Οι νέες προσδοκίες της Πλαίσιο από tablets, smartphones και TV και η στρατηγική που έφερε τα υψηλά μερίδια
Την τελευταία 10ετία, η Πλαίσιο έχει αντιμετωπίσει μεγάλες προκλήσεις: …Πριν αρχίσουν να γίνονται έντονα τα «σημάδια» της ύφεσης στην ελληνική οικονομία από το 2009 και μετά, η επιχείρηση των Γιώργου και Κωνσταντίνου Γεράρδου βίωνε νωρίτερα, από το 2005, την κατακόρυφη αύξηση του ανταγωνισμού στον κλάδο της λόγω της ανάπτυξης των μεγάλων και διεθνών αλυσίδων, σε συνδυασμό με την ταυτόχρονη άνοδο του ηλεκτρονικού εμπορίου. Αυτό, τουλάχιστον, έχει δηλώσει παλαιότερα ο CEO της εταιρίας και υιός του ιδρυτή της. Σήμερα, η Πλαίσιο αναδεικνύεται ως μια από τις ελληνικές επιχειρήσεις που έχουν δείξει τις μεγαλύτερες αντοχές στην διάρκεια της σκληρής και παρατεταμένης οικονομικής κρίσης και με αυτό τον τρόπο αποκτά τα ανάλογα «εφόδια» για το μέλλον.
Η οικογένεια Γεράρδου περιμένει, τώρα, να «τρέξει» το 2015 με νέες προοπτικές, διατηρώντας υψηλές προσδοκίες για αύξηση των μεγεθών και των μεριδίων της, σε 3 κυρίως επιμέρους τομείς:
Tην επιπλέον ανάπτυξη της αγοράς των tablets, αυτή στα «φθηνά» smartphones και την «στροφή» των καταναλωτών σε τηλεοράσεις περισσότερων ιντσών, λόγω της πτώσης των τιμών στο συγκεκριμένο είδος.
Πώς «κωδικοποιεί» η -υπό τον μεγαλομέτοχο- διοίκηση της εισηγμένης τις επιχειρηματικές ευκαιρίες του κλάδου της για το 2015:
Ποντάρει στην αυξημένη ζήτηση των «μικρών» φορητών H/Y από ολοένα και …μικρότερες ηλικίες, στην προσφορά ιδιαίτερα χαμηλών τιμών στα smartphones σε σύγκριση με τα αντίστοιχα προϊόντα των γνωστών ξένων «κολοσσών» που απευθύνονται ουσιαστικά σε «λίγους» και στις ανάλογες ευκαιρίες που δίνονται στον πελάτη στις «εξελιγμένες» TV (ίντερνετ, 3D).
Η ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ BRAND
Η πρώτη «επανάσταση» για την Πλαίσιο και τον Γεράρδο, σε ένα περιβάλλον διαρκώς αυξανόμενου ανταγωνισμού, πραγματοποιήθηκε τα προηγούμενα χρόνια με την αποποίηση της «ταυτότητας» του κλασικού «κομπιουτεράδικου». Η διεύρυνση της «γκάμας» των προϊόντων τους κορυφώθηκε το 2013 με την διάθεση ακόμα και τηλεοράσεων με το δικό τους brand και συνεχίζεται με τα tablets και στα smartphones.
Μεθοδικά και αθόρυβα, το brand της Πλαίσιο ενισχύθηκε σημαντικά στην ελληνική αγορά, αφού, πρόσφερε πολλές και προσιτές οικονομικά επιλογές στο καταναλωτικό κοινό, σε μια δύσκολη οικονομικά. Μια φιλοσοφία προσαρμοσμένη στα δεδομένα της κρίσης και την αγοραστική δύναμη των target group πελατών στα οποία η Πλαίσιο απευθύνεται, σε συνδυασμό και με την είσοδο της στα σχολικά είδη…
Η συγκεκριμένη στρατηγική (…βάσει της οποίας «υπαγορεύθηκε» η απόφαση για «προσεκτική» και περιορισμένη επέκταση του δικτύου της Πλαίσιο και αποφυγή εξαγορών, με στόχο την προώθηση των προϊόντων μέσω των υπαρχόντων καταστημάτων και του ηλεκτρονικού εμπορίου) δικαιώνει τους επικεφαλείς της επιχείρησης, όπως και η τόλμη τους να μην αφήσουν «απάτητο» κάποιο «κομμάτι» της αγοράς τους… Οι αριθμοί «λένε» ότι τα Turbo-X καταλαμβάνουν την 1η θέση στην ελληνική αγορά στην κατηγορία των επιτραπέζιων υπολογιστών και την 3η στα lap top και την 3η, επίσης, στα tablets.
Διστακτικά ήταν τα «βήματα» της Πλαίσιο στις κατηγορίες των τηλεοράσεων και των smarthpones, αλλά, όπως τονίζεται από την διοίκηση Γεράρδου οι όποιες επιφυλάξεις έχουν αρθεί και τα αποτελέσματα στις συγκεκριμένες κατηγορίες χαρακτηρίζονται εξαιρετικά.
«Εφαλτήριο» για την περαιτέρω διείσδυση της Πλαίσιο στον τομέα των «έξυπνων» κινητών τηλεφώνων αποτέλεσε το εντυπωσιακό 13% που παρουσίασαν οι πωλήσεις των συσκευών στον τζίρο του 2013, με ανάλογη δυναμική και για το 2014.
Η εισαγωγή του private brand Turbo-X σε δύο «δύσκολες» «κατηγορίες», των τηλεοράσεων και των κινητών αποδείχθηκε ιδιαίτερα αποδοτική: τα κέρδη της Πλαίσιο στο 9μηνο εκτοξεύθηκαν σε 9,72 εκατ. ευρώ (από 8,7 εκατ.) και οι πωλήσεις της σε 213,3 εκατ. (από 197,7 εκατ.).