Oι εισαγωγείς αυτοκινήτων πιέζουν τους πολιτικούς να ανοίξει ο φάκελος του σκανδάλου των υποτιμολογήσεων και της φοροδιαφυγής
Στο «μάτι του κυκλώνα» εξακολουθεί να βρίσκεται η Mercedes Benz στην Eλλάδα, αρκετούς μήνες αφότου ξέσπασε το μεγάλο σκάνδαλο που αφορά τις υποτιμολογήσεις στις εισαγωγές των πολυτελών και πανάκριβων γερμανικών αυτοκινήτων.
Ένα σκάνδαλο, για το οποίο παραδόξως κανείς πολιτικός (ή μη) δεν μιλάει αυτή την εποχή δημοσίως και πολλοί αποφεύγουν ακόμα και να «αγγίξουν», αν και υπό άλλες συνθήκες θα έπρεπε να πρωτοστατεί στην διάρκεια της προεκλογικής περιόδου. Γιατί, πρόκειται πρώτον για μια υπόθεση που παραμένει ανοικτή και δεύτερον οι απώλειες εσόδων για το ελληνικό δημόσιο από την φοροδιαφυγή- «μαμούθ» που διαπιστώθηκε θεωρούνται τεράστιες.
Στο «μάτι του κυκλώνα» εξακολουθεί να βρίσκεται η Mercedes Benz στην Eλλάδα, αρκετούς μήνες αφότου ξέσπασε το μεγάλο σκάνδαλο που αφορά τις υποτιμολογήσεις στις εισαγωγές των πολυτελών και πανάκριβων γερμανικών αυτοκινήτων. Ένα σκάνδαλο, για το οποίο παραδόξως κανείς πολιτικός (ή μη) δεν μιλάει αυτή την εποχή δημοσίως και πολλοί αποφεύγουν ακόμα και να «αγγίξουν», αν και υπό άλλες συνθήκες θα έπρεπε να πρωτοστατεί στην διάρκεια της προεκλογικής περιόδου. Γιατί, πρόκειται πρώτον για μια υπόθεση που παραμένει ανοικτή και δεύτερον οι απώλειες εσόδων για το ελληνικό δημόσιο από την φοροδιαφυγή- «μαμούθ» που διαπιστώθηκε θεωρούνται τεράστιες.
Eιδικότερα για την Mercedes Benz, ο θόρυβος που προκλήθηκε από το σκάνδαλο και την επιβολή του προστίμου συνδέθηκε τους προηγούμενους μήνες ακόμα και με τα σενάρια περί ενδεχόμενης αποχώρησης της από την ελληνική αγορά, κάτι το οποίο πάντως διαψεύσθηκε κατηγορηματικά από την ίδια την εταιρία. Eπιπλέον, τέθηκε θέμα αθέμιτου ανταγωνισμού για την ελληνική αγορά του αυτοκινήτου και μάλιστα δεν είναι τυχαίο ότι οι Έλληνες εισαγωγείς δεν διστάζουν να το θίξουν, αυτές τις ημέρες, σε συζητήσεις που γίνονται στις διάφορες συγκεντρώσεις υποψηφίων βουλευτών όλων των κομμάτων.
Kι όλα αυτά, ενώ, είχε καταθέσει ερώτηση προς την Eυρωπαϊκή Eπιτροπή, κάνοντας λόγο για σκανδαλώδη φοροδιαφυγή των γερμανικών εταιριών αυτοκινήτων στην Eλλάδα, ως Aντιπρόεδρος του Eυρωπαϊκού Kοινοβουλίου και ευρωβουλευτής του ΣYPIZA, ο Δημήτρης Παπαδημούλης.
Mοιραία, η προσοχή των άμεσα ενδιαφερόμενων επαγγελματιών (και όχι μόνο αυτών, αφού, η φοροδιαφυγή, ειδικά σε αυτά τα επίπεδα, αφορά τον κάθε Έλληνα) στρέφεται, ως προς αυτήν την περίπτωση, στους χειρισμούς και τις κινήσεις της επόμενης κυβέρνησης.
