Τις ευχαριστίες της ΕΣΕΕ, προς του Έλληνες καταναλωτές και την στήριξη τους, εκφράζει ο πρόεδρος της, Β. Κορκίδης, με δελτίο τύπου, επί τη ευκαιρία της Παγκόσμιας Ημέρας Καταναλωτή.
Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΕΣΕΕ έχει ως εξής:
«Με την ευκαιρία του εορτασμού της παγκόσμιας ημέρας καταναλωτή, στις 15 Μαρτίου, ο Πρόεδρος, το ΔΣ της ΕΣΕΕ μαζί με τις Ομοσπονδίες και τους Εμπορικούς Συλλόγους της χώρας, αισθανόμαστε την ανάγκη να ευχαριστήσουμε τους Έλληνες καταναλωτές για την αμέριστη βοήθεια και διαχρονική στήριξη τους στο ελληνικό εμπόριο.
Ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια που ο κλάδος του εμπορίου δέχθηκε τεράστια πίεση από την ασφυξία της αγοράς, την έλλειψη ρευστότητας και τις φοροεπιδρομές, οι Έλληνες καταναλωτές στήριξαν τις τοπικές τους αγορές, τα ελληνικά προϊόντα και την ελληνική μικρομεσαία επιχειρηματικότητα, δίνοντας ελπίδα και προοπτική σε όλους όσους αντιμάχονταν μεγάλες οικονομικές δυσκολίες. Τους οφείλουμε την ευγνωμοσύνη μας.
Η Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή εορτάζεται καθιερώθηκε το 1983 με απόφαση του ΟΗΕ, σε ανάμνηση μιας ομιλίας του αμερικανού προέδρου Τζον Κένεντι, που έθεσε τις βάσεις του καταναλωτικού κινήματος. Στις 15 Μαρτίου του 1962 ο Τζον Κένεντι, σε μία μνημειώδη ομιλία του στο Κογκρέσο, σκιαγράφησε τα τέσσερα βασικά καταναλωτικά δικαιώματα: Ικανοποίηση των βασικών αναγκών, ασφάλεια, πληροφόρηση και επιλογή.
Είπε, μεταξύ άλλων: « Καταναλωτές είμαστε όλοι! Πρόκειται για τη μεγαλύτερη οικονομική μονάδα, η οποία επηρεάζει, αλλά και επηρεάζεται σχεδόν από κάθε δημόσια ή ιδιωτική οικονομική απόφαση. Ο καταναλωτής είναι η μόνη σημαίνουσα οικονομική μονάδα, η οποία δεν είναι αποτελεσματικά οργανωμένη και της οποίας οι απόψεις δεν ακούγονται.»
Βεβαίως από τότε έχουν γίνει πολλά βήματα για την ενημέρωση και προστασία του καταναλωτή με αποτέλεσμα σήμερα οι καταναλωτές παγκοσμίως να είναι καλά ενημερωμένοι και οργανωμένοι.
Ο Πρόεδρος της ΕΣΕΕ, κ. Βασίλης Κορκίδης δήλωσε για τον εορτασμό της ημέρας:
«Βασικός στόχος της ΕΣΕΕ είναι η διαχρονική προστασία του συμφέροντος του Έλληνα καταναλωτή. Έχουμε καταθέσει στον Πρωθυπουργό και στα Υπουργεία Οικονομίας, Ανάπτυξης και Εργασίας ένα ολοκληρωμένο σχέδιο προτάσεων για την καλύτερη λειτουργία της αγοράς και μέτρα για την πάταξη κάθε μορφής παραβατικότητας που στον κλάδο μας παρουσιάζεται με τη μορφή του εκτεταμένου παραεμπορίου.
Χρειάζεται όλοι οι φορείς της αγοράς να διαμορφώσουμε ένα πολυεπίπεδο προστατευτικό μέτωπο του Έλληνα καταναλωτή που θα τον θωρακίζει από τους επιτήδειους που εκμεταλλεύονται την εμπιστοσύνη του και τον κόπο των χρημάτων υποτιμώντας τη νοημοσύνη του.
Υποσχόμαστε ότι θα δώσουμε αυτή τη μάχη για αυθεντικά και ποιοτικά προϊόντα και θα συνεχίσουμε να δίνουμε τον καλύτερό μας εαυτό για να προσφέρουμε άριστες υπηρεσίες, χαμηλές τιμές και ποιοτικά προϊόντα στο ελληνικό κοινό»..
Η ΕΣΕΕ τέλος ευχαριστεί τους Έλληνες καταναλωτές για τη διαχρονική στήριξη τους στην ελληνική αγορά και υπόσχεται να ανταποκριθεί ανταποδίδοντας αυτή την εμπιστοσύνη, όχι μόνο στις δύσκολες εποχές των “ισχνών αγελάδων” που παρατεταμένα διανύουμε, αλλά και τις καλές εποχές που ευελπιστούμε ότι θα έρθουν για την αγορά και τους καταναλωτές.
Με την ευκαιρία μάλιστα της ετήσιας Γενικής Συνέλευσης της ΕΣΕΕ το ελληνικό εμπόριο αποφάσισε να ξεκινήσει πανελλαδική καμπάνια με τίτλο “FAIR TRADE” προωθώντας τον ΚΩΔΙΚΑ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑΣ της ελληνικής αγοράς, που από κοινού συμφώνησαν, μετά από τρίμηνη διαβούλευση, εκπρόσωποι καταναλωτικών οργανώσεων και μικρομεσαίων εμπόρων».