«Μηδένισε το κοντέρ» στις εξαγωγές γιαουρτιού από την Ελλάδα προς τις Η.Π.Α., αφού, αυτές καθίστανται ασύμφορες λόγω του κόστους, του «πολέμου τιμών» που προκάλεσε η Chobani και του υψηλού ανταγωνισμού.
Η πιο χαρακτηριστική εξέλιξη αποκαλύπτεται μέσα από τα πιο πρόσφατα στοιχεία, που αφορούν το πρώτο 8μηνο και δείχνουν ότι μετά και την έξοδο της Όλυμπος-Τυράς των αδελφών Σαράντη από την αμερικανική αγορά γιαουρτιού, οι εξαγωγές από την χώρα μας προς την άλλη άκρη του Ατλαντικού άγγιξαν μετά βίας τις …6.000 δολάρια σε 8μήνες!
Ένα νούμερο που δεν θα πίστευε κανείς, αν θα το σύγκρινε με την σημαντική άνοδο που παρουσίασαν οι εξαγωγές γιαουρτιού το 2013.
Όπως αναφέρει το Ελληνικό Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων (ΟΕΥ) του Γενικού Προξενείου της Νέας Υόρκης, τα ράφια των αμερικανικών αλυσίδων τροφίμων δεν διαθέτουν πλέον το τυποποιημένο Greek yogurt παραγωγής στην Ελλάδα – κι ενώ η ΦΑΓΕ δραστηριοποιείται στις ΗΠΑ με τις παραγωγικές μονάδες που έχει δημιουργήσει εκεί…
Τα σημάδια του κορεσμού της αγοράς γιαουρτιού στις ΗΠΑ είναι πια έντονα, παρά το γεγονός ότι ο ίδιος φορέας αναφέρθηκε σε αυξημένες εισαγωγές ελληνικών γαλακτοκομικών προϊόντων το 2013, στα επίπεδα του 15,5%.
«ΕΙΣΒΟΛΗ» ΤΗΣ CHILLBOX
Οι συνθήκες που επικρατούν σήμερα στην αμερικανική αγορά των γαλακτοκομικών, προετοιμάζαν το έδαφος για την ανάπτυξη άλλων προϊόντων, με την Chillbox AE, παραγωγό προϊόντων τύπου frozen yogurt, να οργανώνει την δική της «εισβολή» στις ΗΠΑ.
Η εταιρία, με βασικό μέτοχο (μέσω fund) την Εθνική Τράπεζα και την «Παγωτά Δωδώνη», με μικρότερο ποσοστό, προγραμματίζει το άνοιγμα 100 καταστημάτων Chillbox στην αμερικανική αγορά σε «βάθος» 4ετίας. Ένα δίκτυο, το οποίο θα επεκταθεί στο πλαίσιο στρατηγικής συμφωνίας με την Lymell Holdings LLC (για το master franchise), με αφετηρία τις Ανατολικές ακτές των ΗΠΑ και πρώτους δυο σταθμούς του, τη Νέα Υόρκη και την Φλόριντα.
Το ενδιαφέρον της αγοράς στρέφεται, τώρα, στις νέες επιπτώσεις που μπορεί να επιφέρει στο κλασικό Greek yogurt η ενδεχόμενη εδραίωση του frozen yogurt στις …γευστικές επιλογές των καταναλωτών!