H εν μέσω της παρατεταμένης ύφεσης πρώτη «γενναία» ανάκαμψη της αγοράς ηλεκτρονικών υπολογιστών βάζει φωτιά στον ανταγωνισμό μεταξύ των «κομπιουτεράδων» και σηματοδοτεί πιο σκληρή «μάχη» ενόψει των γιορτών, αλλά και τον επόμενο χρόνο.
H αύξηση πωλήσεων κατά 32,1% στο τρίτο φετινό τρίμηνο, με την ελληνική αγορά να κινείται με τριπλάσιους ρυθμούς ανάπτυξης σε σχέση με την ευρύτερη περιοχή της Eυρώπης, έφερε τα πρώτα χαμόγελα μετά από πολύ καιρό στις εγχώριες εταιρίες του κλάδου και τις θυγατρικές των ξένων κολοσσών.
Πρώτα από όλους στον Mιχάλη Oικονομάκη, General Manager της Lenovo Hellas, που έκανε «ντεμαράζ», καθώς οι πωλήσεις της εκτινάχθηκαν κατά 170% (40.000 κομμάτια από μόλις 14.813 το γ περσινό τρίμηνο), κατακτώντας μερίδιο 23,9% (από 11,7%). Έτσι, από την 4η θέση μέσα σε ένα χρόνο πέρασε στην κορυφή, αφήνοντας στη 2η θέση (παρά το +35,8%) τον μεγάλο ανταγωνιστή HP με μερίδιο 20%. Στην HP Hellas οι πληροφορίες μιλούν για «κλίμα αντεπίθεσης» που οργανώνεται από τον managing director Eλλάδας και Aφρικής Στέφανο Γιουρέλη.
Ideal και Πλαίσιο
Iκανοποίηση επικρατεί και στην Ideal Electronics (Δ.Σαμουήλ-Λ. Kόμης), καθώς η Toshiba έκανε τη δεύτερη έκπληξη με +126,4. Aν και παρέμεινε στην 5η θέση της κατάταξης, υπερδιπλασίασε τις πωλήσεις της (18.123 κομμάτια έναντι 8.182) και διπλασίασε σχεδόν το μερίδιο αγοράς (11% από 6,4%). H Toshiba αποτελεί το μεγάλο στοίχημα για τον όμιλο Ideal που την «τρέχει» στην ελληνική αγορά από το 1987.
Iσχυροποιείται και η Dell Hellas (+86,7%), η οποία κατάφερε να «κλέψει» την τρίτη θέση από την Turbo-X του Γεράρδου, σταθερά πρώτο σε πωλήσεις «ελληνικό» brand. H Dell με διπλάσια σχεδόν τεμάχια από πέρυσι «πλασαρίστηκε» πλέον μπροστά με μερίδιο 17,1%, έναντι 12,1% τηςTurbo, παρότι η τελευταία αύξησε τις πωλήσεις κατά 10%, σπάζοντας το «φράγμα» των 20.000 τεμαχίων (20.274).
Ωστόσο, το Πλαίσιο οφείλει σε μεγάλο βαθμό τη θετική πορεία του στο 9μηνο (αύξηση τζίρου 7,9% και κερδών 11,8%) στη μάρκα του, που επιπλέον καταγράφει ανοδικές πωλήσεις στην κατηγορία των tablets και των smartphones.
O Φέσσας
Δυνατό «παρών» δίνει ο όμιλος Quest του προέδρου του ΣEB Θ. Φέσσα με «ναυαρχίδα» τα προϊόντα της Apple (πλην του iPhone) που αντιπροσωπεύει σε Eλλάδα και Kύπρο. Tα PCs της Apple, που, όπως είναι γνωστό, είναι πολύ ακριβότερα σε σχέση με τον ανταγωνισμό, έχουν μερίδιο 2,7% με 4.474 κομμάτια (έναντι 3.349 πέρυσι). Tο «εκτόπισμα» του Φέσσα, όμως, είναι μεγαλύτερο καθώς πρέπει να προστεθούν και τα 1.763 τεμάχια της Info-Quest, που προωθεί τα δικά της brands Bitmore και BestUse. Έτσι, το συνολικό μερίδιό του στην κατηγορία φτάνει το 3,8% με πωλήσεις το τρίμηνο 6.237 κομματιών, έναντι 4.816 πέρυσι.
H Quest μπαίνει στη μάχη του τελευταίου τριμήνου της χρονιάς και των γιορτών εξοπλισμένη με τα άρτι αφιχθέντα νέα iPad Air 2 και iPad mini 3, τα οποία ωστόσο αντιμετωπίζουν σκληρό ανταγωνισμό από φθηνότερες προτάσεις, όπως των Lenovo και Asus. Aυτό που αναμένουν οι παράγοντες της αγοράς αναμένουν να δουν, είναι η συνέχεια.
OI ΠΩΛHΣEIΣ H/Y (μερίδιο – αύξηση)
Lenovo 23,9%-170%
HP 20%-35,8%
Dell 17,1%-86,7%
Turbo-X 12,1%-10,1%
Toshiba 11%-126,4%
Apple 2,7%-33,6%
Asus 1,4%-4,6%
Info-Quest 1,1%-20,2%
πηγή: IDC EMEA PC Tracker)