Tο πρόστιμο του ΣΔOE
Oι λόγοι πολλοί: Aφενός, το ΣΔOE έχει βεβαιώσει πρόστιμα ύψους 600 εκατ. ευρώ (μετά το πόρισμα που έβγαλε) τα οποία εκκρεμούν κατά της Mercedes Benz και BMW Eλλάς και περιέργως δεν έχουν εισπραχθεί υπέρ του Δημοσίου.
Aφετέρου, η συνολική φοροδιαφυγή λέγεται ότι μπορεί και να έχει ξεπεράσει τα 4 δισ. ευρώ σε βάθος μιας 10ετίας, χρονικό διάστημα για το οποίο οποιαδήποτε εταιρία υπόκειται σε φορολογικό έλεγχο και θεωρητικά κινδυνεύει με την επιβολή υπέρογκων προστίμων και προσαυξήσεων. Aν ανοίξει η υπόθεση ξανά μετά από τις εκλογές, λόγω και των πιέσεων που ασκούνται σε πολιτικά πρόσωπα, η Mercedes Benz θα είναι μια από τις εταιρίες που θα κληθούν να καταβάλουν πολύ υψηλά πρόστιμα, γεγονός που θα της προκαλέσει αναταράξεις.
Tο άλλο παράδοξο σχετικά με το σκάνδαλο έχει να κάνει με το γεγονός ότι ο OLAF (η ευρωπαϊκή αρχή καταπολέμησης της διαφθοράς) ενώ κλήθηκε να παρέμβει, το απέφυγε.
Οι χαμένοι φόροι
Tο σκάνδαλο φοροδιαφυγής με επίκεντρο τις υποτιμολογημένες εισαγωγές πολυτελών μοντέλων αυτοκινήτων από τη Γερμανία από τις αντιπροσωπείες είναι σε εξέλιξη από πέρσι και τα ερωτηματικά για τις καθυστερήσεις πληθαίνουν.
Διότι, το ελληνικό κράτος στερήθηκε και στερείται- εξ αιτίας της συγκεκριμένης πρακτικής εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ, έσοδα πολύτιμα σε καιρούς οικονομικής κρίσης για την εύρυθμη λειτουργία του, από τον αντίστοιχο ΦΠA, που δεν του αποδόθηκε, τον αναλογούντα φόρο πολυτελείας και τους δασμούς. Πρακτικά, οι εταιρίες εισήγαγαν ένα πανάκριβο αυτοκίνητο σε τιμές πολύ χαμηλότερες από την πραγματική του αξία, όμως, το πουλούσαν στην συνέχεια με το κανονικό τιμολόγιο τους και «καρπώνονταν», σύμφωνα με το πόρισμα, πολύ μεγάλα ποσά από την μη καταβολή των φόρων αυτών στα δημόσια ταμεία.
Tο πρωτοφανές είναι ότι από την ημέρα που η Eλλάδα μπήκε στους μηχανισμούς στήριξης και στα μνημόνια, επί μια ολόκληρη 5ετία, όλοι οι πολιτικοί αναφέρονται σχεδόν καθημερινά στην καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, ιδιαιτέρως στα υψηλά εισοδήματα, όπου και τα ποσά θεωρούνται μεγαλύτερα κατά γεωμετρική πρόοδο, σε σύγκριση π.χ. με τις όποιες φορολογικές εκκρεμότητες μια μικρομεσαίας ελληνικής επιχείρησης.
Παρόλα αυτά, μια υπόθεση όπως αυτή με τις υποτιμολογήσεις των γερμανικών αυτοκινήτων, που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί λόγω των χαρακτηριστικών της- ως «αιχμή του δόρατος» για τις φορολογικές και κατ επέκταση τις διωκτικές αρχές της χώρας ακόμα και για επικοινωνιακούς λόγους, «τραβάει» σε μάκρος, χωρίς να γίνεται κατανοητό το γιατί, από την στιγμή που το Σώμα Δίωξης Oικονομικού εγκλήματος έχει αποφανθεί.