Το λεπτομερές ιστορικό των αρχικών ενεργειών του Ενιαίου Κέντρου Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης του Αρχηγείου από τη στιγμή που ενημερώθηκε για το περιστατικό εκδήλωσης πυρκαγιάς, μέχρι και τη χρονική στιγμή που κατέστη εφικτή η επικοινωνία για πρώτη φορά με τον Πλοίαρχο του Norman Atlantic, αλλά και την αλληλογραφία για τη λίστα επιβαινότων ανακοίνωσε το Λιμενικό.
Παράλληλα, κοινοποιείται η αποσταλείσα αλληλογραφία μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος με το οποίο προωθήθηκαν έγκαιρα προς την Ιταλική πλευρά (MRCC/ROME) οι καταστάσεις επιβατών και πληρώματος, όπως αυτές παρελήφθησαν από το εξουσιοδοτημένο πρόσωπο της εταιρείας (Designated Person Ashore/DPA) το οποίο είναι υπεύθυνο για τις διαδικασίες ασφαλούς διαχείρισης των λειτουργιών του πλοίου.
Την Ελλάδα καηγορεί ο Ιταλός εισαγγεκλέας
Αιχμές κατά της Ελλάδας για τις λίστες του Norman Atlantic άφησε, σήμερα το βράδυ, ο Ιταλός εισαγγελέας Έτορε Καρντινάλι, ο οποίος μπήκε στο μοιραίο πλοίο, αλλά για λόγους ασφαλείας δεν κατάφερε να φτάσει στο γκαράζ, όπου εκδηλώθηκε η πυρκαγιά τα ξημερώματα της περασμένης Κυριακής.
Μιλώντας στους δημοσιογράφους ο Καρντινάλι είπε ότι ανακτήθηκε το μαύρο κουτί του πλοίου, δεν απέκλεισε το να υπάρχουν πτώματα στον χώρο στάθμευσης, ενώ κατηγόρησε την Ελλάδα για το αλαλούμ με τον αριθμό επιβαινόντων.
«Ανακτήθηκε και κατασχέθηκε το μαύρο κουτί του πλοίου, και τώρα πρόκειται να προχωρήσει η προσεκτική επεξεργασία των στοιχείων», είπε χαρακτηριστικά και σε ό,τι αφορά τον αριθμό των αγνοουμένων, εκτίμησε πως σύμφωνα με την πιο αισιόδοξη πρόβλεψη είναι 10, τονίζοντας πως σε κάθε περίπτωση, δεν ξεπερνούν τους 15.
Ο Ιταλός εισαγγελέας, ο οποίος πρόκειται να επιστρέψει το Σάββατο στο Norman Atlantic, πρόσθεσε ότι «ο επίσημος αριθμός των αγνοουμένων θα μπορέσει να δημοσιοποιηθεί όταν η Ελλάδα αποφασίσει να μας δώσει μια αξιόπιστη λίστα επιβατών», διότι «η Ελλάδα έχει ιδιαίτερα αργούς ρυθμούς».
Αλλά και ο πλοίαρχος του μοιραίου πλοίου, ο Ιταλός Αρτζίλιο Τζακομάτζι, μίλησε την Παρασκευή για την τραγωδία, επιρρίπτοντας ευθύνες στην Ελλάδα και στην ελληνική εταιρία ANEK Lines.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της Corriere della Sera που επικαλείται δηλώσεις του, ο Τζακομάτζι ισχυρίστηκε όχι μόνο ότι η Ελλάδα δεν απάντησε στην έκκλησή του για βοήθεια, αλλά και ότι «η ευθύνη από τη μία είναι ναυτική και από την άλλη εμπορική».
Αναφερόμενος στην ελληνική πλοιοκτήτρια εταιρεία, δήλωσε πως ενδέχεται η ANEK Lines να επέτρεψε να ανέβουν στο πλοίο περισσότεροι επιβάτες και οχήματα από το επιτρεπτό, τα οποία μάλιστα δεν αναφέρονταν στα απαραίτητα έγγραφα του πλοίου, παρότι από τις έως τώρα έρευνες δεν προκύπτει ότι το πλοίο ταξίδευε με υπεράριθμους επιβαίνοντες.