Η χώρα με το χαμηλότερο βιοτικό επίπεδο θωρακίζει τον εφοπλιστικό πλούτο
Ο πρόσφατος εμφύλιος πόλεμος στη Λιβερία επηρέασε αρνητικά την οικονομία της χώρας -μιας χώρας κυριολεκτικά «πνιγμένης» σε ορυκτό πλούτο-, εκτινάσσοντας την ανεργία της στο 85%.
Ωστόσο, το μικρό κράτος των ακτών της Δυτικής Αφρικής, εγκλωβισμένο μεταξύ θάλασσας και μιας καυτής, εμπόλεμης περιοχής, έχει καταφέρει να προσελκύσει τον μεγαλύτερο εμπορικό στόλο, παρέχοντας στην παγκόσμια εφοπλιστική κοινότητα φορολογικές απαλλαγές και διευκολύνσεις με τη σημαία της.
Στα εμπορικά πλοία κυματίζει η σημαία της, ευρέως γνωστή και ως σημαία ευκαιρίας, η οποία διαρκώς βρίσκεται σε πρώτο πλάνο ενδιαφέροντος των Ελλήνων εφοπλιστών. Η χώρα μας κατατάσσεται πρώτη στον μακρύ κατάλογο των πλοιοκτητών που την επιλέγουν, με πρωτεργάτη τον Σταύρο Νιάρχο, ο οποίος μόλις το 1949, με το πετρελαιοφόρο «World Peace», έστρεψε πλώρη προς την σημαία της Λιβερίας.
Για πρώτη φορά, μετά από τόσες δεκαετίες, οι ναυτιλιακές σχέσεις Ελλάδας – Λιβερίας ισχυροποιούνται ακόμα περισσότερο, αφού η σημαία της τελευταίας βρίσκεται στην πρώτη θέση των επιλογών των Ελλήνων εφοπλιστών.
Σε περισσότερα από 800 πλοία του εμπορικού μας στόλου κυματίζει η συγκεκριμένη σημαία, γεγονός το οποίο μεταφράζεται σε 300 περισσότερα από αυτά της σημαίας Παναμά. Για να κατανοηθεί το μέγεθος, αξίζει να σημειωθεί ότι το 2005 η Ελλάδα κατακτούσε τη 2η θέση με μόλις 149 πλοία, ενώ πρώτη ήταν η Γερμανία.
«Πρόκειται για απόδειξη των ισχυρών δεσμών που υπήρχαν μεταξύ της ελληνικής ναυτιλίας και την λιβεριανή σημαία, που χρονολογείται από το 1949, όταν το πετρελαιοφόρο “World Peace” του Σταύρου Νιάρχου έγινε το πρώτο πλοίο που έβαλε σημαία Λιβερίας. Από εκείνη τη στιγμή μέχρι σήμερα, η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα στήριξε τη Λιβερία, και αντίστροφα, με καλές και κακές στιγμές» υποστήριξε ο Scott Bergeron διευθύνων σύμβουλος της Liberian Corporate Registry. «Η ελληνική ναυτιλία παραμένει αδιαμφισβήτητα η νούμερο ένα στον κόσμο», πρόσθεσε.