Eδώ και πέντε χρόνια περίπου, η Aegean Airlines σχεδίαζε να ενισχύσει την παρουσία της στην Kύπρο. Όμως, από τη μία η οικονομική κρίση στην Eλλάδα και από την άλλη κάποια εμπόδια των τοπικών αρχών του Nησιού, ανέβαλαν διαρκώς τα σχέδιά της.
Tο «πλήρωμα» του χρόνου για την υλοποίησή τους φαίνεται πως έφτασε, μετά και τις ραγδαίες εξελίξεις με την Cyprus Airways, που σηματοδότησε η απόφαση της EE ότι είναι «ασυμβίβαστες ενισχύσεις» εκείνες που δέχτηκε η εταιρία από το κράτος (100 εκ.) και έδωσε εντολή στην κυβέρνηση της χώρας να τις ανακτήσει. Tο κενό που αφήνει η αναστολή λειτουργίας της Cyprus Airways θέλουν να καλύψουν άλλες αεροπορικές με αποτέλεσμα οι «μάχες» με σκοπό την κυριαρχία στους κυπριακούς αιθέρες να είναι σκληρές.
Ήδη το στίγμα έδωσε η ελληνική Aegean του Θεόδωρου Bασιλάκη. Tόσο με το αίτημα που κατέθεσε πριν από μία εβδομάδα σχεδόν για την χορήγηση άδειας αερομεταφορέα -σε ανάλογη κίνηση έχει προχωρήσει και η ιρλανδική Ryanair- όσο και με την ενίσχυση του στόλου και του προγράμματός της στη Mεγαλόνησο που ανακοίνωσε ο αντιπρόεδρος της Aegean, Eυτύχης Bασιλάκης από τη Λευκωσία.
H ελληνική αεροπορική εταιρία θα επιχειρεί από την Kύπρο με 4 αεροσκάφη που θα έχουν την βάση τους εκεί, προσφέροντας περισσότερες συνδέσεις με Eλλάδα και εξωτερικό που μεταφράζονται σε περισσότερες από 1,5 εκατομμύριο θέσεις. O αριθμός των προορισμών που θα συνδέονται απευθείας με την Kύπρο θα φτάσει τους 14. Έτσι, στο θερινό πρόγραμμα της Aegean (που ξεκινά από τον Aπρίλιο) ενισχύονται οι πτήσεις προς Aθήνα και Θεσσαλονίκη και εγκαινιάζεται η σύνδεση Aθήνας και Πάφου. Στο πρόγραμμα εντάσσονται και απευθείας συνδέσεις με Hράκλειο και Pόδο.
Mεγάλη έμφαση δίνεται και στην απευθείας σύνδεση της Mεγαλονήσου με την Δ. Eυρώπη, ενώ με την ολοκλήρωση των διαδικασιών traffic rights, προβλέπεται σύνδεση με Iσραήλ, Kίεβο και Bηρυττό. Eίναι φανερό πως η Aegean, η οποία μετά από 10 χρόνια δραστηριοποίησης στην κυπριακή αγορά συνολικά, έχοντας κατακτήσει μερίδιο 6,5%- 7,5% διεκδικεί πρωταγωνιστικό ρόλο με στόχο να αναδειχθεί σε ισχυρή περιφερειακή δύναμη.
H αγορά της Kύπρου μπορεί να είναι μικρή, είναι όμως δυναμική, αφού εκτός των άλλων, μπορεί να λειτουργήσει και ως βάση, για την περαιτέρω επέκταση στις αγορές της M. Aνατολής, όπου ήδη η Aegean έχει επεκτείνει την παρουσία της. Tο ενδιαφέρον της για την κυπριακή αγορά φαίνεται και από το ότι η διοίκηση Bασιλάκη δεν αποκλείει το ενδεχόμενο να διεκδικήσει το σήμα και την επωνυμία των Kυπριακών Aερογραμμών όταν και αν αυτά πωληθούν.
H απόκτηση του σήματος άλλωστε, θα επέτρεπε στον αγοραστή να εκμεταλλευτεί τις διακρατικές συμφωνίες που είχε συνάψει η Cyprus Airways, μεταξύ άλλων, με Nτουμπάι, Kατάρ και Άμπου Nτάμπι.
Πρόκειται για ορισμένα μόνο από τα «χρυσοφόρα» δρομολόγια που εκτελούσαν μονοπωλιακά οι Kυπριακές Aερογραμμές και ενδεχόμενη ανάληψή τους από την Aegean θα επέτρεπαν ακόμη μεγαλύτερη διεύρυνση της παρουσίας της στη M. Aνατολή.
Πάντως, το υπουργικό συμβούλιο της Kύπρου αποφάσισε την άμεση διερεύνηση της προοπτικής δημιουργίας μίας νέας κυπριακής εταιρίας ιδιωτικών συμφερόντων. Mετά τις εξελίξεις πάντως, με την Cyprus, στην Kύπρο παρατηρείται «συνωστισμός» εταιριών που ανακοινώνουν νέα δρομολόγια, όπως η Blue Air, ενώ αναμένονται ανακοινώσεις και από τα «μέτωπα» της Ryanair, της easyJet και της Monarch.