Το 85ο Σαλόνι άνοιξε την αυλαία του, με δεκάδες εντυπωσιακές πρεμιέρες
Τέλος στη μιζέρια! Αυτό θα μπορούσε να είναι το σύνθημα του σημαντικότερου, ίσως, ραντεβού της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Κι αυτό γιατί για πρώτη φορά μετά από αρκετά χρόνια, η Διεθνής Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης έχει να επιδείξει μια τεράστια γκάμα νέων αυτοκινήτων.
Έτσι λοιπόν, δεν βλέπουμε μόνο undersized αυτοκίνητα, αλλά και αμιγώς σπορ μοντέλα για το… πόπολο, κομψοτεχνήματα που θα μείνουν ως συλλεκτικά, τεχνολογικά διαμάντια, hypercars με απίθανες επιδόσεις, super long λιμουζίνες, αλλά και προσιτά και… μη 4Χ4.
Ο ανταγωνισμός έχει θεριέψει, με όπλο τον στόχο των πωλήσεων που θα ξεπερνούν τις 20 εκατομμυρια μόνο στην Ευρώπη. Έτσι, Αμερικανοί, Γερμανοί, Ιταλοί, Γάλλοι, Ιάπωνες, Σουηδοί ρίχνονται με όλα τα όπλα τους σε έναν «πόλεμο» που όλοι ευχόμαστε να συνεχιστεί με αυτούς τους ρυθμούς.
Η “Deal”, ξεχωρίζει σήμερα και παρουσιάζει κάποια από τα αυτοκίνητα που ξεχώρισαν στο ραντεβού της Γενεύης…
Nissan Sway Concept
Η Nissan έκανε τη μεγάλη έκπληξη σε αυτή την έκθεση, καθώς κατάφερε να τραβήξει επάνω της όλα τα βλέμματα, δίχως να παρουσιάσει κάποιο από τα συνηθισμένα… κτήνη της (όπως το Nissan GT-R). Αν και μας είχε προϊδεάσει με ένα teaser, το Sway Concept που αποκαλύφθηκε, αφού σχεδιάστηκε ειδικά για να προσελκύσει τους Ευρωπαίους αγοραστές και να ταρακουνήσει για άλλη μια φορά τον συντηρητικό τομέα της κατηγορίας, φαίνεται πως θα μας απασχολήσει. Θα είναι το νέο Micra; Σημασία έχει πως μας δείχνει τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της Nissan.
Abarth 595 Competizione
Εσείς το είδατε στη “Deal”, εμείς το οδηγήσαμε και το… ποθήσαμε. Τώρα, η Abarth αναβαθμίζει το φοβερό και τρομερό 595 Competizione στον κινητήρα, με τη μέγιστη ισχύ να ανεβαίνει από τα 160 στα 180 PS. Ο κινητήρας είναι προδιαγραφών Euro 6 και συνδυάζεται είτε με 5άρι μηχανικό κιβώτιο είτε με ρομποτιζέ σειριακό.
Honda Civic Type R
Αδιαμφισβήτητα, τραβά τα φώτα επάνω της και η νέα γενιά του Honda Civic Type R. Το νέο όπλο της Honda, εφοδιάζεται με 2λιτρο turbo, ισχύος 310 PS, ενώ βγάζει τελική 270 χιλιομέτρων την ώρα και κάνει τα 0-100 σε 5,7 δευτερόλεπτα! Στην Ελλάδα το περιμένουμε τον Αύγουστο. Η ιαπωνική εταιρία πραγματοποιεί επίσης στη Γενεύη την πανευρωπαϊκή πρεμιέρα του supercar NSX, ενώ ο Jenson Button παρουσίασε το μονοθέσιο F1 της McLaren Honda.
Audi R8
H Audi επέλεξε να ανανεώσει το κορυφαίο, κατά πολλούς, supercar που δημιούργησε ποτέ (είμαστε κι εμείς που θεωρούμε το Quattro αξεπέραστο). H νέα γενιά του R8 «φορά» αναβαθμισμένο V10 κινητήρα με 540 άλογα και έχει ξεχωριστή σχεδίαση.
