Το συνολικό ύψος της επένδυσης ανέρχεται στα 230 εκατ.
Σήμερα στις 16.00 το απόγευμα θα υπογραφεί η τελική συμφωνία μεταξύ ΟΛΠ ΑΕ και ΣΕΠ ΑΕ στο υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου παρουσία του υπουργού κ. Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη.
Στις αρχές της εβδομάδας πραγματοποιήθηκε η γενική συνέλευση των μετόχων του ΟΛΠ με θέμα την έγκριση της Συμφωνίας Β’ Τροποποίησης της Σύμβασης Παραχώρησης ΟΛΠ ΑΕ – ΣΕΠ ΑΕ.
Κατά την ομιλία του ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ κ. Γιώργος Ανωμερίτης χαρακτήρισε τη συμφωνία «επιχειρηματική – επενδυτική σύμβαση παραχώρησης», η οποία θα επιφέρει σημαντικά έσοδα και κέρδη στον ΟΛΠ ΑΕ και ουδεμία σχέση έχει με την επιχειρούμενη πώληση του 67% των μετοχών του Οργανισμού.
Παρουσιάζοντας τις βασικές παραμέτρους του έργου και τις αναγκαίες προσαρμογές που έγιναν λόγω της απόφασης του Ελεγκτικού Συνεδρίου, επεσήμανε μεταξύ άλλων: «Η συνολική επένδυση ανέρχεται σε 230.000.000 ευρώ. Αυξάνεται η ετήσια δυναμικότητα των Προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ σε 6.200.000 TEU (κιβώτια) από 3.700.000. Το μεταβλητό αντάλλαγμα παραμένει σταθερό στο 24,5% επί των εσόδων της ΣΕΠ, ενώ επεκτείνονται τα σταθερά ανταλλάγματα Ι και ΙΙ (ενοίκια έκτασης και μήκος προβλητών) και στο Δυτικό Προβλήτα ΙΙΙ.
Στη θέση του ελαχίστου εγγυημένου ανταλλάγματος μετά το 2021, το οποίο υπό όρους αναστέλλεται, καθιερώνεται ως αντιστάθμισμα αυξημένη “εγγυημένη δυναμικότητα” και “ελάχιστη εγγυημένη δυναμικότητα” ύψους 4.750.000 TEU και 3.087.500 TEU αντιστοίχως. Η καθαρά παρούσα αξία της σύμβασης ΣΕΠ αυξάνεται από 498 εκατ. ευρώ σε 678 -1.073 εκατ. ευρώ και κατασκευάζεται από τη ΣΕΠ ΑΕ, για λογαριασμό του ΟΛΠ ΑΕ, ο νέος Προβλήτας Πετρελαιοειδών με ευνοϊκούς χρηματοοικονομικούς όρους».
Στην ανακοίνωση του ΟΛΠ σημειώνεται ότι το συνολικό έργο θα κατασκευασθεί σε θαλάσσιο χώρο και δεν παραχωρείται, όπως έγινε το 2009, ενεργός παραγωγικός χώρος, ενώ δεν θα υπάρξει επίπτωση στις θέσεις εργασίας και το εργασιακό καθεστώς του ΟΛΠ.
Επίσης για την τελική προσαρμογή των όρων της Σύμβασης, τηρήθηκαν οι παράμετροι του σκεπτικού της απόφασης του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
Μετά την έγκριση από τη Γενική Συνέλευση και την υπογραφή της συμφωνίας, το τελικό κείμενο πρόκειται να αποσταλεί στο υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, προκειμένου να προωθηθεί στη Βουλή για ψήφιση.