Την πλήρη αλλαγή του εκπαιδευτικού «τοπίου» εξήγγειλαν στη Βουλή ο υπουργός Παιδείας Αριστείδης Μπαλτάς και ο αναπληρωτής υπουργός Τάσος Κουράκης δείχνοντας τη διάθεση εκ βάθρων αλλαγών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.
Σε κάποιες περιπτώσεις, όπως στις εξετάσεις των Πειραματικών Σχολείων που δεν είναι δυνατόν οι αλλαγές να γίνουν από εφέτος, αφού οι μαθητές ήδη προετοιμάζονται, θα πραγματοποιηθούν από του χρόνου, όπως δήλωσε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου.
Τα σημαντικότερα σημεία της μεταρρύθμισης είναι:
– Ο τερματισμός της πολιτικής καταργήσεων και συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων
– Επανεξετάζεται η λειτουργία σχολικών μονάδων που καταργήθηκαν στη βάση παιδαγωγικών και κοινωνικών κριτηρίων
– Συγγραφή νέων βιβλίων και αναλυτικών προγραμμάτων
– Μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα
– Επαναφορά της διδασκαλίας περισσότερων ξένων γλωσσών στο σχολείο
– Αποσυνδέονται οι προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις από την εισαγωγή στα ΑΕΙ
– Μέσος όρος 9,5 για την προαγωγή των μαθητών στο Λύκειο
– Καταργείται η Τράπεζα θεμάτων
– Επαναπροσλαμβάνονται οι σχολικοί φύλακες και οι διοικητικοί υπάλληλοι των Πανεπιστημίων
– Επαναλειτουργούν οι τομείς και οι ειδικότητες των ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ που καταργήθηκαν
– Οι βαθμοί προαγωγής της Α΄και Β΄ Λυκείου και ο βαθμός απόλυσης της Γ΄ Λυκείου δεν θα προσμετρούνται στο βαθμό πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση
– Ελεύθερη πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση
– Επιστρέφουν οι αιώνιοι φοιτητές και καταργούνται τα Συμβούλια Διοίκησης στα Πανεπιστήμια
– Ανακαλούνται οι υπουργικές αποφάσεις για το Δημοτικό οι οποίες προέβλεπαν μελέτη μέσα στο σχολείο και θα εφαρμόζονταν από τον επόμενο μήνα
– Από μηδενική βάση το Σχέδιο Νόμου για την Ειδική Αγωγή
– Νέα δεδομένα για την ιδιωτική εκπαίδευση με επαναλειτουργία της Διεύθυνσης Ιδιωτικής Εκπαίδευσης στο υπουργείο Παιδείας
– Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών
– Αξιολόγηση εκπαιδευτικών
– Αλλάζει εκ νέου ο νόμος για την ειδική αγωγή
– Επανέρχεται η ενισχυτική διδασκαλία και η πρόσθετη διδακτική στήριξη