Το «low cost» brand του Στέλιου Χατζηιωάννου, με το πρόθεμα «easy», βρίσκει «πρόσφορο έδαφος» για την επέκταση των δραστηριοτήτων του Ελληνοκύπριου billionaire στην ελληνική αγορά.
Κι αυτό ακριβώς, για τον λόγο ότι μπορεί να παρέχει υπηρεσίες και προϊόντα φθηνού κόστους εν μέσω οικονομικής κρίσης, σε μια χώρα όπου η συρρίκνωση των εισοδημάτων και της αγοραστικής δύναμης είναι δραματική μέσα στην τελευταία 5ετία…
Την ίδια εποχή, ο επιχειρηματίας ανανεώνει το “portfolio” του και ταυτόχρονα εξετάζει τις προοπτικές νέων «ανοιγμάτων» στην Ελλάδα, με «οδηγό» την παρουσία της αεροπορικής easy-jet.
Στην γκάμα του ομίλου, άλλωστε, προστίθενται νέα projects, άλλα «κολλάνε» προς το παρόν, άλλα προχωρούν και άλλα είτε είναι σε «πιλοτική βάση», είτε απλά προγραμματίζονται για το μέλλον.
Οι κλάδοι που φαίνεται να διατηρούν τις περισσότερες πιθανότητες «εισόδου» στην ελληνική αγορά -χωρίς κάτι τέτοιο, φυσικά, να θεωρείται αποφασισμένο ακόμα- είναι τα ξενοδοχεία και τα σούπερ μάρκετς.
Ευκαιρίες και εμπόδια
Στην πρώτη περίπτωση, οι όχι πολύ παλαιότερες αναφορές συνεργατών του Στέλιου Χατζηιωάννου για την επέκταση των δραστηριοτήτων του στον ξενοδοχειακό κλάδο στην Νοτιοανατολική Ευρώπη «άνοιξαν» θέμα για την ενδεχόμενη εγκατάσταση της «αλυσίδας» και στην Ελλάδα, πάντα υπό προϋποθέσεις και εφόσον παρουσιασθούν οι ανάλογες ευκαιρίες…
Στην δεύτερη, το project των “low cost” σούπερ μάρκετ πήγε πίσω τουλάχιστον έναν χρόνο, εξ’ αιτίας διαφόρων «κολλημάτων», που είχαν να κάνουν με την αδειοδότηση του πρώτου καταστήματος το οποίο θα λειτουργήσει «πιλοτικά» στο Λονδίνο. Τα ράφια «φορτώθηκαν» με κάποια προϊόντα και το μότο «όχι ακριβά brands, μόνο φαγητό τίμια τιμολογημένο» φιγουράρουν, ήδη, επάνω από αυτά, εν αναμονή των εγκαινίων της αλυσίδας “easyfoodstores”.
Η επιτυχία ενός εγχειρήματος, που φιλοδοξεί να ανταγωνισθεί τα φθηνά σούπερ μάρκετς όπως τα Lidl και τα Aldi, θα δημιουργούσε αυτομάτως τις προοπτικές της εμφάνισης των “easyfoodstores” και στην Ελλάδα. Παρά τα εμπόδια που υπήρξαν στον δρόμο του, ο επιχειρηματίας εξακολουθεί να πιστεύει πολύ στην ιδέα των «σούπερ μάρκετς των φτωχών». Παρότι, ορισμένα τοπικά media πρόβλεψαν ότι ο Χατζηιωάννου «στόκαρε» με προϊόντα τα ράφια ενός καταστήματος, που δεν πρόκειται να λειτουργήσει ποτέ…
Πρόγραμμα Franchise
Μια κίνηση η οποία απέδειξε ότι ο Ελληνοκύπριος κροίσος έχει πάντα την χώρα μας στο μυαλό του και στα σχέδια του ήταν η παρουσία του στην Αθήνα, τον περασμένο Σεπτέμβρη και η συνδρομή του στην διανομή γευμάτων σε 900 άπορους δικαιούχους στο πλαίσιο του φιλανθρωπικού προγράμματος «Φαγητό από καρδιάς».
Η δράση χρηματοδοτείται πιλοτικά από το ίδρυμα Stelios Philanthropic Foundation και ο ίδιος ανακοίνωσε την περεταίρω υποστήριξη του προγράμματος δίνοντας τη δυνατότητα σε ελεύθερους επαγγελματίες (με ΑΦΜ) να δημιουργήσουν νέα σημεία διανομής με τη μέθοδο της δικαιόχρησης (franchise).
Εκτός από τα φθηνά αεροπορικά εισιτήρια, ξενοδοχεία και σούπερ μάρκετς, στο «χαρτοφυλάκιο» της η Easy Group διατηρεί τους κλάδους της ενοικίασης αυτοκινήτων και της μεταφοράς με λεωφορεία, όπως και πολλές άλλες δραστηριότητες με μικρότερο «βεληνεκές», αλλά, δεν αποκλείεται σύντομα στην «συλλογή» της να προσαρτηθεί και σιδηροδρομικό δίκτυο, αφού, το σχετικό brand έχει ήδη κατοχυρωθεί!