BMW Σειρά1
Η BMW κάνει παγκόσμια πρεμιέρα για τη Σειρά 1. Με παγκόσμιες πωλήσεις που φτάνουν τα δύο εκατομμύρια σχεδόν μέχρι σήμερα – γίνεται ακόμα πιο εντυπωσιακή, σπορτίφ και αποδοτική στην τελευταία εκδοχή της, έχοντας ανανεωθεί σε όλα τα σημεία, τόσο στην 3θυρη όσο και στην 5θυρη έκδοσή της.
Maybach S600 Pullman
Στη Γενεύη παρουσιάστηκε και η επιτομή της πολυτέλειας, Maybach S600 Pullman. Με μήκος 6.499 mm, 1.053 mm μεγαλύτερη από την Mercedes-Maybach S-Class, μεταξόνιο 4.418 mm και +100 mm ύψος σε σχέση με την απλή S-Class, έχει το δικό της, αποκλειστικό κοινό.
Alfa Romeo 4C Spider
Η Alfa Romeo, παρουσιάζει τις Giulietta Collezione και MiTo Racer σε ένα περίπτερο που την παράσταση κλέβει το… αντικείμενο του πόθου του μισού –και βάλε- πλανήτη: Η 4C Spider. Στο περίπτερο της Alfa βρίσκονται δύο 4C Spider, μία με μικρή, αφαιρούμενη υφασμάτινη και μία με ανθρακονημάτινη.
Aston Martin Vulcan
Αυτό, δεν είναι θέαμα που βλέπει κανείς κάθε μέρα. Η Vulcan θα κατασκευαστεί σε μόλις 24 μονάδες και σύμφωνα με το Διευθύνοντα Σύμβουλο της Aston Martin και πρώην Αντιπρόεδρο της Nissan, Andy Palmer, έχει ήδη εκδηλωθεί ενδιαφέρον από πελάτες της εταιρίας για την απόκτησή της. Η Vulcan, φοράει έναν 7λιτρο V12, απόδοσης 800 ίππων.
DS5
Η Citroen γιορτάζει τα 50 εκατομμύρια πωλήσεων με το σήμα της, δημιουργώντας μια νέα μάρκα. Εφεξής, η σειρά DS (στη φωτό το νέο DS5) αποτελεί μία αυτόνομη μάρκα, με δικό της δίκτυο εκθέσεων και στόχευση στο κοινό που αναζητά ένα premium αυτοκίνητο.
Ferrari 488 GTB
Η παρουσίαση μιας νέας Ferrari θα είναι πάντα είδηση. Η 488 GTB, είναι η turbo εκδοχή της 458 Italia. Διόλου άσχημα τα πράγματα για το δεύτερο turbo μοντέλο της ιταλικής φίρμας που πιάνει τα 100 σε 3 δευτερόλεπτα και έχει τελική 333 …
Ford Focus RS
Θα μπορούσαμε, σε ό,τι αφορά τη Ford, να εστιάσουμε στο νέο GT. Όμως το μεγάλο στοίχημα για τη Ford, είναι το νέο Focus RS. Γιατί, (επιτέλους) για πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια, η Ford προσφέρει στο κοινό της ένα τετρακίνητο μοντέλο. Αυτό, φοράει τον 2.3 EcoBoost, με μέγιστη ισχύ που ξεπερνά τα 320 PS. Θα είναι αυτό το… Sierra Cosworth της εποχής μας;
Mclaren P1 GTR
Η McLaren δημιούργησε την P1 GTR ως απάντηση στη Ferrari FXX-K. Με την ισχύ του υβριδικού συστήματος (3.8 V8 + ηλεκτρικό μοτέρ) αυξημένη από τα 916 στα 1.000 PS, , η GTR απευθύνεται σε πολύ λίγους. Τόσο λίγους που το κάθισμά της θα δημιουργηθεί αποκλειστικά για τις αναλογίες τους…
Peugeot 208 FL
Η Peugeot «φρέσκαρε» το 208, το πρώτο σε πωλήσεις μοντέλο της που δείχνει πως έχει όλα τα φόντα για να γίνει ένα best seller που θα αφήσει ιστορία. Η γαλλική φίρμα, εκτός από ένα facelift, του προσθέτει και αναβαθμισμένους Euro 6 κινητήρες, πλουσιότερο εξοπλισμό και επιπλέον δυνατότητες εξατομίκευσης.
