Η βιομηχανία ξύλου Akritas βρήκε στην Τουρκία το «φάρμακο» για το …σαράκι της κρίσης.
Οι αντοχές της μοναδικής εισηγμένης του κλάδου στην παραγωγή τεχνητής ξυλείας στην Ελλάδα κρίνονται «υποφερτές». Σε αυτό βοήθησε η «ανάσα» που της πρόσφεραν οι πιστώτριες τράπεζες τον περασμένο Μάρτιο.
Ο «αγώνας» για την επιβίωση, όμως, συνεχίζεται, με έναν πολύτιμο «σύμμαχο» στο πλευρό της οικογένειας Σαράντη, ύστερα από το deal με τον τουρκικό όμιλο Gentas για την αποκλειστική αντιπροσώπευση και διάθεση των προϊόντων του στην ελληνική αγορά και στα Βαλκάνια.
Μετά το λουκέτο της Shelman και την δραματική μείωση της ζήτησης την τελευταία 5ετία (που αγγίζει το 30% για το 2014), οι προβλέψεις για τις επιχειρήσεις του είδους έγιναν ακόμα πιο δυσοίωνες.
Η Akritas επέλεξε για το «επόμενο βήμα» της μια σημαντική στρατηγική συνεργασία (με έναν από τους μεγαλύτερους ομίλους της γείτονας χώρας στην παραγωγή- εμπορία προϊόντων επεξεργασίας ξύλου) και αισιοδοξεί ότι θα της δώσει «ώθηση» για να «περάσει» τον κάβο».
Τον Μάρτιο, η Akritas εντόπισε την διέξοδο στα μεγάλα οικονομικά ….αδιέξοδα της, με την αποδοχή του αιτήματος της προέδρου της, Λουκίας Σαράντη, από τις τράπεζες, για την αναδιάρθρωση του μακροπρόθεσμου δανεισμού της, ποσού 20,8 εκ. σε βάθος 10ετίας, με 2ετή «περίοδο χάριτος» και ενίσχυση της με νέο κεφάλαιο κίνησης 5,5 εκ. Ευρώ.
Για να εξασφαλίσει την «βαθιά ανάσα» αυτή από το χρηματοπιστωτικό σύστημα, η Akritas στηρίχθηκε σε 3 «ατού»: Tο αξιόπιστο business plan που εκπονήθηκε σε συνεργασία με την Deloitte, ότι αποδείχθηκε φερέγγυα ως δανειολήπτρια (στην 5ετία της κρίσης «επέστρεψε» στις τράπεζες κεφάλαια 12 εκατ. και τόκους 12,775 εκατ. ευρώ) και το γεγονός ότι οι βασικοί μέτοχοι δεν δίστασαν να «βάλουν το χέρι στην τσέπη» για να εισφέρουν 3 εκατ. ευρώ.
Ο δρόμος παραμένει δύσβατος, αφού, η πτώση της ζήτησης, οι διευρυμένες ζημιές και ο δανεισμός ανάβουν …φωτιά στον κλάδο της ξυλείας, όπου επί συνόλου 75 εταιριών, απέμειναν δυο εισηγμένες – εκ των οποίων η Interwood-Ξυλεμπορία είναι εισαγωγέας.
Η συνεργασία της Akritas με την Gentas, ωστόσο, «εξυπηρετεί» τους στόχους που έθεσε η ελληνική βιομηχανία, δηλαδή, την μείωση του κόστους παραγωγής της και την βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της στις αγορές του εξωτερικού, σε συνδυασμό με την εξαγωγική δραστηριότητα της σε Μέση Ανατολή-Βόρεια Αφρική.