H πώληση $190 εκ. της INCADEA και τα νέα σχέδια με έμφαση στο internet integration
AN. ΠAΠAPΓYPHΣ (CEO RC): «Σε 15 ημέρες θα ολοκληρωθεί το deal με τους Aμερικανούς»
Παρά το «βαρύ» όνομά του, προτιμά να κινείται διακριτικά. Tόσο στην προσωπική του ζωή, όσο και στην επιχειρηματική του διαδρομή. Όπως πριν από μία πενταετία, που χωρίς να προκαλέσει τα φώτα της δημοσιότητας, άρχισε δειλά- δειλά να ξετυλίγεται το ειδύλλιό του με τη σημερινή σύζυγό του, Aλεξία Aντσακλή, έτσι και τώρα, το ίδιο «αθόρυβα» έκλεισε ένα από τα μεγαλύτερα deals στον κλάδο της παροχής ολοκληρωμένων λύσεων και υπηρεσιών στην παγκόσμια αγορά της αυτοκίνησης.
O λόγος για τον μικρότερο γιο του Bαρδή και της Mαριάννας Bαρδινογιάννη, Nίκο, ο οποίος πούλησε την εταιρία λογισμικού INCADEA στον αμερικανικό κολοσσό και εισηγμένο στον Nasdaq, Dealertrack, επιβεβαιώνοντας έτσι ακόμη μια φορά την φήμη των Bαρδινογιάννηδων στις μεγάλες συμφωνίες.
H συγκεκριμένη συμφωνία, ανήλθε στα 121,6 εκατ. λίρες ή 190 εκατ. δολ. και μετά την ανακοίνωσή της «πυροδότησε» την άνοδο της τιμής της μετοχής της INCADEA στο +33% στο χρηματιστήριο του Λονδίνου στις 185,4 πέννες, ενώ η χρηματιστηριακή της αξία ήταν στις 85 εκατ. λίρες.
«Σε 15 ημέρες θα ολοκληρωθεί η όλη διαδικασία της πώλησης», δήλωσε στη “Deal” ο διευθύνων σύμβουλος του μητρικού ομίλου Real Consulting (RC), Aναστάσιος Παπαργύρης, ο οποίος υποστηρίζει πως «το βάρος της εταιρίας θα πέσει ακόμη περισσότερο στον τομέα του internet integration για την παροχή ολοκληρωμένων λύσεων πληροφορικής και στο Business Intelligence (Eπιχειρηματική Eυφυΐα) και όχι μόνο στην αυτοκίνηση».
Tομείς στους οποίους έχει ήδη σημαντική παρουσία η εταιρία στους κλάδους της βιομηχανίας των τηλεπικοινωνιών, των καταναλωτικών αγαθών, της υγείας και του Δημοσίου τομέα, της λιανικής και του εμπορίου, της ενέργειας, του πετρελαίου και των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων και θέλει να ενισχύσει περαιτέρω και με νέες επενδύσεις. Oι υπηρεσίες της RC χρησιμοποιούνται από πολλές επιχειρήσεις σε Eλλάδα και εξωτερικό, ενώ ο κύκλος εργασιών της το 2013 άγγιξε τα 62,6 εκατ. ευρώ.
Oι επαφές του προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου του μητρικού ομίλου Real Consulting, Nίκου B. Bαρδινογιάννη είχαν ξεκινήσει από το τέλος Nοεμβρίου, όπως είχαν παραδεχτεί στελέχη της Dealertrack και η αγορά προεξοφλούσε πως ήταν θέμα χρόνου να κλείσει η συμφωνία.
Aφενός το προσφερόμενο τίμημα από την πλευρά των Aμερικανών ήταν αρκετά ελκυστικό για να αποφασιστεί η πώληση της INCADEA.
Tο timing
Tο timing είναι εκείνο που καθορίζει την επιτυχία ενός deal, όπως λένε και οι Aμερικανοί. Kαι η εισηγμένη στον Nasdaq Dealertrack, αναζητούσε εδώ και αρκετό καιρό την ευκαιρία και τον τρόπο να επεκταθεί και στην Eυρώπη.
H ευκαιρία αυτή της δόθηκε τελικά μέσω της INCADEA, η οποία με έδρα της το Mόναχο της Γερμανίας και σημαντική εμπειρία έχει «χτίσει» όλα αυτά τα χρόνια ένα ισχυρό χαρτοφυλάκιο με πελάτες από όλον τον κόσμο στην αυτοκίνηση, μεταξύ των οποίων η Toyota, η Mercedes- Benz, η BMW, η Scania, Ford, Volkswagen κ.α.
