«Ουραγός» η βιομηχανία του Πέτρου Σεπετά στην «αντεπίθεση» των ελληνικών εταιριών απέναντι στις πολυεθνικές, με μερίδιο κοντά στο 1,5%
Η «αντεπίθεση» των ελληνικών εταιρειών παραγωγής αναψυκτικών απέναντι στους πολυεθνικούς «γίγαντες» του κλάδου που δραστηριοποιούνται στην χώρα μας εξακολουθεί να αποφέρει αυξήσεις πωλήσεων και μεγαλύτερα μερίδια στα εγχώρια brands.
Στην «κούρσα» με φόντο» την «πίτα» των 500 εκατ. ευρώ (ποσό στο οποίο υπολογίζεται η αξία της συγκριμένης αγοράς) υπάρχουν, φυσικά, οι leaders, αλλά, και οι… ουραγοί.
Τουλάχιστον για τα δεδομένα του «γκρουπ» των 3 ή 4 μεγαλύτερων «παικτών» (αφού, έπονται με πάρα πολύ χαμηλότερα ποσοστά και οι διάφορες τοπικές μάρκες) στην τελευταία «κατηγορία» φαίνεται να κατατάσσεται και η βιομηχανία «Βίκος» του Πέτρου Σεπετά.
Ένα 6μηνο μετά από την είσοδο της στα αναψυκτικά ο πρώτος απολογισμός της δείχνει ότι ο στόχος της απόκτησης ενός μεριδίου ύψους 10% στα προϊόντα εκτός «cola», μέχρι το τέλος του «τρέχοντος» έτους, θα πρέπει να θεωρείται πολύ μακρινός, ακόμα, αν όχι και ανέφικτος.
Με βάση το σημερινό μερίδιο όχι πολύ επάνω από το 1,5%, που παραπέμπει σε ένα μάλλον «μουδιασμένο» ξεκίνημα της «Βίκος» στα αναψυκτικά, ενδεχομένως, και αυτό το 10% να τελεί πλέον υπό αναθεώρηση, παρότι η διοίκηση μιλάει για ανοδική πορεία.
Η προσθήκη των προϊόντων «cola» δεν μεταβάλει εντυπωσιακά την θέση της «Βίκος», καθώς απέχει πολύ από τους ανταγωνιστές σε επίπεδο ελληνικών εταιριών στην «μάχη» της κορυφής.
Απέναντι στην Πατρινή Λουξ της οικογένειας Μαρλαφέκα, δεν «χωρούν» συγκρίσεις για την «Βίκος» με το 7,4% που διατηρεί στο σύνολο της αγοράς ο leader των ελληνικών βιομηχανιών στα αναψυκτικά και το 21% στα προϊόντα με γεύση. Η Λουξ, άλλωστε, έχει υποσκελίσει προ πολλού την Pepsico από την 2η θέση του κλάδου των αναψυκτικών και ακολουθεί μόνο τον Αμερικανικό «γίγαντα» της Coca Cola.
Το ίδιο συμβαίνει για την «Βίκος» ως προς τις συγκρίσεις με τους ρυθμούς ανάπτυξης της Green Cola. Η ελληνική εταιρία που εδρεύει στην ακριτική Ορεστιάδα πρόσθεσε στο προϊοντικό «portfolio» της την σειρά «Μπλε» και στις πιο πρόσφατες μετρήσεις κατάφερε ένα μικρό «θαύμα»: να «εκτοξευθεί» στην 3η θέση Πανελλαδικά στα προϊόντα τύπου «cola» και την 2η στην τοπική αγορά της Θεσσαλονίκης, όπου «προσπέρασε» και αυτή την Pepsico, με αύξηση τζίρου κατά 135,3% και μεριδίου στο εκπληκτικό 3,9% – με την Pepsico στο 3,6%!.
Η Βολιώτικη ΕΨΑ κινείται στην περιοχή του 2%, συνεπώς αποτελεί και τον άμεσο ανταγωνιστή της «Βίκος».
Σανίδα η «κρύα αγορά»;
Την ώρα, λοιπόν, που Λουξ και Green Cola εκμεταλλεύονται τις απώλειες των πολυεθνικών Coca Cola-Pepsico στην ελληνική αγορά και κυρίως της δεύτερης (για την οποία οι φήμες επιμένουν ότι αναζητά ενδιαφερόμενο για την παραγωγή και διανομή των προϊόντων της με franchise) η ηγέτιδα της αγοράς των εμφιαλωμένων νερών ψάχνει τρόπους για να σηκώσει τον πήχη και στα αναψυκτικά, έχοντας χάσει έδαφος στην μάχη» του ανταγωνισμού…
Το «αντίδοτο» για να αυξήσει η «Βίκος» τις αντοχές στον εγχώριο ανταγωνισμό είναι οι νέες επενδύσεις.
Για τον Πέτρο Σεπετά και τους συνεργάτες του, θεωρείται ειλλημένη απόφαση η δρομολόγηση της υλοποίησης ενός project 1,5 εκατ. ευρώ για την τοποθέτηση 2.000- 2.500 δικών της ψυγείων σε όλη την Ελλάδα, έτσι ώστε να πετύχει την είσοδο της στην λεγόμενη «κρύα αγορά».
Εκ παραλλήλου, η «Βίκος» προσπαθεί να αξιοποιήσει την επιτυχημένη παρουσία του νερού της και να «διανοίξει» την πύλη των εξαγωγών σε χώρες όπως τα Βαλκάνια, η Γερμανία, οι ΗΠΑ, το Ντουμπάι κ.α. για τα αναψυκτικά της.
Αν η «κρύα αγορά» θα προσφέρει στην «Βίκος» την επιθυμητή «ώθηση» και αν θα ανεβάσει τα μερίδια της στο πολυπόθητο 10% ή κοντά σε αυτό, είναι κάτι το οποίο θα φανεί στην πράξη, με την πάροδο του χρόνου.
Πρόκειται, όμως, για ένα πολύ δύσκολο «στοίχημα», που γίνεται ολοένα και δυσκολότερο με την σταδιακή προσθήκη περισσότερων ανταγωνιστών στην «μάχη» των μεριδίων, όπως των εκπρόσωπων της ζυθοποιίας ΕΖΑ και Μύθος!