Νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή μέχρι τις παρυφές της Πάτρας – Δυνατότητα συρμών για ανάπτυξη ταχυτήτων έως 120 χλμ. την ώρα
Στην δημοπράτηση του σιδηροδρομικού έργου Ψαθόπυργος – Μποζαΐτικα αναμένεται να προχωρήσει πολύ σύντομα η ΕΡΓΟΣΕ, με το οποίο η νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή φτάνει έως την πόλη της Πάτρας.
Το κόστος του συγκεκριμένου έργου, που αποτελεί ένα από τα τελευταία που δεν έχουν ακόμη δημοπρατηθεί στην γραμμή Κόρινθος – Πάτρα, ανέρχεται στα 170 εκατ. ευρώ.
Το έργο Ψαθόπυργος – Ρίο – Μποζαΐτικα αφορά σε τμήμα συνολικού μήκους 10,5 χιλιομέτρων και περιλαμβάνεται στον σχεδιασμό εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού άξονα Κορίνθου – Πατρών. Ο σχεδιασμός προβλέπει την κατασκευή γραμμής στην οποία οι συρμοί θα μπορούν να αναπτύξουν ταχύτητες έως 120 χιλιόμετρα.
Οι εργασίες θα ξεκινήσουν από την περιοχή Αραχωβίτικα (Ψαθόπυργος ΧΘ.113), και καταλήγει στην ευρύτερη περιοχή του Ρίου (Μποζαΐτικα ΧΘ. 123,5). Στο έργο περιλαμβάνονται και οι παρεμβάσεις για την αποκατάσταση του οδικού δικτύου και των λοιπών δικτύων.
Κολουθούν ακόμη δύο δημοπρατήσεις
Ακολουθούν οι διαγωνισμοί για δύο ακόμη έργα, προκειμένου να ολοκληρωθεί η νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή ως την περιοχή του Ρίου. Η μία εργολαβία θα αφορά το έργο της ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Κιάτο – Ροδοδάφνη. Η άλλη αφορά στην δημοπράτηση του έργου – «σκούπα» στο τμήμα Ροδοδάφνη – Μποζαΐτικα, με την οποία θα ολοκληρωθούν τα υπολειπόμενα έργα (επιδομή, ηλεκτροκίνηση, τηλεδιοίκηση) στο συγκεκριμένο κομμάτι και η γραμμή θα είναι έτοιμη προς χρήση.
Για να ολοκληρωθεί η γραμμή θα πρέπει να κατασκευαστεί και το κομμάτι με το οποίο θα διέρχεται μέσα από τον αστικό ιστό της πόλης, έργο δύσκολο, αλλά και ακριβό. Τα σχέδια υπογειοποίησης, έχουν πλέον εγκαταλειφθεί λόγω υψηλού κόστους. Η μελέτη η οποία έχει εκπονηθεί προβλέπει ότι η γραμμή θα περάσει μέσα από την πόλη επίγεια, με δύο βυθίσεις. Το κόστος της συγκεκριμένης επιλογής υπολογίζεται περίπου στα 150 εκατομμύρια, ποσό που είναι λιγότερο από το 1/4 του κόστους της υπογειοποίησης.
«Τα έργα δεν είναι ουτοπία, έχουν χρονοδιαγράμματα»
Πέρα από τα έργα που προγραμματίζονται στην σιδηροδρομική γραμμή Κορίνθου – Πάτρας και ειδικότερα μετά το Κιάτο, βρίσκονται σε εξέλιξη πολλές εργολαβίες και η κατασκευή της γραμμής προχωρά πλέον με ταχείς ρυθμούς. Τις εγκαταστάσεις της ΕΡΓΟΣΕ στο έργο της νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής Κιάτο – Πάτρα επισκέφτηκε ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλης Παπαδόπουλος, συνοδευόμενος από τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ Κώστα Σπηλιόπουλο, προκειμένου να παρακολουθήσει την πορεία των εργασιών.
Το έργο αυτό, το οποίο εντάσσεται εν μέρει στο έργο «Κατασκευή Νέας Διπλής Σιδηροδρομικής Γραμμής Αθήνας (ΣΚΑ) – Πάτρας, τμήμα Κιάτο – Διακοφτό», το οποίο συγχρηματοδοτείτο έως 31-12-2012 από το Ταμείο Συνοχής και από 1-1-2013 και μετά, από Εθνικούς Πόρους, και εν μέρει στο έργο «Κατασκευή Νέας Διπλής Σιδηροδρομικής Γραμμής στο τμήμα Διακοφτό – Ροδοδάφνη», το οποίο συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, αποτελεί ένα σημαντικό έργο στη σιδηροδρομική μεταφορά με την ολοκλήρωση του οποίου ο χρόνος διαδρομής Αθήνα –Πάτρα θα περιοριστεί στις 2 ώρες.
Ο κ. Παπαδόπουλος, μετά την ενημέρωσή του, εξέφρασε την ικανοποίησή του για την πορεία των εργασιών και σημείωσε ότι η ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής ΠΑΘΕ, με διπλή ηλεκτροκίνητη γραμμή υψηλών ταχυτήτων και σύγχρονα συστήματα ασφαλείας, δεν είναι πλέον ουτοπία, αλλά βασίζεται σε συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα.