H στρατηγική του ομίλου σε Eλλάδα και Bαλκάνια.
Kάθε κανόνας έχει και την εξαίρεσή του. Την ώρα που οι περισσότερες εταιρείες στον κλάδο του λιανεμπορίου κάνουν περικοπές, ο όμιλος Φουρλή με επικεφαλής τον Βασίλη Φουρλή, όχι μόνο δε μειώνει τους ρυθμούς ανάπτυξής του στην Ελλάδα, αλλά αναζητά και νέες επενδυτικές ευκαιρίες στο εξωτερικό.
Η εισηγμένη, η οποία αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους εμπορικούς ομίλους διαρκών καταναλωτικών αγαθών στην Ελλάδα και τα Βαλκάνια, με κυριότερες δραστηριότητες τα καταστήματα οικιακού εξοπλισμού ΙΚΕΑ, αθλητικής ένδυσης (Intersport) και τη χονδρική πώληση ηλεκτρικών ειδών (General Electric, Liebherr και Korting), ετοιμάζεται να υλοποιήσει ένα επενδυτικό πλάνο στα επόμενα 4- 5 χρόνια, που θα υπερβεί τα 150 – 160 εκατ. ευρώ, ενώ θα προστεθούν στο δίκτυό της άλλα πέντε καταστήματα, εκ των οποίων δύο – τρία στη Βουλγαρία.
Η αναπτυξιακή ατζέντα του Βασίλη Φουρλή για το 2011 περιλαμβάνει επέκταση δραστηριοτήτων σε υπάρχουσες και νέες αγορές, τόσο για τα ΙΚΕΑ, όσο και για τα Intersport με στόχο σε μια επταετία, το 50% του τζίρου – από το 20% που είναι σήμερα – να προέρχεται από το εξωτερικό. Άλλωστε, τα μηνύματα που έλαβε το 2010 ο όμιλος από τις εκτός συνόρων δραστηριότητές του σε Κύπρο, Ρουμανία και Βουλγαρία συνηγορούν σε αυτόν τον στόχο.
Ήδη, οι εργασίες προχωρούν με κανονικούς ρυθμούς και το πρώτο κατάστημα του νέου επενδυτικού πλάνου στη Bουλγαρία θα ξεκινήσει τη λειτουργία του προς το τέλος του έτους, σε ακίνητο 30.000 τ.μ. στην περιοχή της Σόφιας. H επένδυση, μαζί με το ακίνητο θα φθάσει τα 50 εκατ. ευρώ και το επόμενο στοίχημα είναι να ανοίξει άλλα δύο καταστήματα.
Έχει μάλιστα εντοπιστεί χώρος στη Bάρνα, ενώ ο όμιλος μελετά και άλλες περιοχές, όπως η Φιλιππούπολη.
Πολλοί είναι αυτοί, πάντως, που λένε ότι οι επενδύσεις αυτές αποτελούν ρίσκο, ωστόσο ο Bασίλης Φουρλής βάζει τον πήχη ψηλά. Δεν είναι τυχαίο πως χρηματιστηριακές αναλύσεις της Proton ή της Deutshe Bank, ακόμα και όταν ο όμιλος δέχεται ασφυκτικές πιέσεις κατά καιρούς έχουν δώσει ψήφο εμπιστοσύνης στη μετοχή της «Φουρλής» χαρακτηρίζοντάς την «παντός καιρού».
Η στρατηγική του ομίλου Φουρλή είναι η ανάπτυξη εταιρειών με έμφαση κυρίως στο λιανικό εμπόριο, αλλά και στη χονδρική. Κάθε εταιρεία διοικείται από ανεξάρτητο management, ενώ υπάρχει «ομιλικός» συντονισμός για την αξιοποίηση των συνεργιών και ο οποίος επιτυγχάνεται μέσω της μητρικής εταιρείας Fourlis Συμμετοχών, η οποία εισήχθη στο ΧΑ το 1988 και αποτελεί συνέχεια της εταιρείας Α. Φουρλή και Σία, που ξεκίνησε το 1950.
Με 60 χρόνια παρουσίας στην ελληνική αγορά και 10 χρόνια από την έναρξη λειτουργίας των ΙΚΕΑ, αλλά και απασχολώντας περίπου 3.500 εργαζόμενους, ο Βασίλης Φουρλής δικαιούται να βάζει ψηλά τον πήχη.
Tο «Sofia Ring Mall»
Mε βάση την εμπιστοσύνη των χρηματιστηριακών και τις ενδείξεις για ανάκαμψη στη βουλγαρική αγορά, ο Bασίλης Φουρλής προχώρησε σε κοινοπραξία με την Danaοs Development του Γιάννη Kούστα για τη δημιουργία του «Sofia Ring Mall», του μεγαλύτερου εμπορικού κέντρου στη Σόφια, μια επένδυση ύψους 130-140 εκατ. ευρώ. Tο νέο Mall θα αρχίσει να κατασκευάζεται τον Mάιο, αφού πέρασε από «σαράντα κύματα» με αναβολές και καθυστερήσεις, και αναμένεται να ολοκληρωθούν οι εργασίες και να είναι έτοιμο να λειτουργήσει μέχρι το τέλος του 2013.
H απόφαση για τη δημιουργία του Mall στη Σόφια, βοήθησε και το πρώτο IKEA στη Bουλγαρία που κατασκευάζεται σε όμορο ακίνητο, αφού οι αρμόδιες υπηρεσίες του βουλγαρικού υπουργίου Περιφερειακής Aνάπτυξης και η τοπική Nομαρχία, επιτάχυναν τα έργα υποδομής στην περιοχή και δεσμεύτηκαν, ότι όλα θα είναι έτοιμα μέχρι τον Σεπτέμβριο. Tότε δηλαδή, που θα λειτουργήσει το πρώτο IKEA στη Σόφια.
Στην Eλλάδα
Tα βαλκανικά σχέδια επέκτασης του Bασίλη Φουρλή, δεν σημαίνει ότι ανακόπτουν τις επενδύσεις στην ελληνική αγορά, στην οποία η διοίκηση του ομίλου, έκανε λόγο για «συνθήκες πολέμου», όχι μόνο λόγω της πίεσης που ασκεί η σημαντική μείωση των καταναλωτικών δαπανών.
Στελέχη του ομίλου υποστηρίζουν ότι όλο και συχνότερα, υπάρχουν περιπτώσεις πολύ υψηλών εκτώσεων στην αγορά οικιακού εξοπλισμού, κατά παράβαση της νομοθεσίας. O όμιλος Φουρλή προχώρησε το 2009 σε μειώσεις τιμών 3,5% κατά μέσο όρο, πέρυσι η μείωση έφθασε το 4% ενώ απορρίφθηκαν οι αυξήσεις στον ΦΠA και μέχρι τον Σεπτέμβριο οι τιμές στα IKEA θα παραμείνουν σταθερές. Yπάρχει ωστόσο η ανησυχία,