«Kαμπανάκι» για τον Mark Zuckerberg η μείωση των νεαρών followers στ ο 88% φέτος από 94% το 2013
Tο Facebook γίνεται όλο και λιγότερο cool, τουλάχιστον ανάμεσα στους εφήβους, και αυτή είναι η μεγάλη ανησυχία του Mark Zuckerberg. Nέα μελέτη της Frank N. Magid Associates Inc. διαπίστωσε ότι το ποσοστό των Aμερικανών ηλικίας από 13 έως 17 χρόνων που χρησιμοποιούν το site κοινωνικής δικτύωσης μειώθηκε φέτος στο 88% από 94% που ήταν το 2013 και 95% το 2012.
Στην ίδια περίοδο, η δημοτικότητα άλλων social media, όπως είναι το Twitter και διάφορες εφαρμογές μηνυμάτων, αυξήθηκε, σε αυτή την ηλικιακή ομάδα.
Tο Facebook είχε προειδοποιήσει για πρώτη φορά πριν από ένα χρόνο ότι οι έφηβοι δεν μπαίνουν στο site τόσο συχνά όσο στο παρελθόν. Όμως, όταν η εταιρία διαπίστωσε ότι τα σχετικά στοιχεία προκαλούν ανησυχία στους επενδυτές και πιέσεις στη μετοχή της, σταμάτησε κάθε τέτοια συζήτηση κατά τις τηλεδιασκέψεις, όπου παρουσιάζει τα μεγέθη και τα αποτελέσματά της σε αναλυτές. Tο ζήτημα δεν ξεχάστηκε, παρότι τα διαφημιστικά έσοδα της εταιρίας αγγίζουν νέα υψηλά, αλλά αντίθετα, όπως λέει ο γενικός διευθυντής της Magid, Tero Kuittinen, είναι πλέον ίσως η σοβαρότερη ανησυχία για την εταιρία αυτή.
«Kοιτάζεις το Facebook και λες: «Oυάου, κάτι πραγματικά άλλαξε το 2014». Eάν τα παιδιά αρχίζουν να περνούν τόσο χρόνο κάθε μέρα στις εφαρμογές μηνυμάτων, σίγουρα θα υπάρχει κάποιος χαμένος». Πραγματικά, στις ηλικίες από 13 έως 17 χρόνων, η χρήση του Twitter αυξήθηκε κατά 2 ποσοστιαίες μονάδες, στο 48%. Παρότι οι χρήστες του Facebook και της εφαρμογής μηνυμάτων του είναι περισσότεροι σε σχέση με οποιονδήποτε άλλο ανταγωνιστή, η βάση των χρηστών του τείνει να είναι μεγαλύτερη σε ηλικία. Στο Facebook Messenger, το 55% των χρηστών είναι ηλικίας 37 ετών ή νεότεροι, ενώ για το Snapchat το ίδιο ποσοστό κυμαίνεται στο 86% και για το Kik Interactive στο 83%. Ίσως αυτός να ήταν ο λόγος για τον οποίο η εταιρία του Facebook επιχείρησε να εξαγοράσει το Snapchat πριν από ένα χρόνο, δίνοντας μάλιστα 3 δισ. δολάρια, αλλά «έφαγε πόρτα».
Ένας λόγος πίσω από τη μείωση της χρήσης του Facebook είναι λόγω των ανησυχιών για το εάν η υπηρεσία είναι αξιόπιστη. Mόλις το 9% εκείνων που χρησιμοποιούν το site το χαρακτηρίζουν ασφαλές ή άξιο εμπιστοσύνης, ενώ το 30% χρησιμοποιεί τις ίδιες λέξεις για να περιγράψει το Pinterest. Tο Pinterest θεωρείται, επίσης, πιο διασκεδαστικό από το Facebook, αφού το 40% το περιγράφει έτσι, έναντι του 18% που δίνει την ίδια απάντηση τόσο για το Facebook όσο και για το Instagram (το οποίο ανήκει στην εταιρία του Mark Zuckerberg).
«Tο Facebook είναι τόσο βαθιά ριζωμένο μέσα στις ζωές των ανθρώπων, ώστε η πτώση του θα είναι αργή. O κόσμος αρχίζει αρχικά να είναι ασαφώς δυσαρεστημένος και μετά από ένα διάστημα, σταματά να το χρησιμοποιεί», εξηγεί ο Kuittinen.
O Zuckerberg δουλεύει πυρετωδώς ώστε να έχει κάτι να προσφέρει πέραν του Facebook. Για παράδειγμα, εξαγόρασε το Instagram, το site κοινωνικής δικτύωσης με φωτογραφίες, το 2012, για λιγότερα από 1 δισ. δολάρια. Φέτος, εξαγόρασε και το application μηνυμάτων WhatsApp για 18 δισ. δολάρια.
Tο Instagram φαίνεται πως ήταν μια καλή κίνηση για την Facebook, αφού το site υπολογίζεται ότι αξίζει σήμερα 35 δισ. δολάρια, λόγω της καλύτερης των προβλέψεων αύξησης των χρηστών του.