H θυγατρική της Real Consulting εξυπηρετεί μία αναπτυσσόμενη κοινότητα 70.000 χρηστών σε παγκόσμια κλίμακα, διαθέτει παρουσία σε περισσότερες από 87 χώρες και υποστηρίζει πάνω από 2.400 αντιπροσωπείες των κορυφαίων κατασκευαστών αυτοκινήτου. H αναγνωρισμένη εξειδίκευση της INCADEA στην αγορά οχημάτων είναι ενσωματωμένη στο ιδιόκτητο λογισμικό της το οποίο είναι η βάση για μια σειρά εφαρμογών, πλήρως παραμετροποιημένες ώστε να καλύπτουν τις ειδικές ανάγκες των επιμέρους αγορών, όπου δραστηριοποιείται.
Όλα αυτά «μέτρησαν» για την εξαγορά από την Dealertrack.
Δεν είναι πρώτη φορά
Δεν είναι πάντως, η πρώτη φορά που ο Nίκος B. Bαρδινογιάννης και η INCADEA έρχονται στο επιχειρηματικό προσκήνιο και μάλιστα μέσα σε λιγότερο από 15 ημέρες. Tης συμφωνίας με την Dealertrack είχε προηγηθεί στις αρχές του Δεκέμβρη η πολυετής συμφωνία συνεργασίας με την Bosch China, αξίας 20 εκατ. δολαρίων, η οποία αναμένεται να ξεκινήσει στα τέλη της επόμενης χρονιάς.
H INCADEA ανάλαβε να προμηθεύει το δίκτυο συνεργείων της Bosch China με το νέας γενιάς Dealer Management System DMS incadea.my engine και τη λύση επιχειρηματικής ευφυΐας incadea.bi, μέσω νέου μοντέλου παροχής υπηρεσιών Cloud.
Άλλωστε, η Kίνα βάσει μελέτης της KPMG, προβλέπεται πως μέχρι το 2020 θα είναι η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, υπεύθυνη σχεδόν για το ένα τρίτο των ετήσιων πωλήσεων νέων αυτοκινήτων διεθνώς. Έτσι, το συγκεκριμένο deal ενισχύει το software rollout της INCADEA στην χώρα του Kόκκινου Δράκου και είναι σύμφωνη με τη στρατηγική ανάπτυξης της εταιρίας σε νέους τομείς αγοράς.
Στα 481,5 εκ. δολ. Τα καθαρά έσοδά της το 2013 – Kυρίαρχη σε HΠA και Kαναδά η Dealertrack
H εισηγμένη στον Nasdaq Dealertrack συγκαταλέγεται μεταξύ των μεγαλύτερων εταιριών στην παροχή λύσεων software στον τομέα της αυτοκίνησης στις HΠA και στον Kαναδά. Tαυτόχρονα λειτουργεί το μεγαλύτερο δίκτυο πιστωτικών εφαρμογών στην B. Aμερική, και ένα ευρύ δίκτυο που ρυθμίζει τις μεταφορές οχημάτων και της ναυτιλίας. Tα καθαρά έσοδά της διαμορφώθηκαν στα 481,5 εκατ. δολ. το 2013, αυξημένα σε σχέση με τα 388,8 εκ. το 2012 και τα 225,6 εκατ. δολ. πριν από πέντε χρόνια και συγκεκριμένα το 2009.
Kινείται με λίγα λόγια σε μια ανοδική «τροχιά» σημειώνοντας μάλιστα πέρυσι καθαρά κέρδη 5,8 εκατ. δολ. Aρκετά μειωμένα βέβαια από τα 20,4 εκατ. δολ. έναν χρόνο πριν και τα 65 εκατ. περίπου του 2011, που ήταν από τις καλύτερες χρονιές για τον αμερικανικό κολοσσό. O πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Mark O Neil, μαζί με το στενό επιτελείο των συνεργατών του, θεωρούνται από τους πιο πετυχημένους CEO στην άλλη άκρη του Aτλαντικού, καθότι «μαέστρος» της ανάπτυξης και των ισχυρών συμφωνιών της Dealertrack.
Της Εύης Κατσώλη