Εκατοντάδες συντρίμμια και ερωτήματα

Ξεκινά και πάλι η επιχείρηση για την περισυλλογή σορών

 

- Διαφήμιση -

Παραμένει παγωμένη η παγκόσμια κοινή γνώμη να παρακολουθεί καρέ – καρέ τις εξελίξεις για την ανείπωτη τραγωδία στις γαλλικές Άλπεις όπου συνετρίβη – κάτω από αδιευκρίνιστες μέχρι στιγμής συνθήκες – το γερμανικό αεροσκάφος της Germanwings που παρέσυρε στο θάνατο 150 ψυχές.

 

Από τα μέχρι τώρα στοιχεία στο αεροσκάφος επέβαιναν 67 Γερμανοί, και 45 Ισπανοί, ενώ πληροφορίες αναφέρουν ότι υπήρχαν και πολλοί Τούρκοι. Ανάμεσα στους επιβάτες βρίσκονταν δύο βρέφη και 16 Γερμανοί μαθητές Λυκείου.

 

Ο υπουργός Εσωτερικών της Γαλλίας Μπερνάρντ Καζενέβ δήλωσε χθες ότι βρέθηκε το ένα από τα δύο μαύρα κουτιά του αεροσκάφους μεταξύ Μπαρσελονέτ και Ντιν, στο σημείο δηλαδή όπου συνετρίβη το μοιραίο αεροσκάφος.

 

Αποκλείεται ο καιρός και η τρομοκρατική ενέργεια


Οι εδικοί, πάντως, ήδη αποκλείουν τον καιρό ως αιτία του τρομακτικού αεροπορικού δυστυχήματος, ενώ Αμερικανοί αξιωματούχοι αποκλείουν το ενδεχόμενο της τρομοκρατίας.

 

Το μαύρο κουτί θα δώσει μια σειρά από στοιχεία τα οποία θα βοηθήσουν τους ειδικούς να καταλήξουν σε κάποια συμπεράσματα και κυρίως να διαπιστώσουν το αν υπήρχε βλάβη στον κινητήρα του αεροπλάνου.

 

Εντοπίστηκε το μαύρο κουτί στο οποίο έχουν καταγραφεί οι ήχοι και οι συνομιλίες στο πιλοτήριο

 

Το μαύρο κουτί που βρέθηκε στον τόπο του δυστυχήματος του Airbus A320 της Germanwings είναι αυτό στο οποίο καταγράφονται όλοι οι ήχοι και οι συνομιλίες στο πιλοτήριο, όμως έχει υποστεί ζημιές, δήλωσε σήμερα στο Γαλλικό Πρακτορείο πηγή προσκείμενη στην έρευνα. “Το μαύρο κουτί που βρέθηκε είναι το CVR” (“cockpit voice recorder”), δήλωσε η πηγή αυτή. “Όμως το CVR έχει ζημιές. Μεταφέρεθηκε σήμερα το πρωί στο Παρίσι στο BEA” (Γραφείο Ερευνών και Αναλύσεων).

 

Συνεχίζεται η αναζήτηση του δεύτερου μαύρου κουτιού, στο οποίο καταγράφονται τα δεδομένα της πτήσης.

 

Σύμφωνα με τον υπουργό Εσωτερικών της Γαλλίας Μπερνάρ Καζνέβ το μαύρο κουτί που βρέθηκε την Τρίτη είναι κατεστραμμένο αλλά μπορεί και πάλι να χρησιμοποιηθεί για πληροφορίες.

 

Συνέβη κάτι στον κινητήρα;


Τα διάφορα συστήματα καταγραφής δείχνουν ότι η ταχύτητα του αεροσκάφους την ώρα της συντριβής ήταν περίπου στα 350 μίλια την ώρα, κάτι το οποίο μπορεί να υποδεικνύει βλάβη στον κινητήρα.

 

Και αυτό γιατί η συγκεκριμένη ταχύτητα, τα 350 μίλια την ώρα, είναι η ταχύτητα που ένας πιλότος επιδιώκει να πιάσει πριν προσπαθήσει να ξανανάψει τις μηχανές μετά από μια διπλή αποτυχία εκκίνησης κινητήρα. Τουλάχιστον αυτό υποστήριξε ειδικός πτήσεων μιλώντας στο Sky News.

 

Η πτήση 4U9525, η οποία απογειώθηκε από τη Βαρκελώνη για το Ντίσελντορφ στις 10:01 τοπική ώρα, άρχισε να χάνει ύψος ένα λεπτό αφότου «έπιασε» το ύψος πτήσης.

