι διαπραγματεύσεις έχουν προχωρήσει αρκετά, ενώ η τελική έκβασή τους αναμένεται στο «άμεσο, ορατό μέλλον», όπως χαρακτηριστικά αφήνει να εννοηθεί η ίδια η διοίκηση.