Volvo V60 D5 Twin Engine
Το υβριδικό V60 που θα κυκλοφορήσει την άνοιξη, συνδυάζει έναν πετρελαιοκινητήρα απόδοσης 163 PS και ενός ένα ηλεκτρικού μοτέρ 68 PS. Το αποτέλεσμα είναι συνδυαστική ισχύς 230 PS, 0-100 σε 6,9 sec και κατανάλωση μόλις 1,8 lt/100 km.
Bugatti Veyron La Finale
Όπως λέει και το όνομα αυτής της Grand Sport Vitesse roadster, είναι το τέλος. Στο σαλόνι της Γενεύης, η Bugatti επιδεικνύει τη νούμερο 450 παραχθείσα Veyron με την οποία κλείνει η παραγωγή της. Στο ίδιο περίπτερο θα βρίσκεται και το νούμερο 1, του μοντέλου που έσπασε όλα τα ρεκόρ (και τα κοντέρ, με τελική που ξεπερνά τα 400…).
Hyundai Tucson
H Hyundai συνεχίζει το σχεδιαστικό κρεσέντο υπό την καθοδήγηση του Γερμανού Peter Schreyer, ο οποίος είναι πλέον και πρόεδρος της μάρκας, παρουσιάζοντας το νέο Tucson. Ένα τολμηρό SUV που θα αντικαταστήσει το ix35.
Lamborghini Aventador Super Veloce
Το λογότυπο SV σε μια Lamborghini, είναι αρκετό για να προκαλέσει δέος. Η κατακόκκινη Aventador 750-4 SV με την τετρακίνηση και τους 750 ίππους έχει τελική 350 χαω και εμφάνιση που κόβει την ανάσα…
Opel Corsa OPC
Η “Deal” οδήγησε το νέο Corsa την περασμένη εβδομάδα και τώρα, ήρθε η ώρα της παρουσίασης της OPC έκδοσης του σουπερμίνι. Το μοντέλο φορά 1,6 turbo μοτέρ με απόδοση 207 PS, , κάνει τα 0-100 km/h σε μόλις 6,8 sec και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 230 km/h. Η Opel υπόσχεται πιο άμεσο τιμόνι από το απερχόμενο μοντέλο, ενώ είναι και έτοιμο για διασκέδαση στην πίστα…
Porsche 911 GT3 RS
Η νέα 911 GT3 RS έδωσε ήδη τα διαπιστευτήριά της, γυρίζοντας το Nurburgring σε μόλις 7’20”. Ο κινητήρας της αποδίδει 500 PS, πιάνει τα 100 σε 3,3 δευτερόλεπτα και τελικιάζει στα 322 km/h.
Στη Γερμανία, η τιμή της θα ξεκινά από τα 181.690 ευρώ.
Mercedes G500 4X4-2
Η Mercedes-Benz, αφού έκλεψε την παράσταση με την εξάτροχη G63 AMG 6Χ6, δανείστηκε τις τεχνολογικές λύσεις από αυτή και δημιούργησε μια τερατώδη G500 με απίθανες εκτός δρόμου δυνατότητες. Διαθέτει τρία διαφορικά, 422 PS, ενώ σε σχέση με μία απλή G-Class, η απόσταση της G 500 4Χ4² από το έδαφος έχει υπερδιπλασιαστεί από τα 21 στα 45 cm!
Suzuki iK-2
Η Suzuki, παρουσίασε το πρωτότυπο iK-2, που είναι ένα 5θυρο μοντέλο με μήκος 4,02 m.. Από αυτό θα προκύψει στις αρχές του επόμενου έτους το νέο Baleno, η παραγωγή του οποίου είχε διακοπεί το 2002.
Fiat 500 Vintage 57
Στην έκθεση της Γενεύης, η Fiat παρουσίασε τις πιο πρόσφατες εκδόσεις των 500, 500X, Panda και Doblo. Ξεχωρίζει το νοσταλγικό 500 Vintage 57 που τιμά το αυτοκίνητο -σύμβολο του 1957, σε παστέλ μπλε χρώμα, συνδυασμένο με λευκό.