Μπορεί το Tiffany’s να έγινε γνωστή παγκοσμίως από την ομώνυμη ταινία και την Όντρει Χέπμπορν, αλλά πλέον η πολυτελής εταιρεία κοσμημάτων Tiffany & Co έχει αρχίσει να χάνει την λάμψη της.
Το μπλε κουτάκι – ορόσημο της εταιρείας φαίνεται να έχει χάσει την παλιά του αίγλη, καθώς η εταιρεία ανακοίνωσε την Τρίτη ότι υποβαθμίζει τις ετήσιες προβλέψεις της, ύστερα από πτώση πωλήσεων 1% τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο.
Η κίνηση αιφνιδίασε τους επενδυτές που περίμεναν να ωφεληθεί η εταιρεία από την ανάπτυξη της αμερικανικής οικονομίας, κι έστειλε τις μετοχές χαμηλότερα έως και 15%.
Η θρυλική εταιρεία αντιμετωπίζει προκλήσεις εξαιτίας της ισχυροποίησης του δολαρίου, της μείωσης των καταναλωτών στην Ιαπωνία εξαιτίας της νέας ύφεσης στη χώρα αλλά κυρίως λόγω της μείωσης των πωλήσεων στην εγχώρια αγορά.
“Το μεγαλύτερο σοκ προήλθε από την Αμερική. Δεδομένης της ισχυροποίησης της οικονομίας και της ανόδου της Wall Street θα περίμενε κανείς ότι θα είχαν καλές πωλήσεις την περίοδο των γιορτών” τονίζει η Dorothy Lakner, αναλύτρια της opeka Capital Markets.
Ένας λόγος για αυτό είναι η τάση των Αμερικανών να στρέφονται πλέον προς πιο φθηνά προϊόντα και αλυσίδες. Οι μεγαλύτεροι κερδισμένοι των γιορτών, σύμφωνα με τα στοιχεία της First Data είναι οι εταιρείες χονδρικής και τα σουπερμάρκετ.