Η ταχύτατη ανάπτυξη των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας που πλέον καταλαμβάνουν μερίδιο αγοράς της τάξης του 15%, η διαφοροποίηση των καταναλωτικών προτύπων αλλά και η τιμολογιακή πολιτική των εταιρειών, συζητήθηκαν μεταξύ άλλων στο συνέδριο “Winning Together in Difficult Times”, που απευθύνονταν σε στελέχη επιχειρήσεων σούπερ μάρκετ και καταναλωτικών αγαθών. Δεν έλειψαν ωστόσο και οι αιχμές για τις παροχές που προσφέρουν οι προμηθευτικές επιχειρήσεις προς τα σούπερ μάρκετ, ζήτημα που έχει πυροδοτήσει κατά καιρούς ισχυρές κόντρες μεταξύ των δυο μερών. Εκπρόσωποι προμηθευτικών επιχειρήσεων έκαναν λόγο για «παζάρι» που πρέπει να σταματήσει.
Σύμφωνα με τα στοιχεία ευρωπαϊκής έρευνας αγοράς που παρουσίασε ο κ. Louis-Michel Barbotin της SymphonyIRI, τα ιδιωτικής ετικέτας προϊόντα στην Ελλάδα αυξήθηκαν κατά 19,5% το 2010 έναντι του 2009 ενώ φέτος εκτιμάται ότι θα αυξηθούν σε ποσοστό 28%. Και σημείωσε πως οι καταναλωτές σε ποσοστό 44% τα αγοράζουν λόγω χαμηλής τιμής τους.
«Ο ρόλος των ιδιωτικής ετικέτας προϊόντων είναι σημαντικός για μια λιανεμπορική επιχείρηση αρκεί να υπάρχει στρατηγική», τόνισε ο Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος της Delhaize Κώστας Μαχαίρας, ο οποίος προανήγγειλε την είσοδο και άλλων αλυσίδων discount στην ελληνική αγορά. Πρόσθεσε επίσης πως «πρέπει όλοι να καταλάβουμε πως ο καταναλωτής δεν θα έχει πια σχέση με τον καταναλωτή που ήταν προ διετίας. Η αξία του καλαθιού μειώνεται και μην εκπλαγείτε αν από τα 55 ευρώ πάμε στα 15 ευρώ».
Ο διευθύνων σύμβουλος της Vivartia Γιάννης Αρτινός, χαρακτήρισε το ρόλο των ιδιωτικής ετικέτας προϊόντων «συμπληρωματικό», τονίζοντας ότι τα επώνυμα είναι αυτά που επενδύουν συνεχώς σε έρευνα και ανάπτυξη. Από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της 3Α Νίκος Καραγεωργίου, άφησε αιχμές κατά του λιανεμπορίου για τον τρόπο που διαχειρίζεται τα ιδιωτικής ετικέτας προϊόντα λέγοντας πως οι λιανέμποροι τα «πριμοδοτούν» έναντι των άλλων brands.
Το ζήτημα των παροχών τέθηκε από τον διευθύνοντα σύμβουλο της Εύρηκα Νίκο Σαρρή ο οποίος επί της ουσίας πρότεινε εξαιτίας της κρίσης να μη γίνουν τουλάχιστον για φέτος διαπραγματεύσεις για το ύψος τους. Για «παζάρι» που πρέπει να σταματήσει έκανε λόγο ο διευθύνων σύμβουλος της Unilever Σπύρος Δεσύλλας. Από την πλευρά τους στελέχη του λιανεμπορίου αντέτειναν πως οι παροχές είναι ανταποδοτικές.
Όπως επισημάνθηκε από την πλειονότητα των ομιλητών το οικονομικό περιβάλλον δεν αφήνει περιθώρια να αυξήσει κανείς τις τιμές, πλην όμως διατυπώθηκε η ανησυχία για το τι μέλλει γενέσθαι αν οι πρώτες ύλες συνεχίσουν την ανοδική τους πορεία. Μάλιστα ο διευθύνων σύμβουλος της Μετρό Αριστοτέλης Παντελιάδης χαρακτήρισε «άνευ προηγουμένου τις προσφορές που κάνουν την περίοδο αυτή οι προμηθευτές και τον περιορισμό των περιθωρίων κέρδους που προχωρούν τα σούπερ μάρκετ».
Η Λίνα Σάρι διευθύνουσα σύμβουλος της ΤΝS ICAP κάλεσε τις λιανεμπορικές επιχειρήσεις να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες που προσφέρει το διαδίκτυο και οι τόποι κοινωνικής δικτύωσης. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε 6 στους 10 ανθρώπους στην Ελλάδα «επισκέπτεται» το Ιντερνετ καθημερινά, ξοδεύοντας περί τις 7,5 ώρες εβδομαδιαίως. Σημειώνεται ότι το συνέδριο διοργανώθηκε από το περιοδικό Σελφ Σερβις και τη Boussias Communications.