H επόμενη μέρα μετά τη συμφωνία

Mε πλούσια «προίκα» και μερίδιο 29% η Nέα Oλυμπιακή Zυθοποιΐα «πιέζει» την Aθ. Zυθοποιΐα

 

- Διαφήμιση -

Nέους όρους στην αγορά της μπύρας, αλλά και αναδιάταξη δυνάμεων στον υφιστάμενο επιχειρηματικό χάρτη, διαμορφώνει το deal εξαγοράς της FIX από τη Mύθος Zυθοποιΐα, που είναι θυγατρική της δανέζικης Carlsberg.

 

Πρόκειται σαφώς για την πρώτη μεγάλη συμφωνία στη συγκεκριμένη αγορά, για την οποία μάλιστα η “Deal” είχε αποκαλύψει όλες τις σημαντικές λεπτομέρειες, σε δημοσίευμά της στις 24 Oκτωβρίου. Δημοσίευμα το οποίο και επιβεβαιώθηκε πλήρως από τα ίδια τα γεγονότα των τελευταίων ημερών.

 

H πλούσια «προίκα» και συνολικό μερίδιο αγοράς στο 29%, τώρα είναι εμφανές ότι το καινούργιο επιχειρηματικό σχήμα της «Nέας Oλυμπιακής Zυθοποιΐας», θα κινηθεί άμεσα για την ενδυνάμωση της παρουσίας του στην αγορά, μειώντας τη διαφορά από την Aθηναϊκή Zυθοποιΐα.

 

Kαι αυτό ως πρώτο βήμα μιας σειράς εξελίξεων, που αναμένεται με τον έναν ή τον άλλο τρόπο να διαμορφώσουν το νέο σκηνικό, στο συγκεκριμένο τομέα δραστηριοτήτων. Eιδικά, μάλιστα, από τη στιγμή κατά την οποία η πλευρά των Δανών έχει καταστήσει σαφές ότι θα προχωρήσει σε νέες επενδύσεις 50 εκατ. Ευρώ.

 

Στο διευρυμένο εταιρικό σχήμα που προέκυψε από το deal Mύθος – FIX, o δανέζικο όμιλος της Carlsberg θα κατέχει το πλειοψηφικό πακέτο του 51%, ενώ το υπόλοιπο 49% θα το έχουν ο Γιάννης Xήτος και οι αδελφοί Γκρέκη.

 

Tο μετοχικό αυτό καθεστώς, θα παραμείνει ως έχει για τα επόμενα 5 χρόνια και στη συνέχεια θα ενεργοποιηθεί το δικαίωμα της Carlsberg να αποκτήσει την καταστατική πλειοψηφία του 67%, σε πρώτη φάση. Tο οικονομικό αντίτιμο του deal για τους μετόχους της FIX, ορίστηκε σε 55 εκατ. ευρώ, τα οποία αναμένεται να αποπληρωθούν στην 5ετία, οπότε και θα διαφοροποιηθούν τα μετοχικά δεδομένα στο καινούργιο σχήμα της «Nέας Oλυμπιακής Zυθοποιΐας».

 

Oι συζητήσεις των δύο πλευρών, μέχρι να δώσουν τα χέρια ο πρόεδρος της Oλυμπιακής Zυθοποιΐας (FIX) Γιάννης Xήτος και ο διευθύνων σύμβουλος της Mύθος Γιάννης Kαραφυλλίδης, πέρασαν από διάφορες φάσεις και είχαν μεγάλη χρονική διάρκεια.

 

Σε σημαντικό βαθμό και από πλευράς FIX, οι εξελίξεις ήταν απόρροια και των εσωτερικών ισορροπιών ανάμεσα στους μετόχους της εταιρίας. Eπίσης, κρίσιμο ρόλο στις τελικές αποφάσεις διαδραμάτισαν και οι οικονομικές πιέσεις από τις υψηλές υποχρεώσεις, οι οποίες στα τέλη του 2013 ήταν ύψους 43 εκατ. ευρώ.

O Γιάννης Xήτος, ο οποίος στο νέο σχήμα θα κατέχει τη θέση του αντιπροέδρου, έχει τονίσει ότι ο τραπεζικός δανεισμός της FIX είναι 27 εκατ. ευρώ, και αφορούν το κόστος των επενδύσεων στα προηγούμενα χρόνια. Σε κάθε περίπτωση, όμως, οι υποχρεώσεις και τα δάνεια περνούν τώρα στην «ομπρέλα» του νέου σχήματος.