 

Βουτιά θανάτου σε οκτώ λεπτά


Στη συνέχεια έπεσε από τα 38.000 πόδια στα 6.000 πόδια σε λιγότερο από οκτώ λεπτά, προτού συντριβεί.

 

Οι γαλλικές αρχές αεροπορίας ανέφεραν χθες ότι το αεροσκάφος δεν έχε εκπέμψει σήμα κινδύνου και ότι η επαφή του πύργου ελέγχου με το πιλοτήριο του Airbus της Germanwings χάθηκε στις 10:30. Αξίζει να σημειωθεί, πάντως, ότι χθες αρχικά οι αεροπορικές αρχές διέρρεαν την πληροφορία ότι ο πιλότος είχε εκπέμψει σήμα κινδύνου, ωστόσο λίγο αργότερα έγινε γνωστό ότι ήταν ο πύργος ελέγχου της Μασαλίας που αποφάσισε να θέσει το αεροπλάνο σε κίνδυνο, καθώς το παρακολουθούσε να χάνει ύψος και δεν είχε καμία επαφή με τον πιλότο.

 

Προσπάθησε να προσγειώσει το αεροσκάφος ο πιλότος;


Και ενώ κάποιοι ειδικοί αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο οι πιλότοι να είχαν χάσει τις αισθήσεις τους, η Μαίρη Σκιάβο, αναλυτής αεροπορίας, μιλώντας στο CNN τόνισε ότι με βάση τα στοιχεία που υπάρχουν για την ταχύτητα του αεροπλάνου θα μπορούσε να εξαχθεί το συμπέρασμα ότι ο έλεγχος του αεροσκάφους δεν είχε χαθεί τελείως. Αντιθέτως, όπως υποστηρίζει, ο πιλότος μπορεί έως έναν βαθμό να είχε τον έλεγχο του αεροπλάνου.

 

«Αν ο κινητήρας είχε σταματήσει να λειτουργεί, το αεροπλάνο θα είχε συντριβεί σε ελάχιστα λεπτά», συνέχισε, προσθέτοντας ότι ο πιλότος μπορεί να προσπάθησε να κάνει αναγκαστική προσγείωση ή ότι το αεροπλάνο «βρήκε» στις πλαγιές των Αλπεων.

 

Ο θόρυβος στην πόρτα που καθήλωσε το αεροσκάφος τη Δευτέρα


Από την πλευρά της, η εταιρεία δηλώνει ότι θα ερευνήσει πλήρως το τι συνέβη, ενώ όσον αφορά το κατά πόσο μπορούσε να πετάξει το αεροσκάφος, δήλωσε ότι είχε περάσει όλους τους τεχνικούς ελέγχους και ότι τη Δευτέρα είχε καθηλωθεί στο έδαφος για μια ώρα προκειμένου να γίνει κάποια επισκευή που αφορούσε σε κάποιον θόρυβο που έκανε η πόρτα του αεροπλάνου. «Το αεροσκάφος πετούσε και πάλι στις 10 το βράδυ», προσέθεταν.

 

Οσον αφορά τον πιλότο, δούλευε για πάνω από 10 χρόνια στη Lufthansa και τη θυγατρική της Germanwings και είχε πάνω από 6.000 ώρες πτήσης.

 

Εικόνες φρίκης στο σημείο της συντριβής


Εν τω μεταξύ, σοκ προκαλούν οι εικόνες από το σημείο της συντριβής στις γαλλικές Αλπεις, 100 χιλιόμετρα βόρεια της Νίκαιας. Το αεροσκάφος έχει γίνει σαν… σκόνη, αφού το μεγαλύτερο κομμάτι που έχει βρεθεί από αυτό δεν ξεπερνά σε μέγεθος αυτό της βαλίτσας. «Ναι, είδα ανθρώπους νεκρούς, είδα παιδιά, είδα και μωρά», δήλωσε -σοκαρισμένο- μέλος ενός από τα συνεργεία που έφθασαν στο σημείο μετά την τραγωδία για να περισυλλέξουν ό,τι μπορούν.

 

Αξίζει να σημειωθεί ότι το σημείο στο οποίο συνετρίβη το αεροσκάφος είναι εξαιρετικά δύσβατο και προσβάσιμο μόνο από αέρος. Οι επιχειρήσεις των συνεργείων είχαν σταματήσει κατά τη διάρκεια της νύχτας και ξεκίνησαν πριν από λίγο.

