Δύο κολοσσοί, η Tesla και η Apple, διασταυρώνουν τα… ξίφη τους με φόντο τη Silicon Valley
Ο πόλεμος ανάμεσα στην Tesla και την Apple χτυπά κόκκινο. Ο ιδρυτής της Tesla, Elon Musk, δηλώνει ότι η εταιρεία του, που έφερε την επανάσταση στη βιομηχανία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, θα έπρεπε να έχει κεφαλαιοποίηση ίση με εκεί τη Apple, που μόλις έσπασε το φράγμα των 700 δισ. δολαρίων. Και από την άλλη, η Apple βγαίνει στην αντεπίθεση, με μυστικά σχέδια για τη δημιουργία του δικού της ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Ο πόλεμος ανάμεσα στην Tesla και την Apple χτυπά κόκκινο. Ο ιδρυτής της Tesla, Elon Musk, δηλώνει ότι η εταιρεία του, που έφερε την επανάσταση στη βιομηχανία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, θα έπρεπε να έχει κεφαλαιοποίηση ίση με εκεί τη Apple, που μόλις έσπασε το φράγμα των 700 δισ. δολαρίων. Και από την άλλη, η Apple βγαίνει στην αντεπίθεση, με μυστικά σχέδια για τη δημιουργία του δικού της ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Σύμφωνα με τα όσα διέρρευσαν στον ξένο Τύπο, η Apple εμφανίζεται έτοιμοι να επεκταθεί και πέραν της ιδιαίτερα κερδοφόρου αγοράς των ηλεκτρονικών συσκευών.
Μάλιστα ήδη, μερικές εκατοντάδες από τους υπαλλήλους της δουλεύουν πάνω σε ένα μυστικό project, υπό τη διεύθυνση του Steve Zadesky, αντιπροέδρου για το σχεδιασμό του iPhone. Η αλήθεια είναι ότι η Apple συνηθίζει να δοκιμάζει διάφορες ιδέες, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι όλες οδηγούν κατ’ ανάγκη στην κυκλοφορία ενός νέου προϊόντος.
Για αυτό και όσοι γνωρίζουν λένε πως δεν είναι καθόλου σίγουρο ότι σύντομα θα δούμε το αυτοκίνητο της εταιρείας στους δρόμους.
Πάντως, σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής σχέδια του project, το οποίο έχει λάβει την κωδική ονομασία Titan, το αυτοκίνητο της Apple μοιάζει με μίνι-βαν. Ήδη, κάποια στελέχη της εταιρείας έχουν ταξιδέψει έως την Αυστρία, προκειμένου να συναντηθούν με εταιρείες που αναλαμβάνουν την κατασκευή πολυτελών αυτοκινήτων.
Κάποιες από τις τεχνολογίες που ήδη διαθέτει η Apple μπορούν να χρησιμοποιηθούν για το ηλεκτρικό της αυτοκίνητο, ενώ έχει και ένα πολύ καλό know-how στη διαχείριση της τεράστιας αλυσίδας παραγωγής της. Η εταιρεία έχει κάνει εκτεταμένες έρευνες πάνω στις τεχνολογίες μπαταριών, για τα iPhones, iPads και Macs.
Και το 2012 κυκλοφόρησε ένα σύστημα χαρτών, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο navigation του αυτοκινήτου της. Πέρυσι, παρουσίασε και το CarPlay, ένα λογισμικό σύστημα που ενοποιεί το iTunes, τους χάρτες, την υπηρεσία μηνυμάτων και άλλες εφαρμογές, ώστε να χρησιμοποιηθεί από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων.
Μάλιστα, όπως λέγεται, ο συνιδρυτής της Apple Steve Jobs ήθελε πάντα να φτιάξει ένα αυτοκίνητο. Μέσα στην εταιρεία, η ιδέα αυτή συζητιόταν για χρόνια. Όπως είχε καταθέσει στο δικαστήριο το 2012 ο Phil Schiller, ανώτερος αντιπρόεδρος marketing της Apple, κάποια στελέχη της είχαν μιλήσει για αυτό πριν και από την κυκλοφορία του iPhone, το 2007.
Εξάλλου, και άλλες εταιρείες της Silicon Valley έχουν στραφεί στα αυτοκίνητα. Η Google κατασκευάζει ένα που κινείται χωρίς οδηγό, ενώ και η ίδια η Tesla έχει προσλάβει τουλάχιστον 150 πρώην υπαλλήλους της Apple.
Τώρα, ο Musk κατηγορεί την Apple ότι προσπαθεί να του «κλέψει» τους δικούς του υπαλλήλους, προσφέροντάς τους «μπόνους μεταγραφής» 250.000 δολαρίων και αυξήσεις 60% στους μισθούς τους. «Η Apple προσπαθεί πολύ σκληρά να πάρει εργαζόμενους της Tesla. Αλλά μέχρι στιγμής έχει καταφέρει να πείσει πολύ λίγα άτομα», λέει.
Βέβαια, για την Apple, η τακτική των μεταγραφών από την αυτοκινητοβιομηχανία δεν είναι κάτι νέο. Ο Zadesky ήρθε στην εταιρεία πριν από 16 χρόνια από την Ford Motor και ο οικονομικός διευθυντής της, Luca Maestri, προέρχεται από τη General Motors. Πριν από δύο χρόνια, προσέλαβε τον Haran Arasaratnam από τη Ford για να δουλέψει πάνω στις μπαταρίες.