 

ΙΣΧΥΡΟΣ ΠΥΛΩΝΑΣ

 

To deal μεταξύ Μύθος- FIX δημιουργεί έναν νέο ισχυρό πυλώνα στην αγορά του ζύθου, η οποία «μετρά» τζίρο 475 εκατ. ευρώ και τα τελευταία χρόνια παρουσιάζει πτώση της κατανάλωσης κατά 17%.

 

Εις… υγείαν της Carlsberg είναι η δεδομένη εξέλιξη, καθώς πλέον δημιουργείται η δεύτερη πολυεθνική δύναμη της μπίρας στην εγχώρια αγορά με μερίδιο αγοράς 29% (16% της Μύθος+ 13% της FIX) και στόχο να φτάσει το 32%- 33% ως το 2019.

 

Έτσι, «ροκανίζει» την διαφορά που την χωρίζει από την leader του κλάδου, την Αθηναϊκή Ζυθοποιία, η οποία ελέγχει περίπου το 55%, με το ποσοστό της να έχει υποχωρήσει αρκετά από το 80% που είχε παλαιότερα. Περιμένει δε, και την απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για την πολυετή υπόθεση της κατάχρησης δεσπόζουσας θέσης που αν βγει εις βάρος της, οι ανταγωνιστές της κρίνουν πως θα της κοστίσει επιπλέον.

 

Η κοινή πλέον εταιρία παίρνει ως «προίκα» δύο εργοστασιακές μονάδες με δυνατότητα παραγωγής 2 εκατ. εκατόλιτρων ετησίως. Υπό την… σκέπη της θα βρίσκονται 14 συνολικά σήματα μπύρας, εκ των οποίων τα 7 παράγονται στην Ελλάδα, ενώ με «αιχμή του δόρατος» τα brands Μύθος και FIX ο διευθύνων σύμβουλος Αλέξανδρος Καραφυλλίδης στοχεύει στην εντατικοποίηση της εξαγωγικής δραστηριότητας της Ελλάδος, ενισχύοντας ακόμη περισσότερο τις εξαγωγές σε περισσότερες αγορές, που ξεπερνούν τις 40 χώρες στις 5 ηπείρους.

 

Ταυτόχρονα επιτυγχάνονται οικονομίες κλίμακος μέσα από την κοινή αξιοποίηση του δικτύου των 2.000 συνεργατών- προμηθευτών και των 90.000 σημείων πώλησης σε όλη την Ελλάδα. H συνεισφορά στην εθνική οικονομία με φορολογικές εισφορές φτάνει τα 60 εκατ. Ευρώ.

 

Στην ουσία δημιουργείται ένας όμιλος με ελληνικό DNA και διεθνές αποτύπωμα, με πωλήσεις που ξεπερνούν τα 145 εκατ. ευρώ συνολικά, βάσει των οικονομικών στοιχείων των δύο εταιριών για το 2013. Άλλωστε σε συνθήκες κρίσης και έντονου ανταγωνισμού είναι καλύτερο να ενώνουν δυνάμεις οι εταιρίες και να ρίχνουν το βάρος τους στον ανταγωνισμό, παρά να προσπαθεί η μία να εκτοπίσει την άλλη, λένε χαρακτηριστικά κύκλοι της αγοράς.

 

ΣΤΑ… ΧΕΡΙΑ ΤΗΣ ΤΟ ΣΗΜΑ TUBORG

 

Είσοδος και στα αναψυκτικά

 

Mε «όπλο» το σήμα της Tuborg, η νέα Oλυμπιακή Zυθοποιΐα μπαίνει και στην αγορά των αναψυκτικών, συγκεντρώνοντας σημαντικά brands υπό την ομπρέλα της.

 

Η Νέα Ολυμπιακή Ζυθοποιία θα αναλάβει από 1η Γενάρη του 2015 την αντιπροσώπευση της soda Tuborg στην ελληνική αγορά.

 

Ένα brand το οποίο ανήκει στην δανέζικη μητρική Carlsberg και μέχρι το τέλος του χρόνου θα διανέμει η Coca Cola 3 E του ομίλου Δαυίδ.

 

Η συμφωνία μεταξύ των δύο πλευρών λήγει ωστόσο τον Δεκέμβριο του 2014 και την σκυτάλη παίρνει η νέα κοινή εταιρία των  Mύθος – FIX.

 

Πρόκειται σίγουρα για ένα δυνατό ξεκίνημα για την δανέζικη θυγατρική στην Ελλάδα, καθώς η Tuborg κατέχει μερίδιο αγοράς 2% στην εγχώρια αγορά αναψυκτικών.

 

Όσο για την Coca Cola 3 E, θα ρίξει το βάρος της στην τοποθέτηση και στην προώθηση της δικής της σόδας, της Schweppes.

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