Ο πρόεδρος της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ) Βασίλης Κορκίδης εκτιμά ότι η ελληνική κυβέρνηση κατάφερε τον επιθυμητό για τη χώρα συμβιβασμό και ότι η πραγματική οικονομία κέρδισε μια προσωρινή ανακούφιση, αλλά «δεν λύθηκαν οριστικά τα προβλήματά μας, ούτε απομακρύνθηκε η αβεβαιότητα του ελληνικού ζητήματος και βεβαίως δεν αποφύγαμε μια νέα δοκιμασία σε λίγους μήνες, όταν θα πρέπει να οριστικοποιηθεί ένα νέο συμβόλαιο».
Πρόσθεσε δε ότι «το συμπέρασμα είναι ότι πρέπει να είμαστε όλοι ευχαριστημένοι, αφού η Ελλάδα κέρδισε τις εντυπώσεις, η Ευρώπη την ουσία της παράτασης, ο πρωθυπουργός κατάφερε τον επιθυμητό για τη χώρα συμβιβασμό, οι ελληνικές τράπεζες τη σταθερότητα και η πραγματική οικονομία προσωρινή ανακούφιση και ανάσες για δουλειά».
Στο τραπέζι των τριών έντονων συσκέψεων του Eurogroup τελικά συμφωνήθηκαν τα εξής τέσσερα σημεία, όπως αναφέρει ο κ. Κορκίδης:
1) Μια παράταση του τρέχοντος προγράμματος διάρκειας τεσσάρων μηνών, έως το τέλος Ιουνίου, που δίνει σταθερότητα σε τράπεζες και οικονομία, αλλά και μια ευελιξία εφαρμογής του από την κυβέρνηση. Ταυτόχρονα την υποχρέωση να παρουσιαστεί άμεσα μια λίστα προτεινόμενων μεταρρυθμίσεων από την ελληνική πλευρά για αρχική έγκριση και οριστική συμφωνία μέχρι τέλος Απριλίου.
2) Η παράταση έως το τέλος Ιουνίου, δίνει ανάσες, αλλά δεν επαρκεί, αφού ως γνωστό δεν μπορεί να καλύψει τις αυξημένες χρηματοδοτικές ανάγκες της χώρας από το καλοκαίρι και μετά που ακολουθεί ο μεγαλύτερος όγκος των 20,9 δισ. ευρώ για δάνεια και τόκους, εντός του 2015. Δυστυχώς δεν προβλέπεται καμία δέσμευση καταβολής μέρους ή ολόκληρης της τελευταίας δόσης μέχρι τέλος Απριλίου, κάτι που δημιουργεί πίεση στις υποχρεώσεις του Μαρτίου, προσθέτει.
3) Δεν προκύπτει κανένα μεταβατικό «πρόγραμμα γέφυρα», αλλά θα τραβήξουν οι διαπραγματεύσεις, ώστε να υπάρξει απευθείας μετάβαση από το μνημόνιο σε ένα νέο ελληνικό πρόγραμμα.
4) Δεν διευκρινίστηκε εάν τα μέτρα φορολογικής ανακούφισης, που έχει ήδη ανακοινώσει η ελληνική κυβέρνηση, θεωρούνται από τους ευρωπαϊκούς θεσμούς ως μονομερής απόφαση και κίνδυνος εκτροχιασμού του προϋπολογισμού ούτε εάν ο υπερβολικός στόχος του πρωτογενούς πλεονάσματος 3% για το 2015 μπορεί να μειωθεί στο 1,5%, που να συνάδει με την πραγματική οικονομική πρόοδο της χώρας.