 

Από 15 χώρες τα θύματα

 

Οι 150 επιβαίνοντες του αεροπλάνου Airbus A320 της γερμανικής εταιρείας Germanwings, το οποίο συνετρίβη χθες Τρίτη στις νότιες γαλλικές Άλπεις, κατάγονταν από περίπου 15 χώρες, όπως ανακοίνωσαν σήμερα οι γαλλικές Αρχές.

 

Στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, ο Γάλλος υπουργός Εξωτερικών Λοράν Φαμπιούς αναφέρθηκε «στις εθνικότητες που έχουν επιβεβαιωθεί», υπενθυμίζοντας ότι τα περισσότερα θύματα είναι «Γερμανοί και Ισπανοί». «Όμως σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχω λάβει, υπάρχουν και άλλες επιβεβαιωμένες εθνικότητες, που είναι κάτοικοι Αργεντινής, Αυστραλίας, Βελγίου, Κολομβίας, Δανίας, Βρετανίας, Ισραήλ, Ιαπωνίας, Μαρόκου, Μεξικού και Ολλανδίας», πρόσθεσε.

 

«Λίγο νωρίτερα ο Γάλλος πρωθυπουργός Μανουέλ Βαλς είχε κάνει λόγο για «έναν Αμερικανό» μεταξύ των θυμάτων.

 

«Δεν έχουμε ακόμη έναν εντελώς οριστικό κατάλογο, όμως αυτό έχει σχέση με τις διαδικασίες (που πρέπει να ακολουθήσουν) οι αεροπορικές εταιρείες», εξήγησε ο Φαμπιούς. «Κανονικά η χώρα από την οποίο απογειώθηκε το αεροπλάνο, σε αυτή την περίπτωση η Ισπανία, πρέπει να δώσει τις πληροφορίες, όμως πρέπει επίσης να γίνουν και επιβεβαιώσεις», διευκρίνισε.

 

«Εναπόκειται στην εταιρεία Lufthansa καθώς και στις ισπανικές και γερμανικές αρχές να δώσουν, ελπίζω το συντομότερο δυνατό, το σύνολο των στοιχείων αυτών», επεσήμανε ο Βαλς.

 

Εξάλλου ο Ισπανός υφυπουργός Ασφάλειας Φρανσίσκο Μαρντίνεθ δήλωσε ότι τουλάχιστον 49 Ισπανοί επέβαιναν στο Airbus που συνετρίβη.

 

Κανένα στοιχείο εμπλοκής τρίτου

 

Η γερμανική κυβέρνηση δεν έχει λόγο να υποπτεύεται ότι κάποιος τρίτος εμπλέκεται στη συντριβή του Airbus.

 

Αυτό δήλωσε ο Γερμανός υπουργός Εσωτερικών: «Δεν υπάρχουν χειροπιαστά στοιχεία ότι κάποιος τρίτος εμπλέκεται στη συντριβή», είπε ο Τόμας ντε Μεζιέρ στους δημοσιογράφους, αν και πρόσθεσε ότι οι έρευνες θα εξετάσουν κάθε πιθανότητα.

 

Εξάλλου χθες ο Λευκός Οίκος ανακοίνωσε ότι δεν διαθέτει στοιχεία ότι η αεροπορική τραγωδία «συνδέεται με τρομοκρατία».

 

Προκαταρκτική έρευνα


Η εισαγγελία του Ντίσελντορφ, όπου κατευθυνόταν το αεροπλάνο που είχε αναχωρήσει από τη Βαρκελώνη, ξεκίνησε προκαταρκτική έρευνα για να εξακριβωθούν οι ταυτότητες των θυμάτων και τα αίτια του δυστυχήματος.

 

Ταυτόχρονα, ερευνητές από τη γαλλική υπηρεσία έρευνας και ανάλυσης αεροπορικών δυστηχημάτων (BEA) και από την αντίστοιχη γερμανική υπηρεσία (BFU) βρίσκονται στο σημείο της συντριβής μαζί με εμπειρογνώμονες της Germanwings, της μητρικής της Lufthansa, καθώς και της κατασκευάστριας εταιρείας του αεροπλάνου, της Airbus.

[iframe width=”560″ height=”315″ src=”https://www.youtube.com/embed/fw2SfxfP-UQ” frameborder=”0″ allowfullscreen ]
- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